Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 82
  1. #51
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Na al die berichten over de aanpassing van het adressenboek kon ik niet aan de verleiding weerstaan om nog eens te proberen. ik deed dat op een android tablet. Wat viel mij op:
    1. bij het installeren moet ik nog altid akkoord zijn om het programma toegang te verlenen tot mijn contacten (dat begrijp ik uiteraard) maar toch ook tot mediabestanden (dat is echt wel niet nodig)
    2. men kan een donatie doen, zag ik daar 50 cent staan of zoiets. Vraag dan toch 5 euro of niets.
    3. het invoeren van gegevens zoals naam, voornaam, mailadres..... verloopt vrij vlot
    4. ik kan een adresboek ook mailen bvb naar mij zelf, het adresboek is dan een platte txt bedrand. Velden die niet zijn ingevuld worden vervangen door een standaardtekst. Zo heb ik natuurlijk wel een backup maar om dan een mailadres te kunnen gebruiken moet ik een adres kopieren en plakken in mijn mailprogramma.

    Dus een mooi begin, maar er is nog werk aan om tot echt iets bruikbaars te komen.

  2. #52
    PC-Freak   Spoorzoeker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    in een huis met een dak er op
    Berichten
    1.542
    Bedankjes
    120
    Bedankt
    792 keer in 618 posts
    Hallo berger, ik begrijp je wantrouwen, maar ik bezweer je, dat ik écht niks met mediagegevens doe. Misschien ziet je tablet de lees en schrijfrechten als het opvragen van je mediagegevens ?. Er zijn appjes waarmee je in een apk file kunt kijken. Zoek dan naar de manifest.xml, dan zie je welke rechten er gevraagd worden. Ik zal morgen of zo ze hier ook even plaatsen.

    50 cent wil men nog wel doen, maar 5 euro ?, dat denk ik niet. Later misschien, als de apps een professionelere uitstraling hebben misschien, maar nu niet.

    Die backup is niet bedoeld om apart te gebruiken. Kan wel, om sneller je adressenboek te vullen, maar eigenlijk is het gewoon een bestand wat je vanuit je mail kunt downloaden op je telefoon/tablet en daarna weer inlezen in de app.
    Eigenlijk had het een databasebestand zullen zijn, maar dan kun je het niet editten, vandaar dat ik er een txtbestand van gemaakt heb.
    Hopelijk is het zo duidelijker.

    Nog 3 dingen:
    1) aangezien je kritisch bent, wil ik je vragen mijn volgende project tijdens de ontwikkeling te testen.
    2) niemand laat een beoordeling achter, vandaar dat ik waarschijnlijk Google analytics ga inbouwen om te weten wat ik kan doen om de app nog gebruikersvriendelijker kan maken.
    3) als je een adressenrecord wilt editten, dan staan er vaste benamingen voor de regels. Ik wilde dit bewerkbaar maken, maar ik heb besloten om in plaats daarvan een nieuwe app te schrijven, van de grond af aan.
    Ik heb namelijk ontdekt dat je de app niet alleen voor adressen, maar ook voor andere dingen kunt gebruiken.
    Zo heb ik zelf bv een button met alle dingen die we de laatste jaren gekocht hebben, zodat ik snel kan zien hoe lang we iets al hebben.
    Ik heb er onze reisroutes van onze vakantie in bijgehouden in een button.
    Ook heb ik een button aangemaakt waarin de maten van bepaalde dingen staan. makkelijk als je in een winkel staat.

    Goed, daar ga ik vandeweek dus aan beginnen. Kan ik gelijk wat nieuw geleerde dingen in de praktijk brengen.
    De schuld ligt nooit bij jezelf, maar altijd bij een ander.

  3. #53
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Dat is geen kwestie van wantrouwen, ik stel maar vast hé. Waarom heeft uw app mijn foto's nodig? Je doet daar niets mee, ik geloof dat wel, vraag dan ook niet om daarvoor toestemming te geven. Of ishet Google dat die toestemming toevoegt, dan zijn het een beetje bandieten hé.
    En geld durven vragen, kom zeg, stop daar gewoon mee.
    Persoonlijk zou ik voorstellen om van die app iets te maken die ook echt nut heeft. Dan denk ik aan bvb het importeren van bestaande adresboeken uit bepaalde programma's, idem voor het exportereren. In eerste plaats zou je van een platte tekst misschien een csv - bestand (of xls) kunnen maken, dat is al in sommige mailprogramma's te importeren. Het zou ook al een vooruitgang zijn om vanuit het adresboek te kunnen mailen met bestaande mailprogramma's ..... Ik denk maar na hé, maar natuurlijk niet lang genoeg. Maar eigenlijk moet je niet uitvinden wat al een aantal keren bestaat, je moet iets vinden dat nog niet bestaat. Zo hoorde ik onlangs van een student van 16 die tijdens de vakantie een app maakte die de buren verenigt. Dat vind ik iets heel positiefs.

  4. #54
    PC-Freak   Spoorzoeker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    in een huis met een dak er op
    Berichten
    1.542
    Bedankjes
    120
    Bedankt
    792 keer in 618 posts
    Zoals beloofd. Zeg maar waar ik naar foto's zoek
    <uses-permission android:name="android.permission.READ_INTERNAL_STORAGE" />
    <uses-permission android:name="android.permission.WRITE_EXTERNAL_STORAGE" />
    <uses-permission android:name="android.permission.WRITE_INTERNAL_STORAGE" />
    <uses-feature android:name="android.permission.CALL_PHONE" android:required="false" />
    <uses-feature android:name="android.permission.READ_PHONE_STATE" android:required="false" />
    <uses-feature android:name="android.permission.SEND_SMS" android:required="false" />
    <uses-feature android:name="android.permission.INTERNET" android:required="false" />
    <uses-permission android:name="android.permission.READ_CONTACTS" android:required="false" />
    Tsja, het programma is gratis, maar ik wil de mensen niet de mogeljkheid ontnemen er toch voor te betalen.

    Hou in gedacvhten dat ik maar een zeer eenvoudige amateur ben. Natuurlijk wil ik de meest fantastische apps bouwen, maar momenteel ontbreekt de kennis daarvoor. Dat het een twaalfineendozijn app is, het zij zo. Toch zitten er dingen in die ik bij andere apps mis. Vandaar dat ik de app bouw, ze moeten doen wat ik nodig heb, niet dat ik me aan moet passen aan de gebreken van een app. En mailen met je geinstalleerde mailprogramma's, dat zit er al in hoor.

    Ik ben nu met een nieuwe app begonnen, maar daar gaat toch meer tijd inzitten dan ik dacht.
    Wordt vervolgd.
    De schuld ligt nooit bij jezelf, maar altijd bij een ander.

  5. #55
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik zie gewoon bij de installatie van dat adressenboek dat uw programma toelating moet hebben om mijn mediabestanden te raadplegen, of is het ook kopiëren, dat weet ik niet. Als jij dat niet toevoegt (ik ben geen programmeur, dus versta niets van die code hierboven), dan is het Google zelf die dat doet waarschijnlijk. En dat zou ik wel heel onbehoorlijk vinden.

    Nu ik zie dat je maar een eenvoudige amateur bent versta ik het al wat beter. Maar zo las ik het niet in het begin van dit topic. Dus amuseer je goed met die app's.

  6. #56
    PC-Freak   Spoorzoeker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    in een huis met een dak er op
    Berichten
    1.542
    Bedankjes
    120
    Bedankt
    792 keer in 618 posts
    De nieuwe app begint op te schieten.
    Ik dacht dat ik veel code kon overnemen, maar ik merk dat sommige stukken beduidend korter kunnen
    Maar goed, er moet nog een hoop gebeuren, maar het ziet er hoopvol uit.
    De schuld ligt nooit bij jezelf, maar altijd bij een ander.

  7. De volgende gebruiker bedankt Spoorzoeker voor deze nuttige post:

    compuchrisje (16 September 2015)

  8. #57
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.842
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    Hier wordt dus verder gezweet

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  9. #58
    PC-Freak   Spoorzoeker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    in een huis met een dak er op
    Berichten
    1.542
    Bedankjes
    120
    Bedankt
    792 keer in 618 posts
    Ik ben buiten gaan zitten, dan zweet ik niet zo snel. (-3 of zoiets is het hier.....zo voelt het tenminste)
    De schuld ligt nooit bij jezelf, maar altijd bij een ander.

  10. #59
    PC-Freak   Spoorzoeker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    in een huis met een dak er op
    Berichten
    1.542
    Bedankjes
    120
    Bedankt
    792 keer in 618 posts
    Had ik het toch mooi voor elkaar, wil ik iets toevoegen, blijkt dat met de huidige setting niet te kunnen .

    Ik heb uiteindelijk iets gevonden wat hetzelfde resultaat geeft, ik moet het alleen nog even ombouwen naar dezelfde output.
    Gaat vandaag niet meer lukken, morgen is er weer een dag.

    (Zo vlug gezien is deze ombouw zelfs nog makkelijker te beheren, dus dat is dan wel weer een voordeel)
    De schuld ligt nooit bij jezelf, maar altijd bij een ander.

  11. #60
    PC-Freak   Spoorzoeker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    in een huis met een dak er op
    Berichten
    1.542
    Bedankjes
    120
    Bedankt
    792 keer in 618 posts
    Wel, ook de tweede oplossing bleek niet werkbaar te maken.
    Uiteindelijk toch de reeds eerder gebruikte oplossing gebruikt, maar wel met een wijziging.
    Nu werkt het gelukkig allemaal wel.

    Nu de rest er omheen nog implementeren.
    De schuld ligt nooit bij jezelf, maar altijd bij een ander.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. eigen apps
    Door Spoorzoeker in forum Feedback
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 25 May 2015, 23:50
  2. Elke map zijn eigen achtergrond
    Door Pilote in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 11 May 2005, 22:12
  3. Hoe thuis een eigen server maken?
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 22:10

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •