Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Expert   Emile.H's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 July 2006
    Locatie
    Limburg, België
    Berichten
    636
    Bedankjes
    178
    Bedankt
    134 keer in 104 posts

    Cool vraagjes bij de aankoop van een laptop

    Hey, een vriendin van ons mama zou graag een nieuwe laptop hebben voor het werk, en wat msn, skype, e-mail, internet... niet al te zware dinges dus.
    Ze had mij gevraagt eens rond te kijken. Ik heb bij Dell een laptop gevonden. Maar ik ben zelf niet zo op de hoogt met al die prijzen etc...

    -Intel® Celeron® Processor 520 (1,60 GHz, 533 MHz FSB, 1 MB L2-cache)

    -Legitieme Windows® XP Home Edition - Nederlands

    -1 jaar basisgarantie - Collect & Return

    -Intern toetsenbord - Belgisch (AZERTY)

    -15,4-inch WXGA-breedbeeldscherm (1.280 x 800)

    -1.024 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 512]

    -80 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf

    -Intel® Media Accelerator 950-graphics tot 256 MB aan gedeeld grafisch -geheugen

    -Vast intern 8x DVD+/-RW-station met software

    -6-cel lithium-ion batterij (53 W/h)
    PRIJS: € 599,70

    Nu vroeg ik mij nog 2dingetjes af
    -Ik heb bewust gekozen voor Windows XP, en niet voor vista omdat er 1gb geheugen inzit, en ik DENK dat het misschien te weinig is voor vista, omdat XP nog altijd een stuk minder geheugen nodig heeft.
    -Ik heb ook geen anti-virus besteld bij Dell, omdat ik er die zelf even goed kan opzetten, maar welke? liefst een simpele, waar ze niet te veel werk aan heeft.

    Alvast Bedankt !!
    Mvg, Emile !

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Zoals ik begrijp is het een laptop die gebruikt gaat worden voor dagelijkse dingen en die zonder meer gewoon zijn ding moet doen. Eentje waar men niet aan sleuteld en die best zonder al te veel kennis kan gebruikt worden.

    Voor 'gewone' toepassingen is deze pc zeker te gebruiken. Met 1Gb heb je ook geheugen genoeg onder XP. Denk wel dat een gedeelte van het geheugen voor de grafische kaart zal gebruikt worden.
    Vista zal je geen voordelen gaan geven voor wat de pc gaat gebruikt worden.

    Met te kiezen voor Dell zal je waarschijnlijk niet de scherpste prijs vinden, daar tegenover staat wel een eenvoudige service.

    Als virus scanner zou ik gewoon AVG free erop zetten. Een automatische update maakt dat je er niet naar moet omkijken. Ik gebruik het al lang en waarom zou ik betalen als deze free versie ook zijn gewone werk doet. Tevens is het een licht programma

    Een andere zaak die waarschijnlijk zeker zo belangrijk gaat zijn is een malware scanner. Hier vind ik nog steeds een scanner die residentieel draaid het beste. Deze geeft VOOR dat er iets gebeurd aan dat er malware is en niet als het kwaad al is geschied. Denk hier bv aan iets als adwatch dat in de pro versie van adaware zit. Ook deze dingen kan je automatisch laten updaten.

    Bij een verse install zit je dus virus/malware vrij. Daar de virus scanner en malware scanner residentieel werken zal je cte beschermd zijn en is een scan enkel nodig als je denkt probs te hebben.

    Ik haalde hier AVG en adwatch aan als vb en ik ben mij bewust dat ook andere merken hele pakketen hebben die hun werk goed doen. Het is dus een beetje ook uw persoonlijke voorkeur Let wel op want sommige pakketen zijn wel niet zo 'licht' als de vernoemde twee

  3. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    Emile.H ( 7 January 2008)

  4. #3
    Beginner   davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 December 2007
    Berichten
    7
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    ik zou een acer nemen kijk ff op www.alternate.nl suc6

  5. #4
    Gevorderd   jerrythealien's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 May 2005
    Locatie
    Berchem
    Berichten
    377
    Bedankjes
    34
    Bedankt
    57 keer in 46 posts
    Ik zou acer afraden eerlijk gezegd... spaar nog een paar maanden en geef liever meer geld uit aan een degelijk merk en een goede batterij... Hier niks als last met acer en wacht tot je onderdelen wil bestellen, dan begint het circus pas echt...

    Maar iedereen zijn ding uiteraard!

    veel succes met je aankoop

  6. De volgende gebruiker bedankt jerrythealien voor deze nuttige post:

    stallion ( 8 January 2008)

  7. #5
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Acer is kwa prijs/kwaliteit idd niet slecht, enkel de service is niet mee gegroeid met het bedrijf:( Dit is iets waar je dan wel veel beter bij Dell zit.
    Dit is ook direct één van de nadelen van laptops. Er zijn maar weinig plaatselijke computerwinkels die zelf laptops herstellen. Bij de meeste wordt het opgestuurd en als je dan een acer hebt is de kans groot dat hij al veroudert is eer je hem terug krijgt

  8. #6
    Expert   Emile.H's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 July 2006
    Locatie
    Limburg, België
    Berichten
    636
    Bedankjes
    178
    Bedankt
    134 keer in 104 posts
    Er mag een slotje op
    Ik heb gisteren meteen na PeterN zijn eerste reactie, hem al meteen besteld Ik had het ne keer aan onze pa laten zien, en het was goedgekeurd, dus;

    @ jerrythealien
    de persoon voor wie deze laptop bestemd is, kent bijna niets van computers, maar ze wilt graag wat kunnen msn'en/skype'n. Daarvoor zal ze niet zoveel zwaarder nodig hebben denk ik.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. aankoop nieuwe laptop
    Door gunther in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 16 October 2007, 19:56
  2. Aankoop nieuwe laptop
    Door Straffe in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 4 September 2006, 19:08
  3. aankoop laptop
    Door frietje in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 31 August 2006, 12:40
  4. Aankoop nieuwe laptop
    Door hammyhamster in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 16 February 2006, 22:01

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •