Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: generic35.afbm

Threaded View

  1. #1
    Gevorderd   Iced Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2007
    Locatie
    Gent
    Berichten
    432
    Bedankjes
    275
    Bedankt
    238 keer in 176 posts

    generic35.afbm

    Hallo,

    lang geleden, maar ik heb jullie hulp nog eens nodig.

    Afgelopen week kreeg ik het 'politievirus'scherm, browser geblokkeerd. Deze afgesloten met ctrl-alt-delete.
    Ik krijg geen meldingen zoals vermeld op internet, en merkte er eerst niets van. Scannen met AVG gaf geen melding van infectie. Wou deze upgraden naar de proefversie van 2014 (full) maar deze bleef hangen. Gisteren nogmaals geprobeerd, maar bleef ook terug hangen. Ondertussen kon ik geen programma's meer openen (firefox, thunderbird, AVG) en kan ik de pc niet meer normaal afsluiten. Ik heb ondertussen een tweetal keer gereboot en nu start hij niet volledig meer op. Bij info over het virus stond dat rebooten het virus dieper in je systeem dringt?
    Nu, opgestart in veilige mode (met netwerkmogelijkheden) en daar werkt alles normaal. Gescand met AVG (offline) en daar kwam dit generic35.afbm boven water. Er wordt gemeld dat dit virus andere virussen zoals het politievirus toegang kan verlenen (Ik gebruik Comodo en ook deze had geen melding gegeven). Dit werd verwijderd. Daarna nog eens Malwarebytes laten lopen en deze heeft ook enkele dingen verwijderd, maar kan nog steeds niet normaal opstarten of afsluiten.

    Deze generic35 zou niet zomaar (met een AV) te verwijderen zijn.

    Er staat info over het verwijderen van deze op het internet, maar graag eerst nog even jullie input! Best een hijackthis-logje?
    Laatst gewijzigd door Iced Dragon; 14 February 2014 om 09:38
    Extinctie door geen ethische drift

    "It is far better to grasp the universe as it really is, than to persist in delusion, however satisfying and reassuring." - Carl Sagan

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •