Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Norton Ghost 12

  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    7 October 2006
    Berichten
    23
    Bedankjes
    29
    Bedankt
    3 keer in 3 posts

    Norton Ghost 12

    Hoi,

    *Ik zou graag een backup willen maken van men C-schijf en deze daarna op 1 of 2 DvD's willen weg schrijven.
    Zodat ze bootable zijn en ik niet alles opnieuw moet installeren maar deze Dvd maar moet insteken als ik wil formateren.
    *Nu heb ik een image gemaakt van men C-schijf en deze weg geschreven op een Externe Harde schijf met Norton Ghost 12.
    *Maar ik had graag een bootable disk gehad en vond niet hoe het moest met N.G. 12, dus heb ik het volgende gedaan.
    *Die image die ik op men externe harde schijf heb weg geschreven heb ik op een dvd gebrandt met IMGBURN.
    Als ik nu in mijn Bios instel dat ik wil opstarten vanaf een cd/dvd en deze in steek en opstart zet ik dan mijn Backup terug?
    Of moet ik het op dvd zetten met een tooltje van Norton Ghost?
    Kan iemand me helpen?

    Mvg

  2. #2
    RODY_2_NL
    Gast
    antwoord?>>
    http://gathering.tweakers.net/forum/...ages/1013725//
    http://gathering.tweakers.net/forum/...///ghost%2Cdvd

    edit: wat wij hier de laatste jaar doen is een goedkope 8 gig hd in de comp plaatsen.
    Daarop staan altijd alle diverse drivers in een map en ook Ghost geinstalled. Hier staat dan ook een image zoals de comp werd/word afgeleverd. Kosten zijn nihil tegen over alle uren die een herinstal met zich meebrengt.

    Zag ook dat je Ghost 12 gebruikt. Weet niet van wanneer maar in het begin was deze zeer onstabiel.
    Laatst gewijzigd door RODY_2_NL; 19 December 2007 om 05:25

  3. De volgende gebruiker bedankt RODY_2_NL voor deze nuttige post:

    BN-NIVELLES (20 December 2007)

  4. #3
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.658
    Bedankjes
    1.286
    Bedankt
    6.674 keer in 2.663 posts
    Noton ghost gebruikt vanaf versie 9 dacht ik al on-disk software recovery,...dus je hebt niets anders nodig dan de 'Originele CD van Ghost'...Deze wordt dan soms ook wel eens de recovery disk genoemd.
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  5. De volgende gebruiker bedankt g_man voor deze nuttige post:

    BN-NIVELLES (20 December 2007)

  6. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.747
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    Op dat punt werkt true image handig vind ik. Je kan daar een 'opstartmedium' maken. Het is de boot van true image in een soort van dosversie, maar het ziet hetzelfde uit.
    Je steekt dus een lege dvd/cd in je pc, selecteer 'opmaakmedium' en hij maakt u die dvd/cd . Daarna brand je gewoon uw image.
    Moet je alles terug zetten start je op met de 'opstartmedium' dvd en kan je de gebrande image terug zetten.

    Je hebt ook de mogelijkheid een stukje te reserveren op hd voor die opstart. Bij het opstarten van de pc geeft hij dan even de melding dat met 'F11' je true image opstart kan uitvoeren. Niet geheel veilig daar bij deze laatste methode de opstart nog op de hd staat. Maar met de orginele true image cd heb je ook de opstart achter de hand, net gelijk ghost.

    Btw, true image V11 werkt ook onder Vista, zelfs de 64 bit versie

  7. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    BN-NIVELLES (20 December 2007)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. norton ghost 9
    Door Gruwelijk in forum Overige software
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 20 August 2006, 22:46
  2. Norton Ghost 10
    Door mdc1756 in forum Overige software
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 15 July 2006, 23:37
  3. norton ghost
    Door doitfor in forum Overige software
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 28 September 2005, 16:58

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •