Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    12 May 2014
    Berichten
    2
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    NAS achter Router delen met de buurman

    hoi hoi, ik zit met een vraagje.
    We hebben een NAS staan die aan een dlink wlanrouter hangt (DIR-655). Zou ik mijn buurman toegang kunnen geven tot mijn nas, dus via de router? Zonder dat hij ook op mijn internet kan? WlanRouter hangt immers aan mijn telenet modem.

    Heb in de instellingen van de router een optie "Guest Zone" gevonden en eens opgesteld, maar deze geeft wel nog toegang tot internet. Kan ik dit op een of andere manier blokkeren?

  2. #2
    carfran
    Gast
    Een NAS is een server . Ik veronderstel dat je die nu gebruikt in een thuisnetwerk. Als jij je buurman wil toegang geven tot je NAS, ga die moeten plaatsen in een openbaar netwerk.
    Je vraag is dan.
    Kan mijn buur op mijn NAS via zijn internet.

    http://windows.microsoft.com/nl-be/w...#1TC=windows-7

  3. #3
    Beginner  
    Geregistreerd
    12 May 2014
    Berichten
    2
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    inderdaad in een thuisnetwerk. Maar zou het niet veel makkelijker zijn mijn buurman toegang te geven tot mijn router? zo kan hij immers ook op mijn thuisnetwerk. zonder dat hij daarbij toegang heeft tot mijn internet natuurlijk

  4. #4
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts
    Ik heb hier ook een NAS staan, en je kan inderdaad toegang geven van buiten af. Je moet dan in de configuratie van je NAS dat gaan instellen. Elke NAS zal waarschijnlijk anders zijn, maar bij de mijne kan je bijvoorbeeld instellen welke ip adressen je toegang wil geven, wat en hoeveel ze mogen downloaden of bekijken. Of ze enkel kunnen lezen of ook schrijven en wissen etc.... Let wel op, je gaat hoe dan ook de port moeten forwarden in je router. Bij mij was dat via de provider, zowel belgacom als telenet geven je de mogelijkheid om port forwarding te doen via hun website, tenzij je achter een aparte router zit dan die van je provider uiteraard.

    Als je iemand toegang geeft tot je nas kan die trouwens overigens nergens aan. Dus ook niet aan bestanden in je thuisnetwerk of gebruik maken van uw internet, hij zal enkel de NAS zien staan. Let wel op, alles wat die persoon download van je NAS is voor u upload, en gaat dus van uw maandelijks volume af, als je enkel foto's of documenten gaat aanbieden ga je dit niet merken, ga je echter films of muziek gedeeld zetten, dan is de kans groot dat je snel door je volume door bent.

    Grtjs Nightraver.

  5. #5
    carfran
    Gast
    ga je echter films of muziek gedeeld zetten, dan is de kans groot dat je snel door je volume door bent.

    Hiermee zou ik heel voorzichtig zijn, want dat is illegaal verspreiden van auteursrechterlijk beschermd materiaal.
    Of ze enkel kunnen lezen of ook schrijven en wissen etc....
    Waarmee de gebruikersrechten bedoelt word.
    Heb hierover iets zeer intressants gevonden . klik

  6. #6
    kaisersosee
    Gast
    Hiermee zou ik heel voorzichtig zijn, want dat is illegaal verspreiden van auteursrechterlijk beschermd materiaal.
    Nu stel ik me de vraag toch...stel ik koop dvds plaats die op mijn Nas ... en geef je toelating om deze te bekijken...wat doe ik mis?Is het niet het zelfde als ik die dvd aan je geef om te zien?vroeger deden we dit ook toch met video casetten...werd nooit iets gezegd van die auteursrechterlijk beschermd...internet is open en wat ik vind ja se ...maak daar gebruik van
    mvg

  7. #7
    carfran
    Gast
    Nu stel ik me de vraag toch...stel ik koop dvds plaats die op mijn Nas ... en geef je toelating om deze te bekijken...wat doe ik mis?
    Hoe de wetgeving juist in elkaar zit weet ik niet. Normaal zou je mogen een kopie maken van een aangekochte DVD , maar enkel voor eigen gebruik.
    In jouw situatie ga je het materiaal eigenlijk verspreiden.
    Je zou het kunnen vergelijken met onderstaand.
    http://www.standaard.be/cnt/dmf20140505_01093779

    En volgens mij gaat BAF in zijn ongelijk krijgen van de rechter.

  8. #8
    kaisersosee
    Gast
    En volgens mij gaat BAF in zijn ongelijk krijgen van de rechter
    Dit zie ik dan weer anders die man verdiende geld ermee staat in andere artikelen ...dit is wel fout!!!
    het is iets dat ze nooit of nooit kunnen tegenhouden ...zo simpel is het...er zullen altijd ......vul zelf maar in.. zijn
    mvg

  9. #9
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.842
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Zelfs een thuiskopie zou illegaal zijn, heb ik één der laatste weken in een programma opgevangen. Zelfs als je het als back-up houdt omdat jij er waarde aan hecht.
    Wat ik me dan afvraag: bij Zeeman, Kruidvat, ja ook Aldi, worden regelmatig schijfjes aangeboden met voor sommigen heel bekende nummers. Ik heb geen idee of het om de authentieke uitvoerders gaat, maar zelfs dan nog is het toch een kopie?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  10. #10
    carfran
    Gast
    Dit zie ik dan weer anders die man verdiende geld ermee staat in andere artikelen ...dit is wel fout!!!
    Ha , daar had ik nog niets over gelezen. Dan zit je inderdaad fout . Dat is al niet meer illegaal verspreiden, maar een illegaal handeltje.

    Wat ik me dan afvraag: bij Zeeman, Kruidvat, ja ook Aldi, worden regelmatig schijfjes aangeboden met voor sommigen heel bekende nummers. Ik heb geen idee of het om de authentieke uitvoerders gaat, maar zelfs dan nog is het toch een kopie?
    Inderdaad en dan nog aan een prijsje.
    Laatst gewijzigd door carfran; 14 May 2014 om 23:44

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Digibox achter router met DD-WRT
    Door Nicopara in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 17 October 2011, 22:48
  2. vista delen met xp
    Door gideon in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 10 May 2008, 02:32
  3. een printer delen met 2 pc's
    Door Averell in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 17 November 2007, 13:42
  4. server op zetten achter router mat externe harde schijf
    Door qkay25 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 5 December 2006, 18:08
  5. internet delen met crosskabel
    Door caro65 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 14 August 2006, 17:52

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •