Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 51
  1. #41
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.844
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Heb je je Windows schijf nog? Stop die eens in het laatje en herstart je computer, kies voor herstellen/recovery van je systeem. Zorg er vooraf wel voor dat belangrijke data (documenten, foto's, muziek e.a.) elders veilig zijn gesteld. Je kan maar nooit weten. En als dàt niet werkt, zijn onze hersencellen uitgedroogd vrees ik :-(

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  2. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    becky1702 (27 February 2011)

  3. #42
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    16 December 2009
    Locatie
    limburg
    Berichten
    22
    Bedankjes
    9
    Bedankt
    3 keer in 1 post
    Deze ingreep had ik al uitgevoerd voordat ik mijn probleem hier op dit forum gepost had.
    Wat mij betreft mag deze topic afgesloten worden, dank allen die hun hersencellen hier
    hebben laten werken.
    Eenvoudigste oplossing, mijn inziens, is zoals ik al geschreven had een format-c te plegen (zijn er tevens
    andere mankementen in windows besturing weggewerkt)
    Laatst gewijzigd door becky1702; 27 February 2011 om 01:53

  4. #43
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.886
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.631 keer in 1.038 posts
    Toch nog een vraagje heb je tweak ui al uitgeprobeerd ?
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  5. #44
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    16 December 2009
    Locatie
    limburg
    Berichten
    22
    Bedankjes
    9
    Bedankt
    3 keer in 1 post
    Ja, heb ik ook al uitgeprobeert, was mij opgedragen door Compuchrisje

  6. #45
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Mocht het dan toch zover komen...

    ... dat je wil formatteren, dan kan je zowel nog een poging doen om in het register alle sleutels die onder "Explorer" staan waar je ergens het woord "shell" in terugvindt, te importeren vanuit een gezonde PC. Ik heb het sterk gevoel dat daarmee een grote kans van slagen is.

    Die zijn sleutels zijn niet zo moeilijk om vinden. Die kan je vooraf opzoeken met de functie Find (en verder F3) om ze allemaal te vinden.

    Ik stuur je de sleutels eventueel wel op (maar die zijn natuulijk al gewijzigd t.ov. de originele)

    Eventueel instaleer je eigen Windows ergens op een andere partitie. Boot hierop en exorteerr die Explorer shell sleutels. Dan importeer je die je zieke registersleutels op je systeempartitie. Bespaart je wel het herinstalleren van all programma's en drivers. Je kan daar niks mee verkeerd doen.

    En pas op, met ons allen hebben we nog miljarden grijze cellen beschikbaar(... hoewel bij bepaalde leden die zijn uitgedroogd naar eigen zeggen)
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  7. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    compuchrisje (27 February 2011)

  8. #46
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    16 December 2009
    Locatie
    limburg
    Berichten
    22
    Bedankjes
    9
    Bedankt
    3 keer in 1 post
    Merel,

    ken wel iets van computers, maar het door jou voorgestelde is voor mij een raadsel.
    Je mag de sleutels toezenden, maar leg ook haarfijn uit wat ik er allemaal mee moet doen, stap na stap,
    anders ga ik mij

    Groetjes
    Laatst gewijzigd door becky1702; 27 February 2011 om 23:23

  9. #47
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door becky1702 Bekijk bericht
    Merel,

    ken wel iets van computers, maar het door jou voorgestelde is voor mij een raadsel.
    Je mag de sleutels toezenden, maar leg ook haarfijn uit wat ik er allemaal mee moet doen, stap na stap,
    anders ga ik mij

    Groetjes
    Het wordt echt een te lang verhaal om dat in detail te moeten uitleggen. Er zijn inderdaad nogal wat tussenstappen voor nodig , die toch enige voorkennis vragen van partitionering, en multiboot alsook de export/import procedures in het register. Dus dat is wel wat als je deze weg zou kiezen....

    Er moet eventueel een partitie worden aangmeaakt (of herbruikt), om een Windows te installeren die voor niets anders zal moeten dienen. Dan kom je wel in een multiboot terecht, wat de zaak niet vereenvoudigt voor wie daar nooit mee heeft gewerkt.

    Ik zal "mijn" eigen sleutels (reg bestanden) eens opzoeken en ze opsturen. Die kan je importeren naar je eigen register van de bestaande Windows.

    Het risico is dat je dan in uw rechtsklikmenu wat opties zal hebben voor zaken die niet geïnstalleerd zijn op uw PC. Wat type Windows heb je ook alweer ? (De taal is ook belangrijk).

    Op bepaalde websites kan men soms kant en klare (min of meer maagdelijke) registersleutels vinden. Op volgende website staan en paar nuttige tips voor Verkenner (Explorer)

    Daar vindt men een voorsmaakje hoe met registeringrepen zaken worden veranderd of opgelost. Daar staan trouwens ook enkele "shell" vermeldingen al voorbeeld.
    http://www.onecomputerguy.com/explorer_tips.htm
    Laatst gewijzigd door Merel; 28 February 2011 om 00:18
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  10. #48
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Licht Vooraf eerst wat oefenen !

    Wij gaan er van uit dat je niets meer te verliezen hebt en dat je Windows sowieso toch dacht te herinstalleren. Dus de beste moment om nog iets bij te leren en eventueel de bestaande Explorer te redden. Ik zeg ook niet dat het kan lukken omdat de oorzaak ook elders kan liggen.

    Vooraller je de shell(s) bestanden van Explorer (=Verkenner) zal bewerken moet je die eerst vinden. Hieronder de procedure die je kan uitvoeren om vooraf je wat gewoon te maken aan regedit in verband met wat we later zullen uitvoeren. Je kan het eens vooraf inoefenen (niet verder dan een shell sleutel exporteren) ...

    ============== Oefen volgende Procedure =======================
    - Alles wat je doet is op eigen verantwoordelijkheid
    - Ter informatie : Een dubbelklik op een van de bijgevoegde bestanden kan U mogelijk uit de penarie helpen. (die krijg je later)

    MAAR .... je moet eerst het volgende te doen :
    - Copy en plak slechts deze tekst naar een text document (kladblok)
    - Bewaar deze tekstcopie in de textfile en druk hem af.
    - Daarmee kan je straks volgende procedure volgen en uitvoeren.
    - MAAK EEN HERSTELPUNT EN EVENTUEEL OOK EEN REGISTER BACKUP
    - SLUIT ALLE PROGRAMMAS EN UW EMAIL

    - START knop ---> Uitvoeren... ---> typ nu "REGEDIT"
    - Nu ziet je het register. Het linkervenster toont de structuur van het register, exact zoals het de laatste keer werd gesloten.
    - Er zijn normaal slechts enkele mappen met een plusje er voor.

    - Maar als het een heel lange lijst is, maak eerst alles overzichtig. Neem geen intiatieven anders dan wat hier volgt. Klik op alle mintekens.
    - De boomstructuur zal dan krimpen tot slechts enkel mappen zichtbaar blijven.

    - Blader nu (door in het linkervenster op de plusjes te klikken) naar de volgende sleutel
    (onderaan in statusbalk kan je het adres waar je bent meevolgen ) :
    \HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell.

    - Opgelet: de sleutel "Directory" bevindt zich onder heel wat sleutels die met een puntje beginnen.
    - Dubbelklik op die shell-sleutel.
    - In het Regedit-menu ga je dan naar Bestand, en kies Exporteren.

    - Geef een naam aan het exportbestand (zoals mijnshell.reg --> extensie reg is belangrijk). Je kan eventueel een andere extensie geven (als bv. TXT) om het inactief te maken, zolang het niet moet worden wordt gebruikt)

    - Nota: Dit bestand , uw geexporteerde sleutel, mag echter NIET MEER WORDEN GEWIJZIGD (hoewel je die kan openen en editeren) Wil je dat wel doen , doe het dan op een copie er van, maar geef het een andere naam.

    - Exporteer de sleutel bijvoorbeeld naar een extern medium. (usb stick/ diskette)
    - Dit bestand hou je goed bij zodat het achteraf nog kan worden teruggeplaatst, mocht de procedure mislukken.

    - Sluit alle submappen (op de minnetjes klikken) en Sluit regedit af.
    ===================== EINDE oefening=====================

    Je hebt nu een sleutel leren exporteren.
    Mogelijk is dat "de" sleutel die de oorzaak is van het probleem ?
    Men spreekt van een corrupte sleutel.
    Maar aan het register is er nu nog niets gewijzigd.

    Die sleutel wordt maar eerst gewijzigd als men later een andere "nieuwe" sleutel in de plaats "importeert". Dat is gewoon dubbelklikken op eeen bestand met een reg extensie die volgens bepaalde stricte regels is opgesteld.

    Mogelijk moet er nog een andere sleutel worden gevonden die de oorzaak van uw probleem kan zijn ! Er is een functie "zoeken" in de menubalk, waarmee je voorzichtig kan zoeken door heel het register. Als je van het nerveuze type bent, die al te vlug klikt, blijf dan van alles af.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  11. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    becky1702 (28 February 2011)

  12. #49
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    16 December 2009
    Locatie
    limburg
    Berichten
    22
    Bedankjes
    9
    Bedankt
    3 keer in 1 post
    Merel,

    lijkt mij toch een ingewikkelde procedure,
    ga daar niet zomaar aan beginnen, gaat allemaal mijn petje te boven
    sorry voor de tijd die je in de laatste birichten hebt gespendeerd,
    dacht dat het eenvoudiger was.
    Bedankt

  13. #50
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    16 December 2009
    Locatie
    limburg
    Berichten
    22
    Bedankjes
    9
    Bedankt
    3 keer in 1 post
    Vandaag Quicksys Regdefrag uitgevoerd, zonder nog aan het vernoemde euvel te denken, ontdekte ik nadien dat mijn geopende documenten zich plots terug als vanouds voorliggend openen. Hier mag een slotje op
    Bedankt aan ieder voor het zoeken naar de oplossing

  14. De volgende 3 gebruikers bedanken becky1702 voor deze nuttige post:

    Baloeke ( 7 March 2011), compuchrisje ( 8 March 2011), PeterN ( 8 March 2011)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Foutboodschap bij openen van word documenten
    Door metsie in forum Office
    Reacties: 24
    Laatste bericht: 25 June 2010, 00:26
  2. map documenten
    Door dikkeveertiger in forum Windows
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 23 June 2008, 18:06
  3. OpenOffice documenten
    Door Clio in forum Office
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 13 June 2008, 08:20
  4. Kan documenten niet openen
    Door Silverwing in forum Windows
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 12 June 2006, 17:22
  5. hoe beveiligde 'mijn documenten' openen
    Door mrbatman in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 8 June 2006, 20:51

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •