Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: LG scherm en Vista

  1. #1
    Sarana
    Gast

    LG scherm en Vista

    Ik ga een lcd computerscherm kopen van LG. Ik was aan het googelen op de VGA Mini-D-Sub connectie en vond deze waarschuwing?

    Als ik het goed begrijp moet je aanpassingen in je Windows doen of bepaalde games kunnen je scherm automatisch in een veel te hoge resolutie doen werken waardoor het schade oploopt?

    Heeft iemand van jullie hier al van gehoord en hebben jullie dan ook iets moeten veranderen in Windows Vista? Hoe zet je die plug en play mode van je monitor dan uit?



    [edit] Disabling DDC

    On Microsoft Windows (Versions XP and above), there is no software provided option to disable plug and play monitor detection. This causes problems with computer/monitor switching applications and causes computer games to select display resolutions higher than the monitor is physically capable of displaying resulting in a garbled display.
    In these circumstances, it may be necessary to remove pin 12 from the monitor VGA cable, to disable plug and play monitor detection. This allows display resolution to be selected manually and not overridden when the display adapter is removed and reinserted or the KVM switch is operated.
    The automatic plug-and-play monitor detection under Windows operating systems can be overridden in the video card's control panel when the appropriate third-party driver is installed.

  2. #2
    Expert   jellabi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 January 2007
    Berichten
    585
    Bedankjes
    360
    Bedankt
    146 keer in 99 posts
    nou ik heb vista en heb een lcd van samsung (De samsung T220) en heb hier zelfs nog nooit over gehoord en heb ook nooit problemen gehad :S

    En zou ik ook eens mogen vragen welke videokaart u gaat krijgen (khad uwen topic over nieuwe pc tijdje geleden gelezen, kweet alleen niet wat er nou uiteindelijk is uitgekomen ). Want het is namelijk zo dat DVI steeds meer opkomt, dit is de opvolger van VGA en het zou best eens kunnen dat u alleen DVI aansluiting op uw videokaart hebt En als je dan toch al DVI hebt op je videokaart, pak dan ook meteen een DVI beeldschermpje
    banner te groot !

  3. #3
    Jule
    Gast
    Nog nooit van gehoord. Ik mag gelijk welk scherm aansluiten op mijn nieuw pc-tje, ik heb niet te klagen. Dit geld voor zowel crt als lcd shermpjes. Maar ik heb ze niet allemaal getest en ik speel geen games!

  4. #4
    Sarana
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jellabi Bekijk bericht
    nou ik heb vista en heb een lcd van samsung (De samsung T220) en heb hier zelfs nog nooit over gehoord en heb ook nooit problemen gehad :S

    En zou ik ook eens mogen vragen welke videokaart u gaat krijgen (khad uwen topic over nieuwe pc tijdje geleden gelezen, kweet alleen niet wat er nou uiteindelijk is uitgekomen ). Want het is namelijk zo dat DVI steeds meer opkomt, dit is de opvolger van VGA en het zou best eens kunnen dat u alleen DVI aansluiting op uw videokaart hebt En als je dan toch al DVI hebt op je videokaart, pak dan ook meteen een DVI beeldschermpje

    De grafische kaart is een Nvidia GeForce Go 9600 GS. Het scherm zal uiteindelijk een Samsung worden. Ik geloof dat het beide aansluitingen voorziet DVI en VGA. Indien enkel VGA zou ik er een verloopstukje kunnen opsteken om toch DVI te kunnen ontvangen.

  5. #5
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.658
    Bedankjes
    1.286
    Bedankt
    6.674 keer in 2.663 posts
    Je hebt het hier over een laptop?
    Welke aansluitingen zie je?
    En als je op een DVI een verloopstuk zet naar VGA haal je geen digitale kwaliteit binnen hoor. En opletten nog, je hebt verschillende soorten DVI connectoren, DVI-I (single en dual link), DVI-D (single en dual) en nog DVI-A. Op de DVI-D kan je niet terug naar analoog beeld. Ik heb het zelf aan de hand, vandaar dat je toch moet opletten.

    Kijk hier voor de verschillende types DVI connectoren.
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  6. De volgende gebruiker bedankt g_man voor deze nuttige post:

    Quazie (30 December 2008)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. 4.3 scherm of 16.9 scherm kiezen?
    Door Silverwing in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 10 October 2007, 17:26
  2. Het toetsenbord op je scherm met Windows Vista
    Door Pilote in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 4 August 2007, 07:05
  3. [Vista]Uitvoeren invoegen in startmenu bij Vista
    Door compuchrisje in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 31 May 2007, 18:07
  4. [Vista]Systeemherstelpunt in windows vista verwijderen.
    Door nightraver in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 26 May 2007, 00:35
  5. scherm oude laptop als divx scherm 12 volt
    Door prezzoud in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 21 February 2006, 22:11

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •