Hey iedereen,

Nu wil ik thuis mijn eigen server op zetten en deze bereikbaar maken van buitenaf voor wat school werk via svn etc op te droppen.

Nu heb ik het probleem dat ik niet meer juist weet hoe ik de portforward van telenet moet gaan instellen. Ik had simpel weg voor SSH begin poort 2222 en eind poort 2222 genomen bij de telenet instellingen.

en ook voor HTTP poort 8080 en eindpoort 8080.

Maar nu werkt het toch nog niet. Ik kan mijn server niet van zowel intern als extern bereiken. Weet iemand hoe je dat juist moet instellen zodat SSH werkt op een ubuntu 12.04.

Het volgende heb ik al uitgevoerd:

1. Sudo apt-get install openssh-server

Ik d8 dat je de poort waarop hij luisterd standaard is dit poort 22 moet wijzigen zodat hij nu luisterd op de poort 2222 aangezien ik rechstreeks verbonden ben met de telenet modem/router. Het enige dat er tussen ligt is een switch die zorgt dat ik 2 bekabelde verbindingen heb vanuit mijn telenet modem/router.


Vroeger kon ik dit via een portfoward op mijn linksys router maar deze doet het niet meer. Als er iets niet duidelijk moest zijn in mijn uitleg wil ik gerust een screen posten van wat ik juist heb gedaan op de telenet Modem/router