Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    18 December 2005
    Berichten
    264
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    11 keer in 10 posts

    Norton Ghost Of Acronis True Image

    Beste mensen,

    Ik heb even een klein vraagje:

    Als ik mn C formatteer, en ik wil hier een image (dus volledige back up) van maken, zodat ik de keer erop niet alles opnieuw moet installeren, maar gewoon een image terugzetten, met welk program werk ik het best:
    - Norton Ghost
    - Acronis True Image.

    Indien het Norton Ghost is, neem ik dan best versie 10 of versie 7.
    Ik vermeld die versie 7 omdat deze blijkbaar de PC opnieuw opstart, en dan pas een image maakt (in D0S). Dit in tegenstelling tot versie 10, die een image maakt in de windows zelf (dit kan dan toch niet écht perfect zijn...)

    En kan er me iemand weten te zeggen waar je de instellingen van IE7, firefox en flash FXP kan instellen, zodat instellingen en favorieten op de D partitie bewaard worden, en niet op de standaard C...

    Dank bij voorbaat.

  2. #2
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.658
    Bedankjes
    1.286
    Bedankt
    6.674 keer in 2.663 posts
    Beide programma's zijn gelijkwaardig...en hoe hoger de versie, hoe beter/sneller/veiliger...gebruik zelf ghost 10...
    Voor je tweede vraag...als je een image hebt, heb toch ook altijd een 'kopie' van je favorieten, dus waarom op een andere schijf bewaren?

    Wil je het dan toch: (is wel niet 100% hetgeen je bedoelde, maar een backup)

    Deze kan je bewaren met behulp van de wizard. Kies in de menubalk van Internet Explorer voor BESTAND en dan IMPORTEREN EN EXPORTEREN.

    De eerste stap van de wizard verschijnt, klik op VOLGENDE en selecteer in het actielijstje FAVORIETEN EXPORTEREN. Klik op de knop VOLGENDE. Je moet nu aangeven welke favorieten je wil meenemen. Kies voor de hoofdmap FAVORIETEN (helemaal bovenaan) zodat je alle url's meeneemt. Na nog eens op VOLGENDE te klikken, moet je via BLADEREN gaan aangeven waar je het back-upbestand wil bewaren. Hier kies je best voor een andere partitie of een andere schijf.

    Klik op VOLGENDE en dan op VOLTOOIEN. Als alles goed verlopen is, krijg je het bericht 'Favorieten zijn geëxporteerd'. Klik op OK. Het resultaat is één bestand (bookmark.htm genaamd) waar al je favorieten instaan. Met behulp van dezelfde wizard kan je de favorieten ook weer terug inladen in Internet Explorer.

    BRON
    Laatst gewijzigd door g_man; 17 January 2007 om 07:56
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  3. #3
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    18 December 2005
    Berichten
    264
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    11 keer in 10 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g_man Bekijk bericht
    Beide programma's zijn gelijkwaardig...en hoe hoger de versie, hoe beter/sneller/veiliger...gebruik zelf ghost 10...
    En heb jij geen problemen met die Ghost 10?
    Kun je bv nergens instellen dat hij een image moet maken en opnieuw opstarten hiervoor (dus in DOS een image maken...)?

    Kun je hiermee ook makkelijk back up maken van een externe HD (200 GB via USB aangesloten)?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g_man Bekijk bericht
    Voor je tweede vraag...als je een image hebt, heb toch ook altijd een 'kopie' van je favorieten, dus waarom op een andere schijf bewaren?
    Als ik vandaag een image maak, en volgende week komen er bv enkele favorieten bij, en ik zet binnen een maand een image terug (bv omdat ik verplicht ben door een virus ofzo), dan heb ik de laatste favorieten niet meer é...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g_man Bekijk bericht
    Wil je het dan toch: (is wel niet 100% hetgeen je bedoelde, maar een backup)
    Dit is inderdaad niet hetgeen ik bedoelde.
    Het is voor als ik bv een virus heb, en pc moet geformatteerd worden dat alles dan eigenlijk op de D partitie staat...
    Laatst gewijzigd door kurt002; 17 January 2007 om 08:02

  4. #4
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.658
    Bedankjes
    1.286
    Bedankt
    6.674 keer in 2.663 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kurt002 Bekijk bericht
    En heb jij geen problemen met die Ghost 10?
    Kun je bv nergens instellen dat hij een image moet maken en opnieuw opstarten hiervoor (dus in DOS een image maken...)?

    Kun je hiermee ook makkelijk back up maken van een externe HD (200 GB via USB aangesloten)?
    Denk je echt dat symantec zo'n programma op de markt zou brengen als dat niet veilig zou zijn in een Windowsomgeving? En dumpen gaat naar één der welke plaats...



    Als ik vandaag een image maak, en volgende week komen er bv enkele favorieten bij, en ik zet binnen een maand een image terug (bv omdat ik verplicht ben door een virus ofzo), dan heb ik de laatste favorieten niet meer é...
    Daarvoor heeft Symantec de "incredimentele" backup uitgevonden...je maakt elke dag/week/maand...wanneer je wilt dus...een 'update' van je backup...



    Dit is inderdaad niet hetgeen ik bedoelde.
    Het is voor als ik bv een virus heb, en pc moet geformatteerd worden dat alles dan eigenlijk op de D partitie staat...
    Daarom heb je toch een backup...om die terug te zetten na een of ander ongeluk.
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Acronis True Image 9.0 probleem
    Door Seki in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 6 December 2006, 19:38
  2. true image
    Door minoe in forum Windows
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 30 August 2006, 20:25
  3. True image.
    Door Francis in forum Opslagmedia
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 8 April 2006, 22:08
  4. true image
    Door dagini in forum Overige software
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 15 December 2005, 19:00
  5. true image
    Door Hamaruni in forum Overige software
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 3 October 2005, 21:48

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •