Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Beginner   Alba's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 October 2006
    Berichten
    5
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Sub in een mpg zetten

    2 B's schreef :
    ...omzetten naar mpg bijvoorbeeld. Daarna kan je dat dan weer bewerken met virtual dub en de ondertiteling er onder zetten. Je kan heel veel leren op www.weethet.nl en als je er niet uitraakt van hieruit graag een helpende hand
    En dit (in rood) is net wat mij interesseert. Ik heb een mpg (in twee delen) en een srt (ook in 2 delen, hoewel deze niet gelijk lopen met de 2 cd's).
    Ik zou dit alles willen omzetten naar DVD bestanden, wat ik normaal doe met DVDLab Pro zonder enig probleem.
    Alleen vertrek ik normaal van een avi en een srt bestand waar ik dan met DVD2SVCD (waaronderTmpGenc) een mpg van maak met ingebrande subs.

    In dit geval heb ik al een mpg, maar hoe zet ik deze ondertitel in mijn mpg ? Ik heb het programma Virtual DubMod maar zie niet hoe ik dat zou kunnen doen.

    Ik zou het heel erg op prijs stellen als je mij kon helpen !
    Groetjes en bedankt voor je hulp.

  2. #2
    Beginner   Alba's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 October 2006
    Berichten
    5
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    2 B's antwoordde :

    Hé die Alba. Het kan eigenlijk niet eenvoudiger. Je hebt DVDlabpro zie ik. Daar kun je ook je ondertitels mee in een DVD zetten hoor. Wat jouw probleem is? Het synchroon lopen van je ondertiteling bij je mpg file. Ook dat is op te lossen. Ik wil je hierbij graag helpen maar als ik hiermee NU verder ga dan breek ik de topic van Timo en deze wil ik uiteraard ook graag uit de problemen helpen. Download even dit programmatje subtitle workshop via deze site http://www.urusoft.net/downloads.php?lang=1 Het is een gemakkelijk programma dat je via het knopje "settings" makkelijk in het Nederlands kan zetten. Dat is handiger is gebruik. Ik ben ondertussen aan het zoeken naar een word document dat ik ooit heb opgemaakt waarin ik de uitleg met screenshots heb gegeven. Lukt me even niet en ik zoek dus verder. Desnoods maak ik een nieuw document (daar moet je me toch even tijd voor geven) en anders probeer je even met subsync hetgeen ik toch niet zo eenvoudig vind.
    Ik heb deze beide programma's (en nog andere trouwens) op mijn HD staan, dus Subtitle workshop, SubMagic, SubSync, SubRip, VobEdit enz.
    Normaal kan ik een sub synchroniseren, zelfs als het over 2 cd's en 2 srt's gaat. Maar hier stopt de eerste srt als de eerste mpg nog een heel eindje verderloopt, idem maar dan omgekeerd voor de tweede mpg en srt

    Maar... neem rustig je tijd, deze film gaat niet lopen en help maar eerst de persoon die de topic startte (en die ik bijna kaapte , sorry daarvoor).
    Groetjes en prettig weekend !

  3. #3
    Beginner   Alba's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 October 2006
    Berichten
    5
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Mag slotje op deze topic.

    Ik wou mijn berichtjes verwijderen, maar blijkbaar is dat niet voorzien.

    DVDLab Pro zal mijn probleem oplossen zoals 2B's het zei.

    Bedankt en sorry en groetjes ook nog

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Avi op dvd zetten
    Door nojs in forum Audiovisueel
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 24 July 2006, 14:36
  2. dvd om zetten
    Door protter in forum Audiovisueel
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 23 February 2006, 16:18
  3. om zetten van muziek
    Door boemmeke in forum Audiovisueel
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 28 August 2005, 17:57
  4. hoe kan men 2 films op 1 dvd zetten?
    Door sniffer in forum Audiovisueel
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 6 August 2005, 20:06

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •