Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    25 May 2010
    Berichten
    15
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Systeem faalt, wist alles vanzelf.

    Hallo,

    aan de titel te merken lijkt het niet echt duidelijk wat ik bedoel.
    Nu even ter verduidelijking. Zondag was ik met mijn laptop aanwezig te Blankenberge.
    Daar heb ik de hele dag op internet, via TELENETHOMESPOT, kunnen surfen.
    Nu volgens de antivirus was er geen probleem met het internet dus, zal ik het daar niet opsteken.

    Maar wat is er dan wel aan de hand of gebeurd? Ik sluit mijn laptop af, ga naar huis en steek thuis de laptop terug aan. IK ben niet verslaafd aan de laptop, want tussen het thuiskomen en het terug aansteken van de laptop zit een volledige dag. Maar nu... ik steek de laptop aan en wat zie ik... alles is weg. Alles zit verborgen in andere mappen, het systeem staat volledig gereset, en alle opgeslagen opties, functies, vormgevingen, en noem maar op zijn met de Noorderzon verdwenen.

    Maar het rare eraan is dat alle programma's er wel nog opstaan. Ook aangemaakte mappen staan nog op de laptop, maar staan op een andere locatie. Mijn Live mail werd volledig gereset, alsook alle programma's zoals AVG, CCleaner, e.d. Ook moet ik nu telkens mijn NumLock inschakelen bij elk veld waar er cijfers dienen ingetypt te worden.
    Zelf heb ik al geprobeerd van een systeemherstel te doen en terug te keren naar een maand voordien, maar dit helpt niet. En om te gaan zoeken naar de oorzaak, reikt mijn verstand niet zover.

    Bestaat er geen functie waar men bijvoorbeeld zoals bij een Iphone of andere Smartphone 'Fabrieksinstellingen terugzetten' kan kiezen?
    Of is er geen mogelijkheid om het systeem van nul te laten herbeginnen zonder te moeten formateren?

  2. #2
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Welk merk laptop, welk besturingssysteem? Heb je herstelschijven aangemaakt na aankoop of staat er een recovery partitie op? Heb je een back-up programma of gebruik je die mogelijkheid niet in Windows 7? Zo ja heb je ergens een image staan van je C partitie?
    Een bezoek aan het HijackThis-forum is in dit geval ook zeker geen overbodige luxe.

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    25 May 2010
    Berichten
    15
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Het merk is iets wat men niet vaak hoort, namelijk BMx (http://www.bmx.be/products/notebook.htm). Het gaat om Windows 7 qua besturingssysteem. Herstelschijven werden niet aangemaakt, maar er staat een standaard Recovery-partitie op. Nu het systeem werkt nog hoor. Maar vind het wel ambetant dat alles werd gereset, qua opties, functies, instellingen van programma's en dergelijke.

  4. #4
    Teamlid   vdhee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 January 2008
    Berichten
    485
    Bedankjes
    485
    Bedankt
    348 keer in 219 posts
    Het kan zeker geen kwaad om eens een online scan te doen.

    Een van de betere is : eset.com, ga naar http://www.eset.com/us/online-scanner/, run "eset online", accepteer de voorwaarden, en "enable" detections".

    Opschonen wanneer gevraagd.

    Duurt wel een tijdje.

    Voor de rest is het mij helemaal niet duidelijk wat er aan je laptop mankeert, alles staat op een verkeerde plaats maar werkt OK?
    Laatst gewijzigd door vdhee; 15 October 2014 om 17:03

  5. #5
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.843
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Mogelijk was die hotspot niet zo veilig als zou moeten. Het lijkt wel of je gebruikersaccount is 'veilig' gesteld door het systeem. Kan je een nieuwe account aanmaken om zo je oude terug op te snorren?
    Of... had je voordien een login met wachtwoord? Misschien sta je nu nog in het gastaccount van die hotspot.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  6. #6
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.028
    Bedankjes
    59
    Bedankt
    3.145 keer in 2.294 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Mogelijk was die hotspot niet zo veilig als zou moeten. Het lijkt wel of je gebruikersaccount is 'veilig' gesteld door het systeem. Kan je een nieuwe account aanmaken om zo je oude terug op te snorren?
    Of... had je voordien een login met wachtwoord? Misschien sta je nu nog in het gastaccount van die hotspot.
    Deze persoon surfde wel met een HOMESPOT (geen hotspot), dus bij personen thuis, en dit heeft niets met veiligheid te maken want alles komt gewoon binnen langs de modem van de persoon waar hij op bezoek was, net zoals jij thuis langs uw eigen modem surft. Het dataverbruik is natuurlijk voor zijn eigen rekening.
    J.W.
    Google is uw vriend

  7. #7
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Zowel Telenethomespot als Belgacomfon zijn NIET-BEVEILIGDE verbindingrn en kies je best bij netwerklocatie voor 'Openbaar netwerk'. In de lijst met beschikbare verbindingen staan die ook aangeduid met een uitroepteken.

  8. #8
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    25 May 2010
    Berichten
    15
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Bedankt voor de link, ik zal ff scannen. Het is mij trouwens gelukt mijn laptop via mijn Windows 7-CD te herstellen naar een eerdere datum. Wat mij gisteren nagenoeg niet lukte. IK merk wel dat de laptop iets trager werkt dan vorige week. Zijn er nog gratis programma's die de fouten uit je laptop of pc kunnen halen waardoor de laptop of pc op zich veel sneller gaat?
    Ik bedoel iets die je hele pc opschoont en overbodig materiaal definitief eruit wipt?

  9. #9
    Up-to-date   skipper's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 May 2005
    Locatie
    Burcht
    Berichten
    65
    Bedankjes
    10
    Bedankt
    17 keer in 16 posts
    Neem wel de gratis versie:

    https://www.piriform.com/ccleaner/download

  10. De volgende gebruiker bedankt skipper voor deze nuttige post:

    JoerieThe20st (16 October 2014)

  11. #10
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    25 May 2010
    Berichten
    15
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skipper Bekijk bericht
    Heb ik, toch bedankt voor de tip. Kunt u even meehelpen met de instellingen?
    Kies ik dan voor normale bestandsopschoning of voor veilige bestandsopschoning?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 13
    Laatste bericht: 27 May 2012, 10:32
  2. Alles over Image / Ghost / Spiegel van je systeem
    Door vdhee in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 4 April 2009, 15:52
  3. Je computer automatisch alle rommel laten opruimen
    Door RichKE in forum Discussie over tips & trucs
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 12 May 2005, 00:54
  4. Je computer automatisch alle rommel laten opruimen
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 10 May 2005, 10:04

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •