Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    5 November 2008
    Locatie
    Dendermonde
    Berichten
    116
    Bedankjes
    114
    Bedankt
    15 keer in 10 posts

    Problemen met Hotmail.

    Beste,
    Ik heb WLM als standaardprogramma. Er opende zich een venster dat mij vroeg om mijn wachtwoord in te vullen. Ik klikte op "annuleren" en ondervond geen probleem om verder emails te verwerken.
    Desalniettemin wou ik dit wachtwoord toch achterhalen (eventueel sporen van Hotmail) en ben op zoek gegaan bij Windows. Vorige week ging ik evenwel op Hotmail en had zonder poespas toegang tot mijn account maar wel onder de naaam van mijn WLM-account. Tevens tot al mijn contacten, zelfs tot recent aangemaakte (dus Hotmail draait nog steeds op de achtergrond). Ik heb getracht te achterhalen hoe dit mogelijk was, maar slaagde er niet in Hotmail uit te schakelen en botste terug op Windows. Nadien kreeg ik geen toegang meer tot Hotmail zonder wachtwoord mede omdat ik mij niet meer herinner welk mijn oorspronkelijk paswoord was. Maar nu ontvang ik in WLM geregeld berichten "Notification - Failure" en steeds met adressen bij Hotmail, yahoo, gmail.
    Gisteren ontving ik 5 failure-berichten, vandaag 21 ! ! ! Het neemt dus iedere dag toe. Er dient niet getwijfeld te worden dat er ongewenst gebruik gemaakt wordt van mijn account(s) bij Windows.
    Kortom, hoe interpreteer je deze situatie. Hoe kan ik eraan verhelpen en geraak ik"definitief" van Hotmail af?
    Met dank bij voorbaat.
    Haganibbo.

  2. #2
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    WLM is de mailclient van MS en vervanger van het vroegere Outlook Express. Ik neem aan dat je altijd al een hotmail-account had. Het is normaal als je WLM gebruikt met je hotmail adres dat de gegevens gesynct worden. Of je nu gewoon online gaat (naar de hotmail site) of je gebruikt WLM, dat maakt eigenlijk niets uit. De gegevens van je account zijn dus beschikbaar via de site of je mailclient (WLM). Je spreekt over een foutmelding, kan je hier ook meer details over geven? Hotmail kan je niet "uitschakelen", en ik begrijp ook niet goed wat je wil zeggen met "terug op Windows botsen". Indien je toch twijfelt of je account gehackt is kan je beter terecht bij één van onze spywareslayers.

  3. De volgende gebruiker bedankt Dopey voor deze nuttige post:

    Haganibbo (25 September 2012)

  4. #3
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.850
    Bedankjes
    15.659
    Bedankt
    37.044 keer in 15.358 posts
    Hotmail is nu inderdaad Outlook geworden en onderdeel van Windows Live Services. Dat botsen op Windows is dus onvermijdelijk. Die account is meteen ook geldig voor alle Windows services waarvan je gebruik maakt.
    Heb je ooit een alternatief mail-adres aangegeven in je Hotmail, dan kan je proberen om via die weg toch nog bij je berichten te geraken. Ik heb het zelf nooit geprobeerd (nog niet nodig gehad), dus kan ik hier niet vertellen of dat ook werkt.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    Dopey (26 September 2012), Haganibbo (25 September 2012)

  6. #4
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    5 November 2008
    Locatie
    Dendermonde
    Berichten
    116
    Bedankjes
    114
    Bedankt
    15 keer in 10 posts
    Ik had in het verleden inderdaad een Hotmail-account die ik verwijderd heb omdat ik het nut ervan niet inzag mede ook ingevolge problemen, nml. het versturen van mails buiten mijn weten om naar mijn contacten met een hotmail-adres.
    Tot vorige week was is gerust, maar oeps daar stelt zich terug het probleem. Ik ontvang per dag tientallen failure berichten voor het verzenden van mails naar Hotmail, Yahoo en Gmail. Bij het zoeken naar de oorzaak botste ik telkens op dezelfde meldingen van Windows die er op neer kwamen mijn Hotmail-account te herstellen wat ik absoluut niet wens samen met een poespas met paswoorden. Ik ben gestopt uit vrees mogelijks geen toegang meer te hebben tot mijn standaardadres.
    Ik geef je, hieronder de kopij van een een reactie (de eerste maal) van een antwoord op een ongewenst verstuurde mail:
    ƒrequency

    Computing Development
    A d v a n c i n g L i f e

    Dear Emailer,

    This is the frequency email auto-responder.

    Thanks for your email.

    This is to confirm receipt and that if you requested it or it's relevant we'll respond in due course. Don't hesitate to contact us if you have any further queries.

    Thank you,

    ƒrequency



    ƒrequency – Computing Development – Advancing Life

    Sunnyvale, California, USA – aboutf.com

    20% Discount Coupon Code: IXE15
    (Valid for Software Only)
    ƒrequency is a computing development small business based in Silicon Valley. We develop cutting edge and classic computing for all computers and even for people without a computer.

    ƒrequency was established in 1996 and we've been developing and publishing our own software programs since 2005. Our developers have been programming for four decades. We are freely advancing civilization and life itself, through hi-tech shareware and freeware. We produce computing technologies that work for you, effectively, efficiently and everywhere. Written in Oracle Java, our advanced design, optimized, cross-platform programs work on all computers. ƒrequency computing saves a heap of time and money over doing things manually. All of our software releases are signed, Java Verified titles. Distribution is from our websites and also from , and . We've been awarded six Download.com Editor's Reviews and are a member of the and the . 3% of profits are donated to charity. ƒrequency – Computing You've Always Wanted

    © 2012 ƒrequency. This email was sent from ƒrequency, Sunnyvale, California, USA. This email has been scanned for malware. It is intended solely for the named recipient/s and its contents are private, confidential and not for disclosure nor use without authenticated permission of frequency. If you are not a named recipient please destroy this email and contact support@profrequency.com - we'll give you a free month of one of our program as thanks. This communique including all statements made within it is sent within the End User License Agreement, available online: http://fLicense.com
    --------------------------------------------------------------
    Ik heb eveneens via de eigenschappen van een failure-melding getracht een ip-adres te achterhalen: This is an automatically generated Delivery Status Notification.

    Delivery to the following recipients failed.

    champsdad2002@hotmail.com
    champseahawks@hotmail.com

    Een der dat-Bestanden in bijlage heb ik met het kladblok geopend: Reporting-MTA: dns;COL0-MC2-F42.Col0.hotmail.com
    Received-From-MTA: dns;mailbnc012.isp.belgacom.be
    Arrival-Date: Mon, 24 Sep 2012 06:38:36 -0700
    Final-Recipient: rfc822;champsdad2002@hotmail.com
    Action: failed
    Status: 5.5.0
    Diagnostic-Code: smtp;550 Requested action not taken: mailbox unavailable (-1235695602:3803:-2147467259)
    Final-Recipient: rfc822;champseahawks@hotmail.com
    Action: failed
    Status: 5.5.0
    Diagnostic-Code: smtp;550 Requested action not taken: mailbox unavailable (-1235695602:3803:-2147467259)
    --------------------------------------------------------------------------------
    Wanneer ik de eigenschappen van de mail opvraag vermelden deze in het tabblad "Algemeen" als locatie:: C:\Users\admin\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail\Skynet (fra b7c\Junk E-mail\1E1F6E5D-000008FC.eml.
    In het tabblad "Details": Received: from mailgate004.isp.belgacom.be (mailgate004.isp.belgacom.be [195.238.6.89])
    by maildelivery038.isp.belgacom.be (Postfix) with ESMTP id EA58F4D6005
    for <frans_everaert@skynet.be>; Mon, 24 Sep 2012 15:38:37 +0200 (CEST)
    Authentication-Results: in.mx.skynet.be; dkim=neutral (message not signed) header.i=none
    Received: from col0-omc1-s3.col0.hotmail.com ([65.55.34.13])
    by in.mx.skynet.be with ESMTP; 24 Sep 2012 15:38:36 +0200
    Received: from COL0-MC2-F42.Col0.hotmail.com ([65.55.34.8]) by col0-omc1-s3.col0.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.4675);
    Mon, 24 Sep 2012 06:38:36 -0700
    From: postmaster@hotmail.com
    To: frans_everaert@skynet.be
    Date: Mon, 24 Sep 2012 06:38:36 -0700
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: multipart/report; report-type=delivery-status;
    boundary="9B095B5ADSN=_01CD8C10EB89D3FA00EAC7A8COL 0?MC2?F42.Col"
    X-DSNContext: 335a7efd - 4480 - 00000001 - 80040546
    Message-ID: <NIJWNDIT6002a7014@COL0-MC2-F42.Col0.hotmail.com>
    Subject: Delivery Status Notification (Failure)
    X-OriginalArrivalTime: 24 Sep 2012 13:38:36.0391 (UTC) FILETIME=[E5ED3F70:01CD9A59]
    X-UIDL: 000000000027fd9e.00006e85
    X-MSP-STORE: Mon, 24 Sep 2012 15:38:38 +0200
    Status:
    ------------------------------------------------------------
    Zo, ik hoop dat je deze informatie zal kunnen gebruiken. Maar één zaak is zeker, er is een hacker aan het werk.
    Inmiddels, met vriendelijke groet.
    Haganibbo.

  7. #5
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    5 November 2008
    Locatie
    Dendermonde
    Berichten
    116
    Bedankjes
    114
    Bedankt
    15 keer in 10 posts
    Tijdens het doornemen van mijn mailbox, hoor ik regelmatig het signaal van een verzonden bericht, maar vind dit niet onmiddelijk terug. Terecht, want de failure-berichten komen immers later binnen.
    Gewoon niet te doen (in 3 dagen, een totaal 138 dergelijke meldingen).

  8. De volgende gebruiker bedankt Haganibbo voor deze nuttige post:

    Dopey (26 September 2012)

  9. #6
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.850
    Bedankjes
    15.659
    Bedankt
    37.044 keer in 15.358 posts
    Duidelijk gehackt dus. Kijk even wat Microsoft je voorstelt om alvast te doen. Ik opteer voor een ander mailprogramma, waarin je die hotmail-account zeker niet in betrekt. Thunderbird van Mozilla is hiervoor een prima alternatief.
    En verder doe ik hetzelfde als Dopey: naar onze slayers ermee!

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  10. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    Dopey (26 September 2012), Haganibbo (27 September 2012)

  11. #7
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    5 November 2008
    Locatie
    Dendermonde
    Berichten
    116
    Bedankjes
    114
    Bedankt
    15 keer in 10 posts
    Ben je zeker indien ik overstap naar Thunderbird en WLM verwijder mijn problemen opgelost zullen zijn??????

  12. #8
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    5 November 2008
    Locatie
    Dendermonde
    Berichten
    116
    Bedankjes
    114
    Bedankt
    15 keer in 10 posts
    Wat is een Slayer ?

  13. #9
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.850
    Bedankjes
    15.659
    Bedankt
    37.044 keer in 15.358 posts
    Door het verhuizen van mailprogramma is je huidige probleem niet opgelost hoor. Je account blijft nog steeds gehackt.
    Slayers zijn de mensen die een opleiding Hijackthis hebben gevolgd en die op diverse forums mensen begeleiden bij het zuiveren van hun besmette pc. Bezoekje daar is echt niet overbodig hoor
    Wat je hotmail account betreft, meldt je dit best aan Microsoft, zodat zij dat account kunnen vernietigen. Hopelijk weet je nog de zaken die je toen als extra hebt moeten invullen, zoals de 'geheime vraag' mét antwoord of heb je ooit je mobiel telefoonnummer gegeven voor dergelijke gevallen? Of heb je een alternatief mail-adres doorgegeven?
    Maar voor alles, eerst hier een bezoekje brengen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  14. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Haganibbo (28 September 2012)

  15. #10
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Ik ken een Hotmailgebruiker wiens emailadres werd misbruikt om emails te verzenden.

    Er werden van daaruit mails (met onzinnige inhoud) gestuurd naar personen die waren gevonden in de gehackte contactenlijst.

    De eigenaar van de account wast zich zelf niet eens bewust dat er zulke mails waren verstuurd.

    Het was echter voldoende om een nieuw (en voldoende moeilijk) paswoord te maken.
    Alles keerde vlug terug naar het normale
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  16. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    Haganibbo (28 September 2012)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. problemen met hotmail
    Door Swatje in forum HijackThis
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 13 February 2011, 09:40
  2. Problemen met draadloos netwerk
    Door nightraver in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 34
    Laatste bericht: 8 August 2005, 06:47
  3. problemen met geheugenkaartje 128mb
    Door pekke54 in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 30 May 2005, 18:02

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •