Volledige versie bekijken : Branden van DVD



zenn
30 July 2005, 09:32
Hallo allemaal.

Heb sinds een aantal dagen een nieuwe laptop met dvd brander erin en jullie raden het al ik wil graag gedownloade films branden op dvd schijfjes...Helaas ben ik helemaal een leek op dit gebied. Om een voorbeeld te noemen heb een avi bestand gebrand maar helaas is dit schijfje niet te lezen door mijn dvd speler die op de tv aangesloten is..uiteraard wel op mijn pc. (Ik beschik over nero 6 en superavconverter) ik heb ook al eens geprobeerd om mijn avi bestanden eerst om te zetten naar mpeg maar ook dat wilt niet lukken. Kan mij iemand wegwijs maken in deze voor mij nieuwe "wereld"???
Beschrijven hoe ik dit stap voor stap kan doen of is daar een handleiding voor?? Om nog een aantal dvd-r te verpesten zie ik niet zitten !!!:verlegen: Alvast heel erg bedankt!!

sniffer
30 July 2005, 09:51
ik ben ook nog geen supercrack daarin maar je moet eerst je avibestand (eventueel met ondertiteling met ffdshow) omzetten met winavivideoconverter. en dan branden.

Je kan hier op de site handleidingen vinden en ook in dit forum cd/DVD eens bladeren daar staat er ook al veel uitgelegd. (oa in onderwerpen die door mij gestart zijn want ik heb ook veel hulp nodig)

succes

Icemar
30 July 2005, 10:03
als je deze handleidieng door kijk wordt het wat makelijker voor je

http://www.ivanhoejupiler.be/handleidingen/omzetten.htm

suc6 er mee ;)

zenn
30 July 2005, 10:04
oke, dat ik moet converteren naar mpeg om hem op de tv te kunnen zien snap ik maar hoe brand ik hem in bijvoorbeeld nero?? moet ik een data cd aanmaken of iets anders??? Of is er een eenvoudig brandprogramma dat het kan?? Waarom leest mijn dvd speler die op de tv is aangesloten een mpeg gebrande dvd niet??

Ik ben echt een leek!! :close

Icemar
30 July 2005, 10:05
als je nero op je pc heb staan daar werk winavi ook mee samen ;)

zenn
30 July 2005, 10:40
Inmiddels heb ik het een en ander geïnstalleerd....;)

ik ga het proberen! Alvast bedankt!!!(y)

DJMoLe
30 July 2005, 10:42
WinAVI is goed heel goed, maar probeer DVDSANTA eens das een heel makkelijk prog en er zijn meer mogelijkheden mee, deze brand ook automatisch alles op dvd, 1 pakket dat alles doet.

zenn
30 July 2005, 18:28
Allemaal bedankt voor het geven van advies! Het is gelukt....moet nog veel leren maar er kan een slotje op deze topic!! ;)

zenn
1 August 2005, 23:40
Toch nog een vraagje.....inmiddels heb ik een aantal DVD's kunnen branden incluis de ondertitels... ( goed he??) dankzij jullie adviezen(a)

Maar ik heb nu een 2 avi files die samen een dvd moeten vormen en heb ze samengezet met AVI MPEG joiner en op de computer gekeken maar halverwege de film stopt de film met het laten zien van beeld...??

Heeft iemand hier een verklaring cq een oplossing voor??:verlegen: