Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    18 December 2005
    Berichten
    264
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    11 keer in 10 posts

    Ethernet via stopcontact of via draadloze router?

    Nonkel van mij heeft volgend probleem:

    Heeft Telenet, daarbij 3 Netgear adapters (ethernet over electriciteitsnet) bijgekocht. Deze zijn 3 jaar oud. Daarvan zijn er nu 2 stuk.
    Eén is bij de modem zelf, een tweede bij de 1e (meestgebruikte) PC en een derde bij oudere PC.

    Heeft nu dus geen internet op beide PC's (voor de moment wel, door een lange ethernetkabel, maar is slechts een tijdelijke oplossing).
    Is echt onhandig om er een ethernet kabel vast te plaatsen, dus dacht ik hetvolgende voor te stellen:
    - opnieuw 3 adapters (ethernet over electriciteitsnet) te kopen
    - draadloze router en 2 draadloze ontvangers.

    Wat zou ik het beste nemen?
    Is namelijk nogal verbaasd dat er reeds 2 adapters (van Netgear) stuk zijn.
    Is een recentere woning, dus de snelheid via het electriciteitsnet ging goed.
    Indien je aanraadt om terug zo'n adapters te nemen, welke zijn dan de beste die ik zou nemen?

    Indien je me een draadloze router zou aanraden, zou ik de 'Linksys WRT54GL Wireless Accespoint Router 54 Mb + 4 p. Swi' nemen.
    Hierna zou ik op de recentste PC een 'Linksys Wireless G Pci Netwerkkaart 54 Mb/s' plaatsen.
    Hopelijk zou dit op de oudere (Windows 98 PC) ook passen.
    Of ben ik beter met 2 een USB draadloze ontvanger dan?

    Indien ik een router zou nemen, zou dit mss handig kunnen zijn om PC's in netwerk ofzo te zetten, of later makkelijk een draadloze laptop aan te sluiten, maar ik denk dat dit er niet zal komen. De printer staat vast aan de recentste PC en dit zal zo blijven. Printer 'moet' dus niet echt in netwerk ofzo staan, dus daarvoor is het niet echt nodig dat ik een router heb...

    Niettemin, graag even jullie mening hierover.

    Mvg,

    Kurt.

  2. De volgende gebruiker bedankt kurt002 voor deze nuttige post:

    jellabi ( 9 July 2008)

  3. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.747
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    Deze ethernet systemen over het elektriciteits netwerk werken wel handig en snel. Er zijn geen problemen met slechte verbinding ed wat je wel met een draadloos netwerk kan hebben en jee hebt toch geen laptop met draadloze verbinding in het vooruitzicht. Daar het netwerk al vroeger met zo'n systeem was uitgerust en prima werkte, zou ik toch terug voor dit kiezen. Waarom het stuk is gegaan weet ik ook niet, maar mss daar het toch al 3 jaar is, eens een volledig nieuw systeem kopen. 3jaar geleden hadden ze nog niet die snelheid gelijk nu en was het nog niet zo ingeburgerd als nu. De huidige systemen zullen waarschijnlijk toch wat verder ontwikkeld zijn.
    Hier kan je al wat info vinden: http://www.minatica.be/showthread.php?t=43780

  4. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    strikerfox (10 July 2008)

  5. #3
    Expert   strikerfox's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 May 2005
    Locatie
    wervik
    Berichten
    579
    Bedankjes
    126
    Bedankt
    292 keer in 202 posts

    Slecht netgear.

    ik zou zeker geen netgear aanraden als power-line, na amper een jaar was er al een van de 2stuk.

  6. #4
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    18 December 2005
    Berichten
    264
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    11 keer in 10 posts
    Bedankt voor de snelle reactie. Ik zal hem vertellen hetgeen je me net vertelde.

    - Ik zou hem dan ook het type Devolo aanraden. Is het nodig om in zijn toepassing de high speed (105 euro) te nemen, of zou de gewone (85 euro) volstaan?
    - Ik zie dat deze telkens per 2 verpakt zitten, indien ik er dus 3 wil, zal hij dus 2 paketten moeten aanschaffen? Of zou die oude van Netgear er ook mee overweg kunnen?
    - Indien ik bv een PC in netwerk wil zetten, dan moet er nog een router tussen zeker? Of is dit dan niet meer nodig? Na de modem van Telenet gaat er direct een netwerkkabel naar zo'n bakje. Hiertussen moet er dan een router? En dan vanaf (bv poort 1) van de router naar de eletriek, en dan 2 bakjes voor de 2 PC's en een bakje voor de printer?

    Alvast bedankt.

  7. #5
    Erelid   Pilote's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    poperinge
    Berichten
    2.032
    Bedankjes
    2.913
    Bedankt
    1.970 keer in 769 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kurt002 Bekijk bericht
    Na de modem van Telenet gaat er direct een netwerkkabel naar zo'n bakje.
    Zo bakje is normal gezien een switch die is geplaats door telenet.
    vb internet & digital tv.
    Hiertussen moet er dan een router?
    dus je laat alles zo en je plaats een router op een van die poorten die vrij zijn van die bakje.

  8. #6
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    17 May 2005
    Berichten
    26
    Bedankjes
    10
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Hallo

    Ik heb hier de devolo d-lan high speed kastjes en die zijn nu al denk ik een jaar of 3 heb deze 2 de hands gekocht via e-bay duitsland.

    Het spaart je en pak geld als je ze daar koopt via particulier of webwinkel eigen goesting. En je kan ze per een kopen.

    mvg

    Bart

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Draadloze router + accespoint
    Door Pitbull76 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 30 June 2008, 19:09
  2. Internet en draadloze router
    Door Martin in forum Internet
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 29 May 2008, 16:56
  3. Geluid bij draadloze router
    Door Bartmen in forum Internet
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 13 September 2007, 18:33
  4. Welke draadloze router?
    Door Frisbie in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 16 September 2006, 17:07
  5. draadloze router
    Door vraagteken in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 24 May 2005, 14:36

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •