Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31

Discussie: windows 10 stopt

  1. #11
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.799
    Bedankjes
    13.721
    Bedankt
    33.757 keer in 13.932 posts
    Ook niet als je hem bij de verborgen updates neerpoot?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  2. #12
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.334
    Bedankjes
    414
    Bedankt
    1.229 keer in 971 posts
    Ikheb die upgrade naar Windows 10 nu verborgen en stel vast
    1. dat hij er nog altijd staat in de balk van de programma's die opstarten (onderaan rechts)
    2. dat hij niet meer vermeld wordt bij de optionele updates

    Ik ben er dus bijna van af!

  3. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    compuchrisje (23 September 2015)

  4. #13
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.799
    Bedankjes
    13.721
    Bedankt
    33.757 keer in 13.932 posts
    Hier een link waarmee je ook die vlag eruit kan halen. Let wel op dat die KB3080351 in de lijst staat, anders lukt het niet.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    berger (24 September 2015), vdhee (23 September 2015)

  6. #14
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.334
    Bedankjes
    414
    Bedankt
    1.229 keer in 971 posts
    Verbergen helpt dus niet hé, hij staat daar al terug bij de optionele updates en heeft zich zelf aangevinkt.
    De informatie van hierboven gaat ik allemaal eens goed lezen. Maar mij lijkt op het eerste zicht dat KB3080351 voor Windows 10 is, en die heb ik dus niet meer. Maar misschien moet ik eerst beter lezen.

  7. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    compuchrisje (24 September 2015)

  8. #15
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.980
    Bedankjes
    960
    Bedankt
    1.266 keer in 827 posts

    Licht Zou je geen Mac overwegen ?

    Veel PC's zijn al door de Windows naar buiten gegooid. Voor het negende raam hadden ze verkeerde maten genomen, en het tiende exemplaar geeft zeker niet iedereen voldoening. Oude Apple's zijn nu nog steeds bij hun eigenaars in gebruik en die hadden er geen problemen mee.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  9. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    compuchrisje (24 September 2015)

  10. #16
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.334
    Bedankjes
    414
    Bedankt
    1.229 keer in 971 posts
    Mac ken ik eigenlijk niet, ik ken iemand die daar dagelijks mee werkt, maar die klaagt toch ook een beetje dat het allemaal wat te complex wordt.

    Ik ken nu een beetje van drie systemen en ik klasseer:
    1. Linux is de beste, natuurlijk ook gratis. De enige echte moeilijkheid die ik heb ondervonden is een keuze maken, er zijn honderden Linuxen. Maar voor de rest : werkt altijd, crasht niet, je kunt er alles mee doen wat je wil. En als je iets nieuws wil doen vind je het wel. Geen schrik voor virussen, geen embetante verwittigingen om het uur, geen gezaag over weet ik veel. De laatste tijd wel wat veel updates, maar ze zijn rap geïnstalleerd, faalt noot. Nooit herstarten.

    2. Android op een tablet werkt ook heel goed, mijn tablet durft al eens stoppen. Veel mogelijke programma's en veel rommel in dezelfde shop.

    3. Windows wordt veel te complex voor een modale gebruiker. Ze zagen over alles en nog wat : uw methode van update staat niet goed (dat zou op automatisch moeten staan, maar ik wil dat niet), windows 10 staat klaar (ik heb het gehad en mijn PC crashte twee keer per dag, terug naar Win 7 dus), zagen bij herinstallatie over de activatie (code ingetikt die op mijn PC staat geplakt), moet dan toch telefoneren met een machine of met een beetje arrogante nederlander (ja zeg ik had sorry gezegd!).....Soms onverstaanbaar nederlands (heb ondertussen een engelstalige versie). Moet veel te veel weten over mij. Veel updates, altijd herstarten daarna. Zou er nu toch geen virus zijn, dus regelmatig scannen, .....
    Laatst gewijzigd door berger; 24 September 2015 om 22:31

  11. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    salmax (24 September 2015)

  12. #17
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.799
    Bedankjes
    13.721
    Bedankt
    33.757 keer in 13.932 posts
    door de Windows naar buiten gegooid

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  13. #18
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.334
    Bedankjes
    414
    Bedankt
    1.229 keer in 971 posts
    Ondertussen stel ik vast dat er gisteren een bestand MediaCreationTool.exe is binnen geslopen en bij het controleren van de eigenschappen van dat bestans bleek dat de Windows 10 Setup te zijn. Ik heb dat dan ook maar door de Windows naar buiten gegooid.

  14. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    compuchrisje (30 September 2015)

  15. #19
    carfran
    Gast
    Alleen in de Enterprise versie van Windows kun je nog bepalen welke updates je zelf wil downloaden en installeren. Voor de rest heeft Microsoft volledig de macht over je Windows 10 systeem. En wie niet opgelet heeft (W7 en W8.1 gebruikers)bij de laatste patchdinsdag , ik weet niet meer om welke update kb..... het gaat, heeft helemaal zelfde bedoelingen als in W10. Gebruikersgegevens , zoals welke software, welke sites, welke trefwoorden je gebruikt in zoekmachines op de achtergrond te verzenden naar Microsoft. Statistieken bijhouden haalt Microsoft aan. Ik weet beter hoor.

    1. Linux is de beste, natuurlijk ook gratis. De enige echte moeilijkheid die ik heb ondervonden is een keuze maken, er zijn honderden Linuxen. Maar voor de rest : werkt altijd, crasht niet, je kunt er alles mee doen wat je wil. En als je iets nieuws wil doen vind je het wel. Geen schrik voor virussen, geen embetante verwittigingen om het uur, geen gezaag over weet ik veel. De laatste tijd wel wat veel updates, maar ze zijn rap geïnstalleerd, faalt noot. Nooit herstarten.
    In Linux moet je soms ook laten herstarten. Linux is niet alleen de betere , maar ook de veiligste , zeker op gebied van rootrechten, want het rootaccount is in Linux niet zichtbaar te maken zoals in Windows. (Verborgen administratorsaccount in Windows) . Velen denken omdat ze met een administratorsaccount werken , hiermee het systeem beheren. Klopt niet. Met een administratorsaccount heb je beheerdersrechten, maar nog geen systeembeheerdersrechten. Als een virus in Windows het rootaccount overneemt , zit je wel met een serieus probleempje , want dan heeft het virus de voledige macht over je computer .
    Laatst gewijzigd door carfran; 3 October 2015 om 16:40

  16. #20
    carfran
    Gast
    Nu zowat alle dagen stopt die (oude, Pentium van jan 2012)PC gemiddeld één keer per dag. Stoppen betekent gewoon stoppen, geen beeld meer, soms een boodschap "No signal" zoals bij het afsluiten.
    Nu maar pas gelezen. No signal betekent dat er geen connectie is tussen de connectie van de videocard en het beeldscherm. Eens controleren of de connector van de beeldschermkabel goed vastzit op de videokaart. Ook eens controleren of de videokaart nog goed vastzit in het slot als het een ingeplugde is.
    Als het een ingeplugde is, word ze nog gekoeld? Cooler defect of vol stof .

    Mac ken ik eigenlijk niet, ik ken iemand die daar dagelijks mee werkt, maar die klaagt toch ook een beetje dat het allemaal wat te complex wordt.
    Bij Mac zijn ze slimmer geworden en is het niet complexer geworden maar veiliger. Zo moet je in Mac nu net zoals in Linux het rootwachtwoord invoeren, om nieuwe software te installeren enz....
    Laatst gewijzigd door carfran; 3 October 2015 om 18:16

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Windows XP wachtwoord vergeten
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 18:48
  2. Windows sneller afsluiten
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 18:47

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •