mijn pc is meer dan 2 jaar oud, in september 3 om precies te zijn. De laatste tijd loopt er van alles mank: niet meer opstarten na een pauze....Lan-verbinding die niet meer werkt....Mijn technicus, die ik ten volle vertrouw, doet zijn best maar vermoedt dat het wel eens het moederbord zou kunnen zijn. Als het type dat er nu inzit qua socket (juiste schrijfwijze?) niet meer voorhanden is zou er een nieuw moederbord in moeten + een nieuwe processor. Het kostenplaatje zou zo kunnen oplopen tot een € 150. Is dit de moeite waard?
Anderzijds zou je kunnen zeggen: we overwegen dan de moeite van een totaal nieuwe pc. Is het dan niet beter om over te stappen op bv een laptop met draadloos netwerk? Maar hoe veilig is dat dan vragen we ons af?
Het zijn nog allemaal bedenkingen 'in geval van...' Een laptop heeft ontegensprekelijk voordelen op een desktop: overal bruikbaar, minder geboden aan bureauruimte, enz...maar hoe zit het qua geheugen? Aansluitingen van externe harde schijven? Eventueel een klavier om wat handiger te typen???
Graag een reactie van ervaringsdeskundigen! Van harte welkom en dank vooraf!

(een) Mens (in nood)