Volledige versie bekijken : Herstarten zonder rebooten



AMD
13 May 2005, 01:25
? Meent ge da nu? Da heb ik nog nooit gehoord dat uwe pc sneller hertart als ge shift ingedrukt houdt. Da ga ik toch eens proberen.

AMD

g_man
13 May 2005, 17:02
Dat is ne oude truk die afstamt uit Win98. Daar werkte dat, maar niet meer onder de hogere versies. Dit diende enkel om snel windows af te sluiten en terug op te starten. ;)

Martijnc
14 May 2005, 13:17
als ik op d shift toets druk dat hij helemaal niks

En bij shift lock raakte ik pas ingelogt na 3 keer

Pilote
16 May 2005, 20:55
Dat is ne oude truk die afstamt uit Win98. Daar werkte dat, maar niet meer onder de hogere versies. Dit diende enkel om snel windows af te sluiten en terug op te starten. ;)


dat is juist hoor

PeterN
16 May 2005, 21:04
idd, gebruik het nog veel op de oudere pc op het werk. Dit komt omdat het niet een gehele reboot is en dat hij niet alles terug moet opstarten.

kwakkwak
17 May 2005, 07:47
idd, heb het ook geprobeerd en het lukt wel degelijk niet. Heb hier ook nog een oudere pc staan bij mij voor een beetje met te prutsen en op die pc lukt het idd.

AMD
17 May 2005, 13:33
Ik dacht het wel, vond het al raar dat zoiets in windows xp zou zitten. En dat snel rebooten is eigelijk alleen de kernel van windows rebooten zonder alle trammelam daar rond.

AMD

diedie
12 June 2005, 12:10
Er is 1 degelijke manier om de pc sneller te doen herstarten nl. door een aanpassing in het register:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
en selecteer deze door er één keer op te klikken
• Klik nu met de rechter muisknop in het rechter schermdeel
• Kies in het snelmenu dat verschijnt voor Nieuw >> Tekenreekswaarde


Geef deze nieuwe tekenreekswaarde de naam EnableQuickReboot
• Selecteer dan EnableQuickReboot door er één keer op te klikken
• Kies daarna voor Bewerken >> Wijzigen




Geef EnableQuickReboot de waarde 1 (= een)
• Klik op OK
• Sluit de Registereditor af (a)