een paar maanden geleden ben ik een oude pc van mijn vader beginnen gebruiken met windows xp op maar er iwas een probleem met windows en de code die ik had werkte niet dus ik kon niets doen nadat ik hem een paar maanden heb laten staan heb ik vorige week besloten om hem in orde te brengen zodat ik hem altijd kan gebruiken.
Ik heb dus via het bootmenu windows helemaal verwijderd zodat de pc geen os meer had en ubuntu op een cd gebrand via een andere pc dan heb ik ubuntu dan geïnstalleerd via het bootmenu en alle updates uitgevoerd en chrome, flash player,vlc media player en nog een paar programma's geïnstalleerd zodat ik hem perfect kan gebruiken.

Toen ik begon te zoeken op het internet hoe een programma voor windows in linux kon laten uitvoeren en heb dan wine playonlunix gevonden dat niet werkte en virtualbox.
Nadat ik door had dat de productcode van windows xp op de achterkant van de pc was gekleefd zag ik dat de y die op het papiertje stond een 9 was en heb dus windows xp geïnstalleerd.

wat ik me nu afvraag is of ik een dualboot moet doen want ik wil Ubuntu zeker houden of in virtual box maar hou er wel rekening mee dat de pc oud is en maar 1024 RAM-geheugen heeft?