Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    24 May 2006
    Berichten
    73
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    7 keer in 6 posts

    geen verbinding internet

    Ik heb al enkele weken hetzelfde probleem, ben reeds 2 jaar klant bij telenet, weinig reden tot klagen gehad, tot nu.
    enkele weken geleden kreeg ik op mijn pc beneden geen internet verbinding meer, boven hadden we ook een pc en deze ging wel. Ik heb powerline adapter, toen heb ik het kunnen oplossen door het ip adres te vernieuwen, maar nu heb ik het weer, ip adres vernieuwen brengt niet meer op, telkens ik de computer afsluit om hem dan na een tijdje terug aan te zetten , heb ik geen internetverbinding, modem uit en aanzetten brengt ook niets op, adapter zo dicht mogelijk bij stopcontact ook niet, ik zie wel als ik de pc standby zet dat mijn internetverbinding dan wel blijft. Maar telkens ik hem terug gewoon aanzet, geen verbinding, dus ben ik hier nu een paar keer per dag aan het switchen met mijn 2 adapters, en dan gaat het weer wel, maar dat is ook nie de bedoeling
    Heb al naar telenet gebeld, maar ze zeggen doodleuk dat het wel aan de electriciteit zal liggen.
    Computer heeft ook al eens (toen we geen internetverbinding hadden) bij iemand gestaan(degene die zorgt voor onderhoud), die persoon heeft hem aangesloten op zijn internet en daar ging hij wel, zonder problemen, denk niet dat het aan de pc zelf ligt.
    Weet het echt niet meer , alle hulp is welkom, ik hoop dat ik op internet kan om de tips te lezen die ik eventueel krijg
    Alvast bedankt gizmoken

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.747
    Bedankjes
    9.876
    Bedankt
    15.585 keer in 5.997 posts
    Daar je zegt:
    dus ben ik hier nu een paar keer per dag aan het switchen met mijn 2 adapters, en dan gaat het weer wel, maar dat is ook nie de bedoeling
    is er dan niet één adapter gewoon stuk?

    De kabelmodem gaat op het stroomnet. Boven heb je een adapter1 staan en pc1 die geen problemen geeft. Onder staat pc2 met adapter2 die niet meer op het internet geraakt.
    Als je nu adapter1 en adapter2 omwisseld, wisseld dan ook het probleem?

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    24 May 2006
    Berichten
    73
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    7 keer in 6 posts
    nee, dat is juist het rare, voor de moment wissel ik steeds de adapters op pc1 (beneden), het is zelfs zo dat als de pc op standby staat de internet verbinding weg is, dan wissel ik de adapter en is hij weer vertrokken, de persoon die de pc heeft nagekeken zei dat hij op zijn internet wel ging, en dat het niet aan de pc ligt.
    want daarjuist stond hij op standby, ik zet hem aan en internet is weg, adapter gewisseld en internet is terug, je ziet het ook op die adapters, als het derde lichtje niet knippert, geen verbinding met internet

  4. #4
    Geek   eventure's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Vrasene
    Berichten
    2.274
    Bedankjes
    531
    Bedankt
    1.093 keer in 523 posts
    Lijkt me toch een probleem met uw adapters hoor...

    mvg
    Robbe

  5. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    24 May 2006
    Berichten
    73
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    7 keer in 6 posts
    Maak dat eens wijs aan Telenet.

  6. #6
    Geek   eventure's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Vrasene
    Berichten
    2.274
    Bedankjes
    531
    Bedankt
    1.093 keer in 523 posts
    Niets wijs te maken aan telenet, ik heb het over UW adapters.

  7. #7
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    24 May 2006
    Berichten
    73
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    7 keer in 6 posts
    die powerline adapters? Heb gebeld , maandag komen ze langs, ben eens benieuwd.
    Kan echt anders niets bedenken, hij gaat wel op een ander zijn netwerk, hier doet hij raar, maar is dan toch raar dat ze ineens alletwee mankeren?
    Zitten wel niet rechtstreeks in stopcontact, heb het ook al geprobeerd, maar brengt niets op.Zit in een stekkerdoos, alleen, alle andere stekkers zitten in een andere stekkerdoos

  8. #8
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    24 May 2006
    Berichten
    73
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    7 keer in 6 posts
    Kan het niet aan mijn netwerkkaart liggen? Maar dan zou ik wellicht geen verbinding hebben? Srr voor deze vraag, maar weet echt nie zo veel af van computers

  9. #9
    PC-Freak   siegy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    in 'n huis met een dak erop
    Berichten
    606
    Bedankjes
    2.983
    Bedankt
    2.375 keer in 1.210 posts
    Kan goed zijn hoor ,dat er iets met die adapter van de modem is ,
    > de letjes moeten welbranden< !
    ik heb dat ook eens gehad en kreeg dezelfde dag met de snelpost een nieuwe Adapter !

    Je kan ook eerst eens proberen of je internetkabel nog oke is met een ander kabeltje, van je pc boven bvb (het is die waar aan twee kanten 'n transparant plastik blokje aan zit ) een kleine knelling is al genoeg om geen ontvangst te hebben!
    je kan nooit weten hè

    men komt'... en gaat met niets !
    siegy

  10. #10
    Beginner   poejoeter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    HAM-Limb.
    Berichten
    6
    Bedankjes
    11
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Zou het kunnen, dat je onlangs een nieuw toestel aangeschaft hebt? diepvries.... nieuwe tv ? of misschien dat één of andere condensator in het verlichtingsnet de oorzaak is.
    Maar een idee hé .

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Geen verbinding met het internet.
    Door 200016v in forum Internet
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 14 December 2006, 23:43
  2. Geen verbinding met internet
    Door wmc in forum Internet
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 6 October 2006, 17:14
  3. geen verbinding
    Door tayson in forum Internet
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 18 December 2005, 04:38
  4. geen verbinding meer
    Door reddevel in forum Internet
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 11 November 2005, 19:51

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •