Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Threaded View

  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    24 September 2005
    Berichten
    9
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Slecht problemen met de nieuwe harde schijf

    Hoi Internetters


    ik zit namelijk met een groot probleem die blijkbaar niet opgelost geraakt


    weet normaal hoor je niet veel van mij ..... maar als de problemen komen ....



    voor te beginnen had ik kortlings wat problemen met de oude harde schijf !

    na wat testen bleek de harde schijf een beetje aan zijn eind van zijn levensduur te zijn !

    bij deze heb ik al ondertussen een nieuwe gekocht .... en vanaf hier beginnen de problemen


    mijn 1ste harde schijf (master) IDE1 is maxtor 120Gig (C: ) dus de oude
    2de harde schijf Western Digital 250Gig (slave) IDE1 gesplitst in 2 parities

    heb wel een BIOSUPDATE gedaan voor de herkenning van de nieuwe harde schijf, wat ook lukt in bios alsook in windows vind ik die 250GIG terug

    alle partities zijn NTFS geformateerd geweest, allemaal de zelfde indeling
    4096 bytes per cluster
    512bytes/sector
    cluster 4k 8 sectoren/cluster size
    file record 1k


    wel had ik al gezien met het opstarten van de pc dat die een melding geeft die er vroeger niet opstond !! (na de biosupdate)

    en die is secondary IDE channel no 80 conductor cable installed
    wel is de eerste IDE poort aangesloten aan een ide kabel met 80 draadjes!

    en nu staat momenteel XP geinstalleerd op de 1ste schijf en op de 2de schijf paritie 1, daar staat ook XP op

    wat blijkt nu

    als ik opstart met de oude schijf (120gig) kan ik alle schijven lezen en geen problemen dus !!!

    als ik met de nieuwe schijf opstart(250gig partitie 1) (D: ) dan kan ik wel op alle schijven lezen maar op de 2de partitie staat al mijn DATA (E: ) en hij ziet ze staan ..... maar geeft bijna op alles fouten wat ik met de andere harde schijf niet heb ????

    uit armoe moet ik alle gegevens overzetten als ik opstart met de 1ste schijf en alle gegevens overzetten naar die 1ste partitie van schijf 2, dan pas kan ik er mee werken

    en moet dan ook af en toe een CHKDISK uitvoeren voor het herstellen van fouten op die 2de partitie, blijkbaar als ik ze heb willen lezen met het nieuwe XP systeem schijf 250gig


    een voorbeeldje

    als ik opstart met 2de schijf (1ste partitie) en op de 2 de partitie zet ik een map met allemaal fotos

    en schakel over naar XP 1ste harde schijf .... dan zie ik ook die map maar kan die niet lezen, geeft een venster terug dat bestanden corupt zijn en kan ze niet weergeven


    start ik dan terug op met de Nieuwe XP 2de schijf (1ste partitie), vraag hij al bij het opstarten dat de schijf moet gescand worden op consistentie ... maar heb die geanuleerd .... en laten opstarten ... en daar kan ik weer die foto's bekijken ....

    maar als ik nu terug in XP dos CHKDSK E: /f

    vind die weer fouten om te herstellen .... of heeft dit te maken van de andere installatie van xp dat die mappen beveiligd zijn ???? ik begrijp er niets meer van


    iemand daar raad over ????? alvast dank bij voorbaat
    Laatst gewijzigd door fakie; 23 February 2006 om 20:25

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Harde schijf VOL???????
    Door PorkyFrost in forum Opslagmedia
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 12 December 2005, 05:56
  2. Tips Nieuwe Harde schijf
    Door qxzoR in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 16 November 2005, 01:34
  3. Harde schijf en USB
    Door woepi in forum Opslagmedia
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 28 October 2005, 10:08
  4. Nieuwe harde schijf
    Door NickB in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 16 August 2005, 18:02

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •