Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Expert   Yelleken's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 June 2005
    Berichten
    926
    Bedankjes
    195
    Bedankt
    161 keer in 134 posts

    Uitroep hulp bij xp home en pro in netwerk nodig

    Op mijn pc staat xp pro en op mijn vrouw haar pc staat xp home.
    Normaal gezien zou dit geen probleem mogen zijn om deze 2 in een netwerk te leggen maar blijkbaar moet er toch iets mis gaan denk ik want het lukt me niet.

    Waar het internet via de modem binnenkomt hangt een hubje, in dit hubje steken nog 2 kabeltjes die respectievelijk naar mijn en haar pc vertrekken en beide pc's van internet voorzien.

    Ik heb al vanalles geprobeerd maar toch vindt mijn computer de hare niet en omgekeerd.
    Ik ben er al enkele weken op aan het zoeken en ben eigelijk ten einde raad aan het komen.

    Het is de bedoeling dat ik volledige toegang heb op haar harde schijf en zij op de mijne en dat de printer gedeeld wordt zodat ook zij kan afprinten indien nodig.

    Dringend hulp gevraagd dus.

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.748
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    Dit is wel af te raden vanwege de veiligheid. Het delen van bestanden en printer zit hier niet op een eigen netwerk achter een router, maar zichtbaar voor het hele internet.
    Ik zou het dus ook niet doen want je gaat om problemen vragen. Als je een netwerkje wil maken plaats een router en geen hub. Een router kost tegenwoordig niet veel meer en heeft het voordeel dat het lokale gedeelte (uw thuis netwerk) afgeschermd zit van het globale netwerk (internet) via Nat (network address translation) Uw eigen netwerk heeft hierdoor eigen ip adressen en de NAT in de router zorgt dat deze niet rechtstreeks bereikbaar zijn vanaf het internet. Uw deling van hd en printer gebeurd aan de lokale zijde en is dus niet bereikbaar vanaf het internet.

  3. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    Yelleken ( 1 October 2006)

  4. #3
    Erelid   Ché's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    960
    Bedankjes
    41
    Bedankt
    57 keer in 55 posts
    Gebruik een router om je netwerk te delen (zo wordt je netwerk afgeschermd van het internet)en kijk eens naar de firewall op beide toestellen of die de andere pc niet blokkeerd.

  5. De volgende gebruiker bedankt Ché voor deze nuttige post:

    Yelleken ( 1 October 2006)

  6. #4
    Gevorderd   Luc@s's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 July 2006
    Locatie
    Antwerp, the city of .....
    Berichten
    211
    Bedankjes
    57
    Bedankt
    87 keer in 48 posts
    wat je evt ook kan doen, is een 2de verbinding leggen tussen de 2 pc's, hetzij met in elke pc een 2de netwerkkaart, hetzij wireless, hetzij via usb, dan functioneren de beide pc's als router en is je lan-netwerkje toch een beetje afgeschermt ( dit is wel veel omslachtiger dan via een nat-routertje, maar het is een mogelijkheid )

    als je het gewoon wilt doen ( en dus totaal geen rekening wilt houden met veiligheid ) moet je connecteren naar het publieke ip van je 2de pc en op beide pc's de nodige services draaien en toelaten op je firewall/packetfilter van beide pc's. In het zelfde subnet mag je bij Telenet (zeer omstreden topic) services draaien op de wel known ports ( 1 tot 1024 ) maar nogmaals, dit is sterk af te raden.

    shared printers - zeker netwerk printers - zijn ook gevaarlijk, gezien de meeste een flash geheugen bezitten en je hierop dus perfect bestanden kan naar kopiëren en dus ook sharen. ( een trukje voor op je bedrijfsnetwerk bestanden te delen ;-) de meeste passwoorden van dit soort devices zijn niet moeilijker dan het default passwoord.


    dus netadmins on der ons, kijk dit even na, het kan je een boel kopzorgen wegnemen ;-)

    als ik van U was zou ik toch maar gaan voor een nat-routertje van <100€'s


    groeten
    L.
    Laatst gewijzigd door Luc@s; 1 October 2006 om 12:02
    ----- Coitus non circum ----
    --------I'm not a Geek------

  7. De volgende gebruiker bedankt Luc@s voor deze nuttige post:

    Yelleken ( 1 October 2006)

  8. #5
    Expert   Yelleken's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 June 2005
    Berichten
    926
    Bedankjes
    195
    Bedankt
    161 keer in 134 posts
    router kopen dus

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. dringend hulp nodig!!!!
    Door eros in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 15 July 2006, 11:57
  2. logje hulp nodig
    Door Gruwelijk in forum HijackThis
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 3 July 2006, 23:50

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •