Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts

    Tabellen verwijderen bij doorsturen mail in thunderbird

    Ik gebruik regelmatig een ander mailprogramma gewoon om ze uit te testen.
    Nu heb ik Mozilla Thunderbird en zit met enkele vragen.
    1)Wanneer ik een mail doorstuur met een foto op een achtergrond met daarop ook nog tekst dan verschijnen er bij het doorsturen allemaal rode kaders rond de afbeelding,de tekst en lege gedeelten.
    De lege gedeelten onderaan zijn goed weg te werken,maar die tussen tekst en lege gedeelten en tussen de foto en tekst of lege gedeelten krijg ik niet weg.
    Ik doe er foto's ter verduidelijking bij.

    De tweede foto komt boven de eerste en de bedoeling is dat ik de foto en de tekst er onder lat aansluiten tot onder het figuur bovenaan.De lege ruimte vult het volledige leesvenster en dus moet de ontvanger doorschuiven om de tekst te kunnen lezen.
    De derde foto geeft het einde van de tekst en een ruimte tot de fot begint,ik zou hier de foto ook graag willen laten aansluiten aan de tekst,maar die ruimte is nog aanvaardbaar moest het echt te moeilijk zijn om deze te verwijderen.
    Wanneer ik iets durf selecteren word alles geselecteerd en in de rode balken komen rondjes met een kruisje er in staan, als ik daar op klik lukt het soms om er één tabel tussenuit te halen, maar soms verdwijnt ook weer alles.
    Hoe is dit op te lossen?
    2)Hoe kan ik Thunderbird instellen dat bij het afsluiten de mails in de prullenbak verwijderd worden?
    Laatst gewijzigd door Silverwing; 5 April 2013 om 20:17

  2. #2
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    1. Dat is echt te moeilijk voor mij!
    2. Extra - Accountinstellingen - Serverinstellingen - aanvinken "Prullenbak leegmaken bij afsluiten".

  3. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    Silverwing ( 6 April 2013)

  4. #3
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.844
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Ik weet niet of je vroeger ooit Outlook Express gebruikte, in TB is ook een html-layout mogelijk, waarbij je die overtollige bagage kan weghalen. Wat afbeeldingen betreft, moet je die wel invoegen, maar het is bij mij al wat geleden, dus moet ik dat allemaal nog eens opfrissen.
    Als het gaat om ontvangen berichten die je wil doorsturen, kan je die wel aanpassen op een eenvoudige manier, met een beetje kennis van html-code.
    Ik hoop dat je berichten ook in vensterweergave kan zien (links overzicht van de mappen, rechts een deelvenster met alle mails en ééntje voor het inkijken van een geselecteerde mail).
    Klik in het bericht dat je wil doorsturen en roep het rechtermuisknopmenu op, kies voor 'Opslaan als' en in het nieuwe dialoogvenster kies je voor opslaan als html-bestand, bij voorkeur op je bureaublad, daar vindt je het snel terug. Je zal zien dat de extensie .eml erachter zal staan. Bij het openen ervan krijg je de pure html-code. Haal eruit wat je niet wil en sla opnieuw op. Selecteer alles.
    Ga nu terug naar TB en kies voor 'Opstellen' om een nieuwe mail op te maken. Vul de ontvanger in en klik in het tekstvenster. Dan kies je bovenaan in het menu onder Invoegen - HTML en met de combi Ctrl+V plak je dit in de pop-up die kwam opfloepen. Klik op Invoegen en je mailtje mét lay-out is gereed voor verzending.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Silverwing ( 6 April 2013)

  6. #4
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts
    Ik heb vroeger Outlook Express gebruikt maar heb geen kennis van html,als ik soms eens de bron van een bericht opvraag dan krijg ik ook denk ik de pure html,een heleboel letters achter elkaar vormen dan bv een foto,iets zinnigs kan ik er dikwijls niet uithalen.
    Ik gebruik het voorbeeldvenster niet,mail opent in een nieuw venster, uit veiligheidsoverwegingen word er afgeraden om het voorbeeldvenster in gelijk welk mailprogramma te gebruiken.
    Maar ik zal het zo eens instellen en doen wat je voorstelt CC misschien zie ik er toch wat in.
    Toch vreemd dat er zo veel verschil zit tussen mailprogramma's.
    Dezelfde mail van het voorbeeld met WLM bewerken is kinderspel,gewoon op de foto klikken en verplaatsen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. extra 'van'balk bij e-mails via Vista
    Door vrnmmn in forum Windows
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 3 December 2007, 18:46
  2. Reacties: 0
    Laatste bericht: 23 June 2006, 21:18
  3. Verbinding valt uit bij verzenden mail
    Door Silverwing in forum Internet
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 9 February 2006, 20:54
  4. Banners verwijderen bij gratis hosts.
    Door Mattehh in forum Tips & Trucs
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 2 January 2006, 11:19

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •