Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Threaded View

  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    26 November 2011
    Berichten
    6
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    3 keer in 2 posts

    Draadloos internet werkt niet meer

    Hoi iedereen,

    ik heb reeds een paar dagen een probleem met het verbinden van mijn laptop met internet via draadloos.
    Heb hier al enkele soortgelijke problemen gelezen en ook de gegeven oplossingen geprobeerd, tot nu toe helaas teergeefs.
    Mijn laptop (HP pavilion dv7) is ongeveer 6 maanden in gebruik, en heeft altijd draadloos kunnen verbinden met mijn "netwerk". DWZ laptop aan, opstarten en surfen maar...
    Maar nu geeft bij het icoontje van signaalsterkte (dat met die 5 streepjes) een geel driehoekje met uitroepteken.
    Hij vindt het draadloos netwerk (wifivince) op volle sterkte, maar geeft de melding "Beperkte toegang"
    Zodra ik mijn internet kabeltje insteek, heb ik onmiddellijk verbinding met internet.
    Hij laat dan een huisje zien (Netwerk, internettoegang) en een 2de icoontje namelijk een bankje (Onbekend netwerk, geen internet toegang)
    Ik heb mijn draadloos routertje? en een hubje? en de modem al van het stroomnet afgekoppeld, en terug opgestart na enkele minuten, ook al meermaals het draadloos 'bakje' gereset mbv het knopje.
    Dit heeft allemaal nog niet het probleem verholpen.

    Ben ook even bij schoonzus langsgeweest, daar kon ik na invoeren van de beveiligingssleutel wel onmiddellijk verbinden met hun draadloos netwerk en surfen.
    Als ik ipconfig doe met kabel krijg ik verschillende keren een melding "Medium ontkoppeld", behalve bij LAN daar geeft hij ip adres en subadres
    Zonder kabel een vrijwel identiek scherm maar iets korter want dan vind hij ook geen LAN

    Als ik ping met kabel naar google krijg ik goede resultaten (4 verzonden en ontvangen, tijd 18ms)
    Zonder kabel: Ping aanvraag kan host niet vinden. Controleer naam en probeer opnieuw
    Ik heb AVG antivirus en emsisoft anti mal-ware

    Kan ik op één of andere manier testen of mijn draadloos router nog werkt (D-link DWL-g700AP).
    Als ik de setup wizard start, en alles opnieuw instel SSID, CHANNEL, vervolgens WEP selecteer en opnieuw een sleutel ingeef blijft hij op het scherm "Saving changes and restarting" Hij geeft hier geen bevestiging dat de nieuwe instellingen van kracht zijn.
    Dit doe ik met mijn internet kabel aangesloten en het draadloos 'bakje' aangesloten op een router (of splittertje: een bakje met 1 ingang en 4 uitgangen)

    Kan iemand nog een optie geven??

    Sorry voor de ellenlange post, ik wou hier zoveel mogelijk nodige info geven.

    Alvast bedankt
    Laatst gewijzigd door Gt-Vince; 26 November 2011 om 22:55 Reden: OPGELOST

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. draadloos internet werkt niet bedraad wel
    Door keestramper in forum Internet
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 3 July 2008, 19:52
  2. internet werkt niet meer
    Door citta in forum HijackThis
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 7 July 2006, 18:57
  3. draadloos internet werkt niet onder linux
    Door jeroentje in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 15 June 2006, 08:48
  4. draadloos internet werkt niet
    Door v58rulezzzz in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 12 August 2005, 19:03

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •