Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    28 August 2005
    Locatie
    Averbode
    Berichten
    23
    Bedankjes
    14
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Heb dit ook reeds gedaan en nu dus ook nog eens gedaan, nu terug gaan kijken in de foutlogs en het is altijd dezelfde categorie en fout: System Error Categorie 102 en Gebeurtenis 1003 (1003 is iets dat hij niet kan voltooien maar die Categorie 102 weet ik niet...).

    Edit: Ben trouwens nu de Debugger van Microsoft aan het opzetten om te zien of ik daar wat wijzer van word...

    Edit 2: na wat rondgezoek heb ik ook volgende http://support.microsoft.com/kb/894278/nl gevonden wat me erg zou verwonderen aangezien ik de pc niet op internet heb hangen of geen enkel ander programma erop heb geinstalleerd waardoor ik dat zou binnenkrijgen buiten mijn normale drivers die ik op cd heb van de fabrikant van Asrock...

    Edit 3: Heb tussen de sys bestanden een file ASUSWHOI.sys gevonden die geen handtekening of andere kenmerken heeft die normaal moeten aanwezig zijn en heb deze file verwijdert. De pc terug opgestart, terug gaan kijken in de sys-files onder system32 en de file blijft weg dus is het niet iets wat essentieel is voor Windows denk ik... Heb nu net ook Everest eens geprobeerd en hij heeft het al 4 minuten volgehouden maar ik ga toch nog eens doortesten of het systeem wat druk aankan zoals Visual Basic enz...
    Voorlopig dus hout vasthouden maar dit zou wel eens de goeie weg kunnen opgaan.
    Edit 3:
    Laatst gewijzigd door CorsaBBoomer; 1 October 2007 om 21:34

  2. #12
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.195
    Bedankjes
    15.127
    Bedankt
    15.828 keer in 6.989 posts
    Systeembestanden eens checken op integriteit misschien?

    Start --> uitvoeren --> typ: "sfc /scannow" --> OK
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  3. De volgende gebruiker bedankt Obsessed voor deze nuttige post:

    CorsaBBoomer ( 2 October 2007)

  4. #13
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    28 August 2005
    Locatie
    Averbode
    Berichten
    23
    Bedankjes
    14
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Yep, dat had ik over een week ook al gedaan (heb dat eens tegengekomen op de cursus) maar helaas toen dus ook nog problemen.
    Tot nu toe bolt het systeem nog altijd dus zowel met al een paar keer te benchen, Office terug te installeren, Access al eens te laten draaien met een database"ke" en nu straks na mijn avondles informatica programmeren eens VB laten draaien om te zien hoelang het dan duurt.

    Wat kan ik tot nu toe concluderen: na een volledige herinstallatie van Windows met de drivers voor geluid en video (onboard) dus continu problemen. Uitgekomen bij die support pagina van MS en de sys-files en die ASUSWHOI.sys gedelete en van toen af dus geen enkel probleem meer.
    Maar waar die file van komt weet ik voorlopig nog niet maar ver kan het niet zijn aangezien de pc nog altijd niet op het net is geweest...
    In elk geval, morgen breng ik nog eens ff verslag uit of hij mijn testjes heeft doorstaan.
    In elk geval allemaal al bedankt!

  5. #14
    Geband  
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    977
    Bedankjes
    21
    Bedankt
    299 keer in 211 posts
    aangaande de foto's die je hebt geplaats event id
    http://www.chicagotech.net/troublesh...ventid1003.htm miss een tip ??

  6. #15
    Erelid   ajaxloverr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 October 2006
    Locatie
    Steenwijk
    Berichten
    1.071
    Bedankjes
    409
    Bedankt
    254 keer in 185 posts
    memtest 86+ al uitgevoerd?? winxp al opnieuw geïnstalleerd?

  7. #16
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.659
    Bedankjes
    1.286
    Bedankt
    6.674 keer in 2.663 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CorsaBBoomer Bekijk bericht
    Na het opstarten van Everest het leuke blauwe schermpje: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL...
    Dus helaas was het hier niet mee opgelost.
    Toch al bedankt G
    Deze fout wijst meestal op driver fout of fout in 't geheugen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ajaxloverr Bekijk bericht
    memtest 86+ al uitgevoerd?? winxp al opnieuw geïnstalleerd?
    Dus hier ga ik mee... Eerst geheugen scannen op fouten...en dan zoeken achter ee mogelijke driverfout...
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  8. #17
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    28 August 2005
    Locatie
    Averbode
    Berichten
    23
    Bedankjes
    14
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    @ Gabriel: pc heeft nog niet op internet gehangen dus weet ik niet in hoeverre deze al met IP's zou bezig zijn?

    @Ajaxlover en G_Man: voorlopig houd hij alles uit en dus ook Everest Benchmark waar ik vrij goed uit de tests kom met deze toch wel wat oudere configuratie.
    Heb al vanalles tegelijk laten lopen en ik ben er dus bijna zeker van dat die ASUSWHOI.sys er iets had in te brokken.
    Registrysmart heb ik ook eens laten lopen en die heeft al een hoop dingen in het register opgekuist (als ik het mag geloven) wat voorheen ook niet lukte en eindigde in blauwe schermen of reboots... Maar nu draai ik Access 2007 terug met tegelijk mijn VB-schermpjes en alles blijft draaien dus hoop ik dat de miserie nu toch voorbij is.
    Die memtest ga ik eens zoeken en eens laten lopen om te zien wat daar nog zou kunnen uitkomen
    Anyway, thanks allemaal!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. pc start ongewild opnieuw op?!
    Door van_hoof in forum Windows
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 21 October 2006, 15:06
  2. Xp start opnieuw op na afsluiten
    Door Jan Smit in forum Windows
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 26 September 2006, 19:57
  3. Pc Start Telkens Opnieuw
    Door eros in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 22 May 2006, 13:02

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •