Een goedenavond,

Een half uurtje geleden is volgens mij mijn harde schijf gecrasht. Ik weet niet of ik in het juiste forum plaats nu, alvast mijn excuses daarvoor. Al mijn gegevens en inhoud ben ik kwijt. Gelukkig heb ik wel een back-up van alle belangrijke bestanden.

Mijn AVG virusscanner kwam opeens met een pop-up over de volgende bedreiging (malware?):

Bestandsnaam: C:\PROGRAMDATA\ENZKTDNLRC71.EXE
Bedreiging naam: IDP.Program.D1BOA5C0

Vervolgens plaatste ik deze in de quarantaine en kwam er een volgende pop-up, die een stuk of 15 keer opende:

'Failure to save all components for the file \\System32\\000027bd. The file is corrupted or unreadable. This error may be caused by a PC hardware problem'. Na opstarten opende zich ook een pop-up met dezelfde melding maar dan met de code 00002dad op het einde.

Hierna was opeens mijn bureaublad leeg en waren alle mappen en programma's verdwenen.

Windows (?) meldde ook 'Critical error. Hard drive critical error. Start a system diagnostics application to scan your hard disk for errors and performance problems'.

Iemand een idee wat hier gebeurd is? Dat ik alles kwijt ben is nog niet zo erg, maar hoe kan ik nu mijn PC weer opnieuw installeren, of het probleem verwerken?

Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,

Bongers