Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    18 February 2011
    Berichten
    24
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    7 keer in 7 posts

    schijfcontrole tijdens opstarten

    Hallo leden,

    Mijn computer kwam vast te zitten tijdens een werken met photohop,na een tijdje dat er niks meer gebeurde heb ik de computer uitgezet .tijdens het opnieuw opstarten kwam dit op het scherm (zie link foto ).ik heb op een toets gedrukt om de schijfcontrole te annuleren.
    Ik heb namelijk schrik wanneer ik een schijfcontrole laat uitvoeren dat de schijf gewist zou worden.Mijn reden hiervoor is namelijk het volgende, ik heb ooit eens mijn kabel van mijn fototoestel verwijderd toen mijn camera nog aan stond het gevolg toen ik mijn fototoestel op mijn computer aansloot op mijn hobbykamer kreeg ik zelfde scherm te zien als nu na het doorlopen van de schijfcontrole van de SD card kwam ik tot de conclusie dat mijn SD card niet meer te lezen was dankzij recovery software heb ik mijn foto’s kunnen redden maar heeft veel tijd in beslang genomen vandaar schrik .
    Mijn vraag moet ik in dit geval schrik hebben dat mijn gegeven verloren gaan wanneer de schijfcontrole wordt uitgevoerd of is dit niet nodig ?
    Alvast bedankt voor u hulp en tijd.



    http://img851.imageshack.us/i/pict0069m.jpg/

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.843
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Deze melding zal blijven terugkomen tot je de schijfcontrole hebt uitgevoerd. Normaal gezien worden hier geen bestanden door verwijderd. Meestal worden systeembestanden hersteld. Opgeslagen documenten en andere bestanden horen niet tot het systeem en blijven buiten schot.
    Misschien is dit een goede leerschool geweest: alle externe opslagmedia moet je eerst via het hardware icoontje in je systeemvak laten afsluiten. Als je apparaten zomaar loskoppelt, is het mogelijk dat je een aan de gang zijnde lees-schrijfactie onderbreekt, waardoor je zowel problemen op je pc krijgt als op het apparaat zelf. Dat is wat je nu hebt ervaren.
    Sommige icoontjes zijn wel écht nuttig hoor
    Als je je installatieschijf van je Windows nog liggen hebt, bestaat er ook een mogelijkheid om je systeem te herstellen. Hierbij kunnen er wel dingen overschreven worden. Zorg er dan voor dat opgeslagen bestanden buiten schot blijven, door ze op een externe schijf, USB-stick, CD of DVD te zetten.
    En vergeet dan ook dat icoontje in je systeemvak niet

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Mrjraider (28 April 2011)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Mijn computer bevriest tijdens opstarten!!!
    Door Mchielll in forum Windows
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 8 July 2007, 12:58
  2. DVD-D kabel van TFT-scherm geeft enkel problemen tijdens opstarten
    Door wouterskurtt in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 5 July 2007, 11:44
  3. Pc valt telkens uit tijdens opstarten.
    Door UnderAttack in forum HijackThis
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 26 February 2007, 23:40
  4. System32 map tijdens opstarten
    Door Rosty in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 7 August 2006, 18:36
  5. harddisk valt stil tijdens opstarten
    Door misterC in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 26 May 2006, 20:42

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •