Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    26 January 2009
    Berichten
    8
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    foto's van powerpoint afhalen

    Goedenavond,

    Soms krijg ik via email powerpoints met prachtige foto's . Kunnen die foto's afgehaald worden ? En hoe doe je dat dan ?

    Vriendelijke groeten , Coike .

  2. #2
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Gewoon op de foto rechts klikken en 'opslaan als'...
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  3. #3
    Beginner  
    Geregistreerd
    26 January 2009
    Berichten
    8
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g_man Bekijk bericht
    Gewoon op de foto rechts klikken en 'opslaan als'...
    Ik weet dat ik zo gewone foto's kan opslaan door rechts te klikken , maar als ik dat op een foto van een powerpointvoorstelling doe , komt er alleen een venstertje met ; next , previous , last viewed , go to slide , print , help , pause en end show . Dus ' opslaan als ' staat er niet bij .

  4. #4
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Hmm yep dat was even te snel.
    Open¨Powerpoint, vandaaruit open je de Slideshow. Dan kan je wel opslaan als afbeelding.
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  5. #5
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.851
    Bedankjes
    15.669
    Bedankt
    37.046 keer in 15.358 posts
    Zolang de powerpoint de extensie .pps heeft zal het lastig opslaan worden, kopieer het bestand dus en verander de extensie van de kopie naar .ppt. Zo open je het bestand in Powerpoint zelf en kan je elke dia apart bekijken en opslaan zoals g_man hierboven al vertelt.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  6. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Dopey (28 January 2009)

  7. #6
    Beginner  
    Geregistreerd
    26 January 2009
    Berichten
    8
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Zolang de powerpoint de extensie .pps heeft zal het lastig opslaan worden, kopieer het bestand dus en verander de extensie van de kopie naar .ppt. Zo open je het bestand in Powerpoint zelf en kan je elke dia apart bekijken en opslaan zoals g_man hierboven al vertelt.
    Sorry , maar ik begrijp hier niks van . Zou u dat in gewone verstaanbare taal kunnen uitleggen ? Ik weet dus niks van computertermen .Van waar moet ik het bestand kopiëren ? En hoe verander je de extensie vd kopie van pps naar ppt ? Dankuwel

  8. #7
    Gevorderd   gordini's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 May 2005
    Locatie
    Vlaams-Brabant
    Berichten
    231
    Bedankjes
    48
    Bedankt
    44 keer in 35 posts
    Open gewoon Powerpoint zelf, in je Office pakket, en open daarna, met het programma, de presentatie die je nodig hebt.
    Scroll dan door naar de dia die je wilt opslaan, cursor op de grote dia, rechtermuisknop, opslaan als afbeelding.

    Een beetje gelijk aan de oplossing die Compuchrisje gaf, alleen hoef je zo de extensie niet te veranderen.

    Greetz Gordini
    Het is beter spijt te hebben van de dingen die je gedaan hebt, dan van de dingen die je gemist hebt.

  9. De volgende gebruiker bedankt gordini voor deze nuttige post:

    compuchrisje (27 January 2009)

  10. #8
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.851
    Bedankjes
    15.669
    Bedankt
    37.046 keer in 15.358 posts
    1. Om te beginnen eerst vragen of je Office op je pc hebt staan. Hierin zitten verschillende toepassingen waaronder Word, Excel, Powerpoint. Zonder dat laatste zal je niet veel kunnen uitvoeren van wat ik vertel, of je zou OpenOffice moeten gebruiken.
    2. Elk bestand op je pc heeft een 'voornaam' en een 'achternaam'. Die powerpoint heet dus volledig: powerpoint.pps. Pps is wat men de extensie noemt, de achternaam dus en die bepaalt waarmee je het bestand opent.
    3. bv doc of docx laat een Word-bestand openen (eerste voor oudere versies van office, tweede voor office 2007)
    4. Een bestand kopiëren kan je via een klik op de rechtermuisknop; zorg ervoor dat het eerst geselecteerd is om dit te kunnen doen. Ergens in 't midden zie je Kopiëren staan, scroll met je muis tot daar om het te selecteren. Ga dan meteen naar een leeg plekje in de map waarin je zit, of op het bureaublad en klik opnieuw enkel met rechtermuisknop: kies in het snelmenu Plakken. De kopie zal er nu broederlijk naast staan.
    5. Selecteer de kopie en druk op de functietoets F2; je zal nu zien dat de naam van het bestandje in een soort hokje zit. Klik er niet in! maar druk op de toets End boven je pijltjestoetsen. De cursor zal nu helemaal op het einde van de naam van het bestand staan. Ga met backspace-toets één plaatsje naar voor, zodat de -s weg wordt geveegd en tik een -t in de plaats. Druk op Enter en op OK in het pop-up venster dat erna zal verschijnen. Maak je geen zorgen om de inhoud ervan, je pc zal niet ziek worden
    6. Als je nu dubbelklikt op het hernoemde bestand, gaat Powerpoint open (de toepassing, niet het pps-je zelf). Daarin zal je de diverse dia's op een rijtje kunnen zien aan de linkerkant, met rechts de grotere versie ervan.
    7. Klik op de afbeelding die je wilt opslaan, niet op tekst of iets dergelijks, met rechtermuisknop en kies voor 'Opslaan als afbeelding'. Er bestaat ook een mogelijkheid om het als bureaublad achtergrond op te slaan, maar dan mag je de powerpoint niet verwijderen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  11. #9
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.030
    Bedankjes
    59
    Bedankt
    3.145 keer in 2.294 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Coike Bekijk bericht
    Goedenavond,

    Soms krijg ik via email powerpoints met prachtige foto's . Kunnen die foto's afgehaald worden ? En hoe doe je dat dan ?

    Vriendelijke groeten , Coike .
    Alle foto's in één maal:

    - Maak ergens (bijvoorbeeld in "mijn documenten" een map aan en geef deze een naam.
    - Open het programma PowerPoint
    - Open vanuit dit programma de presentatie waaruit u de foto's wilt hebben.
    - Menubalk - Bestand - Opslaan als - "Opslaan in" zoek hiervoor de door u aangemaakte map.
    - Opslaan als "Webpagina (*.htm;*.html)
    - OK

    Open nu deze map en alle foto's plus al de rest staat hier afzonderlijk in.
    J.W.
    Google is uw vriend

  12. #10
    Gevorderd   gordini's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 May 2005
    Locatie
    Vlaams-Brabant
    Berichten
    231
    Bedankjes
    48
    Bedankt
    44 keer in 35 posts
    Compuchrisje, ik treed je daar volledig in bij, alleen, dit gaat als de extensie zichtbaar is.
    De .pps of .ppt of gelijk welke "achternaam" moet zichtbaar zijn, anders gaat het niet.

    Hoe maak je die extensie zichtbaar?
    Open een map, gelijk welke, bvb mijn documente.
    In de taakbalk bovenaan, extra -> mapopties -> weergave -> in het kadertje "geavanceerde instellingen" het vinkje wegnemen bij " extensies voor bekende bestandstypen verbergen.
    Nu staat er achter elk bestand de extansie achter.
    .jpg .mp3 .pps en ga zo maar door.
    Nu kan je de pps veranderen in een ppt

    Zet deze functie achteraf ook terug uit, want als je per ongeluk de extensienaam wist, of verandert, krijg je het bestand niet meer open.

    Dit trucje kan je ook gebruiken als je mailprogramma een bepaald bestand niet wilt versturen, een .exe bvb waarvan je zelf weet dat het geen kwaad kan.
    exe veranderen in iets anders, en de correspondent hoeft het dan alleen maar terug juist te "labellen".

    Greetz Gordini
    Het is beter spijt te hebben van de dingen die je gedaan hebt, dan van de dingen die je gemist hebt.

  13. De volgende gebruiker bedankt gordini voor deze nuttige post:

    compuchrisje (27 January 2009)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Even geld afhalen
    Door Sarana in forum Fun
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 23 October 2008, 12:26
  2. liedjes en films afhalen
    Door geizer in forum Overige software
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 3 April 2008, 19:19
  3. Alle foto's tegelijk afhalen
    Door Bartmen in forum Discussie over tips & trucs
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 19 September 2006, 16:37
  4. Foto's invoegen bij powerpoint
    Door cat in forum Office
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 11 May 2006, 00:04
  5. foto's invoegen in powerpoint
    Door ruude in forum Office
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 27 August 2005, 22:28

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •