Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Gevorderd   welsey1983's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 November 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    399
    Bedankjes
    182
    Bedankt
    81 keer in 64 posts

    Een nieuw systeem graag nadat het huidige zen diensten heeft bewezen en te koop staat

    Hallo allemaal,
    na zoveel uren plezier te hebben gehad op men huidig systeem heb ik besloten om te vernieuwen.Er is niks mis met men pc maar het mag iets sneller gaan omdat ik vooral de laatste tijd veel tijd in fotografie steek en de bewerkingen mogen wat sneller zichtbaar zijn,alsook het opstarten.

    Wat verwacht ik vd pc en waarvoor gebruik ik hem?
    * Sneller dan het huidige natuurlijk
    * Fotografie ( bewerkingen over 2 schermen )
    * Een SSD-schijf mocht dit de moeite zijn om men windows op te installeren (ik bedoel,als er een echt merkbaar verschil is tussen de oudere schijven en de SSD,goedkoop zijn ze niet)
    * Meer dan 4Gb geheugen
    * Beeldkaart is momenteel ATI Radeon HD 5700 Series 1Gb, bij houden of mee verkopen?
    * Een stille case met voldoende koeling ( heb nu de Thermaltake Armor VA8000BWS ) en der ben ik nog altijd zeer tevreden van
    * Voeding moet er ook nog bij
    * Optie maar nog niet zeker van:Een mogelijkheid om van tv op te nemen omdat men digicorder soms vol staat en via de pc wil opnemen
    * Het belangrijkste nog,de prijs = ongeveer 1000€
    Hij moet wel minstens 2 jaar meegaan zonder te upgraden.Games doe ik nooit !!!Foto en muziek is waarvoor ik het meeste gebruik van maak.

    Ben benieuwd naar jullie commentaren
    Laatst gewijzigd door welsey1983; 27 May 2011 om 18:29 Reden: Tv

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ik zie dat er niks mis is met je systeem, dan is het mss interessant om nog even af te wachten. De evolutie in de PC wereld gaat snel maar zo nu en dan is het soms toch goed om even de kat uit de boom te kijken, zeker als je voorlopig nog verder kunt.
    Op het moment, als je over snel spreekt, is er intel met de nieuwe processor architectuur van januari: Sandy Bridge. Niks mis mee, maar Intel is prijzig. Binnenkort komt AMD met een geheel nieuwe architectuur waar veel van wordt verwacht, de 'Zambezi' met 4 tot 8 Buldozer Cores. Deze zouden de huidige Intel Gulftown 6 Cores evenaren en zelfs overstijgen wat prestaties betreft. Intel zal aan zijn kant de extreme versies van de Sandy bridge uitbrengen einde jaar sdie weer extreme prestaties bieden maar ook extreem duur zijn
    De nieuwe AMD processoren beloven echt wel wat concurrentie te bieden tov Intel CPU's. Zo verscheen op een Chinese website al de eerste onofficiële benchmark waarin een AMD 6/8 core Buldozer de I7 2600K achter zich liet maar de i7 990 extreme moest voor laten gaan (scores: i7 990x=8,40 / AMD zambezi ?=7,37 / i7 2600K=6,23).

    Naast de prestaties moet je ook de prijs bekijken. Ook al zal AMD mss niet de snelste CPU hebben, de nieuwe CPU's gaan zeker weerslag hebben op de prijzen. Huidige Intel CPU's worden goedkoper door de concurrentie van AMD die zo wie zo al goedkopere CPU's aanbiedt. De Zambezi was voorzien rond juli dit jaar, maar de laatste weken heb ik niet meer zo gevolgd als ze verlaat zijn of niet?

  3. #3
    Gevorderd   welsey1983's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 November 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    399
    Bedankjes
    182
    Bedankt
    81 keer in 64 posts
    Er is inderdaad niks mis mee maar ik zou alleen graag wat sneller willen gaan,upgraden gaat niet meer dus dan kopen we alles nieuw.
    Ik heb van begin af aan Intel gehad en altijd zeer tevreden over geweest,af en toe moet ik een systeem in elkaar steken voor vrienden en familie en dan hebben ze geen voorkeur voor Intel of Amd. De mensen die Amd hebben zijn ook zeer tevreden. Tot het einde van het jaar ga ik niet meer kunnen wachten,dat begrijp je wel zeker want dan is er weer iets nieuws en zo blijft het maar gaan. Kan je een richtprijs op men systeem plakken,dus zonder scherm,printer ... enkel de case met inhoud.

  4. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    - CPU: Core i7-2600K (275 euro) 4*3400MHz hyperthreading en turbo
    - CPU koeler: Scythe Mugen 2 (40 euro)
    - Geheugen: Corsair 2x4GB DDR3-1600MHz cl9 CMZ8GX3M2A1600C9 (90 euro)
    - Moederbord: MSI P67A-GD65 (B3) met 6Gbps SATA en USB 3.0 (145 euro)
    - Voeding Corsair 750AX (150 euro) duur maar stil en goede voeding met volledig kabelmanagement.
    Deze basis is de betere PC en is samen goed voor 700 euro. De bijkomende dingen kan je altijd nog upgraden of kiezen naar gelang budget.
    Wat heb je dan nog nodig:
    - Een behuizing (zonder voeding). Hier kan je veel kanten mee op (+-100 euro)
    - DVD r/w (+- 25 euro)
    - Hardeschijf, SSD: een HD 1TB kost rond de 75 euro, een SSD zoals de OCZ vertex 3 120GB of Crucial C300 128GB rond de 200 euro.
    - En dan de grafische kaart daar kan je ook echt alle kanten mee op. De basis hierboven kan twee grafische kaarten (ATI CrossfireX) bevatten dus upgraden is altijd mogelijk daar. De HD 6900 reeks biedt vele mogelijkheden mocht je gaan voor meerdere monitoren, maar ook andere series en types kunnen dit.

    Dus met basis hierboven van 700 euro, een behuizing (100 euro) een DVD r/w (25 euro) enkel een HD 1TB van 75 euro en een ATI HD 6950 2GB van (250) euro komt het totaal zonder software op 1150 euro maar heb je wel een top PC. Van hieruit kan je starten en eventueel naar onder werken.

  5. #5
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    De Zambezi was voorzien rond juli dit jaar, maar de laatste weken heb ik niet meer zo gevolgd als ze verlaat zijn of niet?
    Zo te lezen wachten ze op B2 stepping en wordt het einde juli

  6. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    Krotec (30 May 2011)

  7. #6
    Gevorderd   welsey1983's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 November 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    399
    Bedankjes
    182
    Bedankt
    81 keer in 64 posts
    Allen bedankt voor de informatie en de pc samenstelling. Omdat het hoogste bod maar 100€ is via 2dehands.be heb ik besloten om hem nog zolang bij te houden tot iemand een pc nodig heeft en dan is men vraag nu of het ook al veel zou doen mocht ik men windows schijf van 160Gb Sata vervangen door een SSD schijf?Merk ik echt een GROOT verschil of wachten tot een nieuwe configuratie?

  8. #7
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Een SSD is dag en nacht verschil. Maar let op: als je foto's bv gaat bewerken die op je D schijf staan, een gewone data schijf van bv 1TB, dan gaat het natuurlijk niet sneller. Alles wat op de SSD staat gaat sneller of beter gezegd gaat sneller lezen en schrijven. Een applicatie die wordt geladen gaat sneller, de applicatie zelf wordt niet sneller eenmaal er geen schrijf- of leesbewerkingen worden gedaan. Opstarten gaat vele malen sneller met een SSD.
    Langs de andere kant heb je ook uw besturingssysteem zelf. Na een aantal jaren slipt dit dicht door installeren en terug deïnstalleren etc. Heb je een besturingssysteem waar tientallen processen mee opstarten en nog eens tientallen achtergrond programma's dan neemt dit natuurlijk ook zijn tijd in windows. Als je een zuiver systeem hebt dan boot win 7 snel op. Op een aantal tellen kan ik beginnen nadat het winlogo is getoond. Het welkom scherm zie ik veelal nog niet eens in een flits voorbij komen. Het bureaublad verschijnt direct met alle icoontjes geladen en je kan direct dubbelklikken en iets opstarten.

    Dus steek je een SSD dan kan je best herformatteren en alles terug erop zetten. Bij een herinstallatie herkent windows ook dat je met een ssd werkt en zal bepaalde settings automatisch aanpassen zoals defragmentatie uitzetten etc (niet nodig bij ssd) Neem dan ook een image zodat je steeds snel uw basis terug kan installeren mocht het nodig zijn.
    Denk er aan dat SSD's nog duur zijn maar zeker de moeite waard. Kijk hoeveel plaats je nodig hebt. Ik heb eentje van 128 GB en kom ruimschoots toe, maar ik ben ook geen verzamelaar van programma's Ik heb windows 7, office, antivirus suite, wat kleine tools, 1 game en wat data erop staan en zit nu aan 31GB waarvan 10GB data.

    Als je een SSD koopt, koop een snelle die je naderhand kan overnemen naar je nieuwe PC. Ook al heb je nu geen SATA 6Gbps aansluiting en kan je niet ten volle genieten van de snelheid, later kan je dat dan wel.

  9. #8
    Gevorderd   welsey1983's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 November 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    399
    Bedankjes
    182
    Bedankt
    81 keer in 64 posts
    Ik had in gedachte om dus de windows schijf te vervangen voor SSD en als ik foto's zou bewerken even kopieren naar de SSD omdat het dan sneller gaat. Ik speel geen spellekes om men pc,enkel veel bezig met foto's en muziek.Mijn opstart van win7 is ook vrij snel,heb er wel enkele foto programma's opstaan omdat ik wil experimenteren met foto's en alle mogelijkheden zoeken.
    PeterN = Hartelijk dank voor uw duidelijke uitleg en informatie omtrend de SSD schijven.
    *** SLotje ***

  10. De volgende gebruiker bedankt welsey1983 voor deze nuttige post:

    PeterN ( 4 June 2011)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. graag help bij samenstellen nieuw systeem
    Door krikke5150 in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 19 September 2008, 18:47
  2. Reacties: 12
    Laatste bericht: 25 January 2006, 22:22
  3. [B]nieuw systeem[/B]
    Door jokertoxic in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 28
    Laatste bericht: 25 December 2005, 21:32
  4. doe hier de test voor je een pc systeem koopt en vergelijk
    Door bike devil in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 17 October 2005, 01:34

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •