Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Win7, en Ghost

  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    3 September 2011
    Berichten
    6
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Vraag Win7, en Ghost

    Hallo Mensen
    Tot verledenweek had ik een oude pc met XP Ik heb een nieuwe laptop aangeschaft met Win7 64
    Ik maakte in XP altijd een Ghost met Norton Ghost van mijn C: drive.

    Helaas gaat dat niet goed met Win7 Ik denk dat de oorzaak is dat er nog een klein stukje system in een andere partie zit wat hij niet mee neemt.
    Ik heb de originele schijven en als ik die terug zet ban ik al mijn werk kwij.
    In windows is de mogelijkheid aanwezig om herstelpunten te maken maar dan krijg ik niet geheel de oude situatie terug.
    Ik kan ook nog een herstelschijf aanmaken in Win7 maar ik wil nu in Win7 een hele backup maken zodat ik gewoon mijn C:drive gewoon terug kan zetten zonder dat hij knoeit met de andere partities.

    Kan dat met Win7 of moet ik dan een ander programma gebruiken?

    Wie kan me antwoord geven

    Corsas

  2. #2
    Games   Mrjraider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 December 2010
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    809
    Bedankjes
    211
    Bedankt
    518 keer in 278 posts
    Windows Back up kan je gebruiken, deze zit er standaard in en werkt prima, daar kan je je gehele C drive mee pakken

    Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.

  3. De volgende gebruiker bedankt Mrjraider voor deze nuttige post:

    salmax (25 September 2011)

  4. #3
    Beginner  
    Geregistreerd
    3 September 2011
    Berichten
    6
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corsas Bekijk bericht
    Hallo Mensen
    Tot verledenweek had ik een oude pc met XP Ik heb een nieuwe laptop aangeschaft met Win7 64
    Ik maakte in XP altijd een Ghost met Norton Ghost van mijn C: drive.

    Helaas gaat dat niet goed met Win7 Ik denk dat de oorzaak is dat er nog een klein stukje system in een andere partie zit wat hij niet mee neemt.
    Ik heb de originele schijven en als ik die terug zet ban ik al mijn werk kwij.
    In windows is de mogelijkheid aanwezig om herstelpunten te maken maar dan krijg ik niet geheel de oude situatie terug.
    Ik kan ook nog een herstelschijf aanmaken in Win7 maar ik wil nu in Win7 een hele backup maken zodat ik gewoon mijn C:drive gewoon terug kan zetten zonder dat hij knoeit met de andere partities.

    Kan dat met Win7 of moet ik dan een ander programma gebruiken?

    Wie kan me antwoord geven

    Corsas


    Als ik dus een Backup maak van C en hem vervolgens weer terug zet staat er het zelfde weer op en kan ik er ook weer uit opstarten? Dat is wat ik zoek
    Ga toch voor ik het probeer alles op een andere schijf zetten voor de zekerheid. Heb jij het wel eens gedaan?

    Corsas

  5. #4
    Beginner  
    Geregistreerd
    3 September 2011
    Berichten
    6
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Ik heb in een boekje van Win7 zitten snuffelen en daarin staat dat de backup overal je werkbestanden opzoekt en deze in win mappen plaatst maar dat je met terug plaatsen de pc moet starten en via hem de bestanden kan terug zetten.
    Dat klopt want als hij ook je systeem bestanden backupt dan zou je bij het trugzetten het systeem overschrijven en dat kan natuurlijk nooit
    Norton gost moets je ook altijd van een cd starten.

    Ik ben er dus nog niet zo zeker van en 15 jaar werk wil ik niet graag kwijtraken

    Corsas

  6. #5
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.748
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    Voor backup zie hier en hier.
    Je kan ook Acronis true image gebruiken (deze gebruik ik en werkt met win7 64 bit) maar dit programma is betalend. Voordeel is dat het wel wat sneller is en je nog een hoop extra's krijgt zoals de handige 'Try and decide'

  7. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    salmax (25 September 2011)

  8. #6
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.291
    Bedankjes
    16.589
    Bedankt
    12.204 keer in 6.001 posts
    Je kan ook altijd eens gaan kijken voor een freewareprogramma om een backup/image te maken.
    Tussen onze downloads zijn er wel enkele te vinden, zoals DriveImage XML (http://www.minatica.be/downloads/443-DriveImage-XML) of MaxBlast (http://www.minatica.be/downloads/661-MaxBlast)
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  9. De volgende gebruiker bedankt Baloeke voor deze nuttige post:

    salmax (25 September 2011)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. norton ghost
    Door doitfor in forum Overige software
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 28 September 2005, 16:58
  2. Norton ghost 2003
    Door Martijnc in forum Opslagmedia
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 July 2005, 16:36

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •