Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: mutiplier cpu

  1. #1
    Up-to-date   icy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 September 2006
    Locatie
    beringen
    Berichten
    60
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    1 keer in 1 post

    mutiplier cpu

    als ge uwe multiplier veranderd wat veranderd er dan mee buite uw cpu freq?stel:mijn snelheid is 2ghz multiplier sta op x10 cpu 200,verander dan naar x5 en verhoog cpu naar 400 is da juist t zelfde ?

  2. #2
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.658
    Bedankjes
    1.286
    Bedankt
    6.674 keer in 2.663 posts
    Je snelheid is theoretisch hetzelfde, 10*200 = 2000 en 5*400= 2000...
    Maar wanneer je aan je FSB (of HTT in de nieuwere systemen) gaat sleutelen, gaat dit invloed hebben op andere apparaten in je PC. Zo gaat bv de frequentie van je geheugen mee omhoog. En dat kan dus niet in het oneindige mee... Om juist te weten wat dit allemaal inhoud zal je dus veel moeten lezen en dit ook goed moeten begrijpen...zeker vooraleer je de theorie gaat omzetten in praktijk...lees er hier bv meer over...
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  3. #3
    Geek   Clioke16V's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Laakdal
    Berichten
    1.991
    Bedankjes
    347
    Bedankt
    401 keer in 232 posts
    Je kan ook je FSB locken normaal gezien. Bij mij ging dit dus niet waardoor ik mijn CPU niet voldoende omhoog krijg, of ik moet met spanningen beginnen werken, maar daar ken ik totaal niks van dus laat ik het maar zo.

    Mijne staat nu zelfs terug standaard, overclock was beter voor games, maar die speel ik nu toch nie veel meer, dus waarom pc zeerder doen

    En idd heel veel lezen vooraleer je aan die dingen begint, en als je het dan gelezen hebt, beetje bij beetje zware tests uitvoeren op je pc.



Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •