Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Wie wil graag een muntje ?

    Ik vraag me toch af wat jullie zo erg interesseeert om nog Mint naast Windows 7 of (zelfs recentere Windows) te willen !?
    Beetje uit idealisme of uit reactie tegen bepaalde attitudes van M$ ? Heb ik zelf ook steeds gedaan al was het maar om Linux te blijven steunen en uit nieuwsgierigheid.

    Maar eerlijk gezegd, alle Unix gebaseerde systemen zijn weggelegd voor ofwel voor programmeurs ofwel masochisten. Ofwel voor wie het zuinig wil houden (open source is geen open portemonee ; grootste voordeel)

    Zelfs OS X (wat ook een aanpassing is op Unix) heeft ook de meest rare kuren. Denk maar aan de "Finder" waar iedereen zich zot in zoekt om toch maar datgene te vinden wat hij zoekt, omdat een logische structuur ontbreekt zoals Verkenner.
    (Terloops: eigenlijk nog beter is ZTree, de snelste bestandsmanager ooit die ook de werkelijke boomstructuur van harde schijven toont. Wat moeilijk om aan te leren maar wat een kracht ! www.ztree.com).

    Waarom in Ubuntu de Nautilus nu een andere benaming kreeg is ook al zo verwarrend. Maar toegegeven alles werkt nu al stukken beter en hopelijk zal ooit opensource even goed of beter zijn geworden als de Microsoft licenties die men met alle macht wil vastbinden aan 1 enkele computer.

    Met Linux zijn we altijd met een of ander probleem bezig. Om die op te lossen zijn we gedoemd om hulp te gaan zoeken op het net, wat nog tamelijk meevalt. Maar om wat op te lossen zitten we altijd opgeschept met Terminal commands, but it's part of the game.

    Alle vooruitgang ten spijt moet ik toch zeggen dat alle Office suites maar een flauw afkooksel zijn en voor mijn part veel minder gebruiksvriendelijk.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  2. #12
    kaisersosee
    Gast
    Ja Merel waar om doet één mens dit?zelf doe ik dit om beetje bij te leren...als eens iemand helpen...meeste Linux systemen test ik uit in VM...nu toch eens Mint17 naast WIN8!
    Nu ben ik bezig met PClinuxos snap ik op het moment nie veel van lol
    mvg

  3. De volgende gebruiker bedankt kaisersosee voor deze nuttige post:

    Merel (21 June 2014)

  4. #13
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik heb dt ook eens geprobeerd omdat
    1. ik nogal nieuwsgierig ben
    2. ik graag wat nieuws leer
    3. heel wat enthousiaste gebruikers daarover lyrisch schrijven over de kwaliteiten

    Maar eigenlijk heeft het geen zn om dat te doen. Het is gratis maar uw windows is toch al betaald.

    Het grote voordeel voor mij is dat ik geleerd heb om windows opnieuw te installeren vanaf recovery dvd.
    Laatst gewijzigd door berger; 21 June 2014 om 10:24

  5. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    Merel (21 June 2014)

  6. #14
    kaisersosee
    Gast
    Heb via de live-cd versie van mint grub gebruikt om van de windows partitie genoeg ruimte af te nemen
    Zou toch leuk zijn als TS beetje feedback gaf hoe je dit doet!Leer graag bij andere leden ook toch!Zelf heb ik die optie niet gevonden,daarmee graag wat uitleg a.u.b
    mvg

  7. #15
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Ik veronderstel dat op die life CD tevens Gparted staat welke mogelijk wordt aangesproken zonder dat dit dusdanig expliciet wordt vermeld aan de gebruiker. Op een installatie life CD is Gparted klassiek aanwezig.

    Zowel Grub zelf als GPated zijn niet echt schoolvoorbeelden van goede software, maar elk voor zich een miskleum méér aan de bollewinkel.


    Tot nogtoe heb ik Grub uitsluitend via een Ubuntu Life CD installatie geïnstaleerd. Vermits een Life CD van Mint vermoedelijk tevens GParted heeft staan, zou het kunnen individueel worden gestart als aparte tool.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  8. #16
    Up-to-date   Niko's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 June 2014
    Locatie
    Zottegem
    Berichten
    37
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    7 keer in 6 posts
    Linux heb ik "nodig" om een bepaald programma te kunnen gebruiken dat niet werkt onder wondows.
    Ik vind ook dat linux sneller draait en beter reageerd dan windws, daarom dit gedaan dus

    Over de hoe zal ik deze week eens wat meer uitleg geven, eerst wat gaan werken

  9. #17
    carfran
    Gast
    De GRUB (Grand Unified Bootloader) is een multibootsysteem opstartlader en is tegenwoordig de standaard opstartlader voor de meeste linuxdistro's.
    Bij het installeren van Linux naast windows word de GRUB aangemaakt , die als eigenschap heeft dat het meerdere besturingssystemen herkend , terwijl dit bij de windows bootloader niet het geval is. Ga je eerst Linux installeren, en achteraf Windows zal de GRUB door de Windows bootloader vervangen worden, met als gevolg , als de computer word aangezet , onmiddelijk windows zal opstarten en men geen bootmenu zal te zien krijgen, met welk besturingssysteem men de computer wil laten opstarten. De GRUB kan men dus niet gaan gebruiken om de schijf in meerdere partities te verdelen.
    Laatst gewijzigd door carfran; 24 June 2014 om 23:53

  10. #18
    Up-to-date   Niko's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 June 2014
    Locatie
    Zottegem
    Berichten
    37
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    7 keer in 6 posts
    klopt ik had me vergist daarin, het is met gparted gedaan
    verder had ik het zo gedaan: http://www3.nd.edu/~dpettifo/tutorials/gparted.html

  11. De volgende gebruiker bedankt Niko voor deze nuttige post:

    compuchrisje (26 August 2014)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Firefox7 op Linux Mint 10
    Door Gentil in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 21 October 2011, 20:47
  2. Asus WL-107g compatibel met Linux?
    Door butskristof in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 4 November 2009, 00:00
  3. starten met linux
    Door voiratsou in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 16 June 2007, 09:10
  4. dualboot met suse
    Door cliffinho in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 13 September 2006, 21:13

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •