Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    1 April 2011
    Berichten
    3
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    1 keer in 1 post

    Telenet Fibernet wireles router + extra router belkin

    Beste ,

    Ik heb sinds een week fibernet
    lekker snel alleen staat de wirelles router in mijn kelder .
    jammer als op men kamer zit . want dan heb ik helaas slecht ontvangst .
    Ik heb dus een Belkin router bijgekocht . deze ingestoken op de telenet router . deze had al snel conectie met internet . men utp was te kort dus door middel van een Lan Hub deze verlengt en boven gezet . resultaat : Max 5 MB/s en op die telenet router 40 Mb/s
    Deze hub weggehaald en terug op de router van telenet gezet om daar de snelheid te testen . Helaas krijgt die nu geen internet conectie meer .... nog eens geprobeerd via die Hub doet die het wel weer . zonder hub niets meer . Weet er iemand raad ?
    groetjes

  2. #2
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    10 December 2006
    Locatie
    Earth.
    Berichten
    1.029
    Bedankjes
    273
    Bedankt
    587 keer in 395 posts
    Je moet je DMZ naar het IP adres van je router zetten dacht ik.
    Ik heb er thuis ook problemen mee, stomme Fibernet! Echt veeel problemen vind ik zelf.
    Ik ga morgen eens naar Telenet bellen en een model only vragen.
    https://twitter.com/Fck___

  3. #3
    Beginner  
    Geregistreerd
    1 April 2011
    Berichten
    3
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    ok ik ken wel wat van computers . maar routers instellen word me al wat moeilijk . Dus DMZ opgezocht en heeft iets met firewall te maken las ik . ik moet die DMZ in mijn belkin intsellen begrijp ik . ik maak dus conectie met die belkin en kan hem instellen op 192.186.2.1 . wat is daar of hoe kan ik daar die DMZ instellen ?? alvast bedankt

  4. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ik heb ook fibernet en geen problemen. Ik had voorheen een draadloze router staan. Wat heb ik gedaan:
    - Fibernet modem/draadloze router hebben ze geïnstalleerd. Van daaruit gewoon mijn draadloze router die ik had aangesloten met kabel net als voor heen. Alle pc's maken bekabeld of draadloos connectie met mijn eigen router.
    - Instellen fibernet modem/draadloze router doe je via 'mijn telenet'.
    1) Kies daar links onderaan in het menu onder 'Wireless modem' het eerste item 'instellingen'. Eerste tabblad 'algemeen' en eerste item 'draadloos signaal' kies ik daar op 'uitschakelen'. Op die manier is het draadloze al van de telenet modem/router uitgeschakeld en heb ik daar al geen last meer van. Ook is het zo veilig dat niemand via daar een connectie kan maken.
    2) In het menu links kies ik het tweede item 'geavanceerde instellingen'. Bij tabblad 'netwerken' zie je dat uw telenet router op het adres 192.168.0.1 staat standaard. In het tabblad 'firewall' laat ik 'Blokkeer gefragmenteerde IP pakketten' op niet actief staan, 'firewall' op actief en 'UPnP actief' op niet actief. DZM staat normaal standaard op 192.168.0.0.
    Het derde tabblad heb ik niet nodig want ik doe geen port forwarding.
    3) Ik sluit nu mijn eigen draadloze router aan via kabel en surf naar zijn ip adres. Ik verander zijn ip adres naar 192.168.1.1 dus in een ander subnet. Voor de rest configureer je die zoals altijd, ook voor het draadloze.

    Mijn router heeft nu een ip gekregen van de telenet router namelijk 192.168.0.247, ik zit dus met mijn router achter de router van telenet. Mijn router deelt op zijn beurt de ip's uit aan mijn bekabelde en wireless pc's die daar op hangen in de range 192.168.1.xxx Zo zit ik dus op een ander segment als de telenet modem/router en heb ik enkel draadloos via mijn eigen router.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Dlink Router werkt nimeer sinds Fibernet 40
    Door Y-Ssin in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 10 February 2011, 21:32
  2. router belkin 1
    Door dewoef in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 21 October 2010, 23:43
  3. router D-link DI-624 Wireles 108G
    Door juleken in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 22 September 2008, 00:50
  4. belkin router
    Door wimpie99 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 14 April 2008, 20:59

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •