Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Gevorderd   pietereeckhout's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 October 2005
    Locatie
    maarkedal
    Berichten
    289
    Bedankjes
    61
    Bedankt
    23 keer in 21 posts

    Acces 2003: keuzelijst met invoervak

    Hallo

    Ik heb dus het volgende probleem:

    Ik heb 2 tabellen nl.: tijdschriften en uitgevers (bevat uitgever_ID en uitgevernaam)

    Deze zijn verbonden met elkaar, met referentiële entegriteit. 1 uitgever kan meerdere tijdschriften hebben, maar een tijdschrift kan maar 1 uitgever hebben.

    Nu wil ik met 1 formulier een tijdschrift toevoegen en ook een uitgever mocht dit nodig zijn.

    Je kan dus met een keuzeformulier met invoervak kiezen tussen de uitgevers die al in een tabel staan. Maar nu wil ik dat als ik een andere naam in het invoervak plaats en op enter duw, een nieuwe uitgeverij toegevoegd word.

    Is dit mogelijk? En zo ja. Hoe?

    Ik ben nog niet zo gewend van met acces te werken. Met PHP zou dit veel gemakkelijker zijn. Maar het is een schoolopdracht

    Alvast bedankt
    Post-It on Ivanhoejupiler Minatica

  2. #2
    Jule
    Gast
    Ik maak er een knopje naast met 'Nieuw' erop. Door op het knopje te klikken, krijg ik via een macro een formulier waar ik de gegevens van de nieuwe uitgever invul. Onderaan dit formulier staat het knopje 'Sluiten'. Aan dit knopje is een andere macro verbonden die de database vernieuwd en het formuliertje sluit.

  3. De volgende 2 gebruikers bedanken Jule voor deze nuttige post:

    filip ( 9 November 2007), pietereeckhout ( 9 November 2007)

  4. #3
    Gevorderd   filip's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    regio OVL
    Berichten
    352
    Bedankjes
    547
    Bedankt
    427 keer in 234 posts

    Ongelukkig Jule

    Sorry dat ik stoor bij uw oplossing maar ik zou wel graag meekijken dan zie ik ook eens een ander zijn gedacht, en zo leert iedereen bij he dit is volgens mij wel de bedoeling van het forum, kan je het voorbeeldje hier niet publiceren a.u.b. dan leer ik ook bij access was bij mij altijd een kindje van de tweede moeder en ik zou daar graag iets aan doen.
    Alvast bedankt......... Filip.
    Het goede weer is op komst.

  5. #4
    Jule
    Gast
    Met veel plezier. Zelf zit ik te veel te sukkelen in Linux. Ik zal er van het weekend eens werk van maken. Macro's in acces hebben gelukkig voor mij niks met VBA te maken. Het is wel mogelijk, maar te moeilijk voor een ongeletterde als ik.

  6. #5
    Gevorderd   pietereeckhout's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 October 2005
    Locatie
    maarkedal
    Berichten
    289
    Bedankjes
    61
    Bedankt
    23 keer in 21 posts
    Macro's heb ik nu wel (spijtig genoeg) nog niet gezien.

    Jah ik weet ook wel dat ik gewoon een knop kan invoegen nieuwe uitgever en dan formulier openen... maar ik wil mijn formulier zo gebruiksmogelijk maken.

    Dus met een macro zouje dus een knop toevoegen en dan doordat je op die knop duwt gewoon 2 tekstvakjes bijkomen in hetzelfde formuliernl.: uitgever_id(onzichtbaar) en uitgever?

    Kun je me even kort uitleggen hoe ik dat dan doe?

    (ik zal eerst even proberen op de manier die jij zegt dit is waarschijnlijk niet zo ingewikkeld)
    Laatst gewijzigd door pietereeckhout; 9 November 2007 om 20:51
    Post-It on Ivanhoejupiler Minatica

  7. #6
    Jule
    Gast
    Mijn excuses, ik heb gisteren blijkbaar te snel gereageerd. Ik ging juist kijken om een voorbeeld aan te maken en ik zag dat het heel simpel was wat u vroeg. Iets dat ik van u niet gewoon ben. U maakt een query aan waar u de gegevens van beide tabellen aan toevoegt. Automatisch zal elk tijdschrift zijn uitgever toegewezen krijgen. Op basis van deze query maakt u een formulier aan met de wizard. U zal nu een formulier met een hulpformulier (subformulier) aanmaken. Bij elke uitgever zal u al zijn tijdschriften zien. (Al dan niet met een schuifbalk). En bij een nieuwe uitgever dient u slechts onderaan op -* te klikken. Als u op -* klikt niet helemaal onderaan het hoofdformulier maar op het hulpformulier staat u automatisch goed om een nieuw tijdschrift in te voegen bij bovenstaande uitgever. Nogmaals mijn excuses voor de verwarring.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Twee OS'en Keuzelijst weg.
    Door Fck_ in forum Windows
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 4 March 2007, 17:37
  2. Rekenen in acces.
    Door Jule in forum Office
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 30 January 2007, 22:21
  3. Brokkelen in acces.
    Door Jule in forum Office
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 11 January 2007, 22:36
  4. media acces
    Door anubis in forum Malware
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 11 December 2005, 13:57

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •