Volledige versie bekijken : daemon tools alcohol 120



kwakkwak
31 July 2005, 13:58
Hoi iedereen,

Ik het volgende probleem, als ik een game binnenhaal en dit wil spelen dan lukt dit niet. Ze spreken over mouten of zoiets met daemon tools en alcohol 120? Wie kan mij helpen want snap er eigenlijk niets van. Kun je dit dan niet op cd branden en spelen. Zou het toch graag op cd hebben.

greetz

Whiteman
31 July 2005, 14:26
daemon tool of in alcohol 120 % van die 2 programma's kun je gebruik maken van hun virtuele schijven dat wil zeggen als ge iets binnengehaald hebt staat die in een iso file en via die virtuele schijf kan je spel eerst uitpakken en installeren en testen of die iso wel werkt daarna kunt ge dat dan branden eventueel met nero of alcohol

kwakkwak
1 August 2005, 13:21
Ja, maar nu heb ik het volgende probleem. Ik installeer via alcohol 120 en dit lukt volledig en dan wil ik spelen en dat lukt niet want hij vraagt achter cd. Dan heb ik een copy gepakt met Nero van de virtuele schijf in alcohol en dan lukt het nog niet? Want dan vraagt hij nog achter cd. Weet iemand raad?

Kokki
1 August 2005, 17:10
En wat gebeurt er als je via Alcohol gewoon het spel start. Dus niet installeren, maar doen alsof je virtuele schijf je echte is. Met alcohol kan je ook de verkenner gebruiken. Rechtsklikken op de schijf en verkennen kiezen. Of is het een spel dat je eerst moet installeren voor je het kan spelen?

Mattehh
1 August 2005, 19:44
Ja, maar nu heb ik het volgende probleem. Ik installeer via alcohol 120 en dit lukt volledig en dan wil ik spelen en dat lukt niet want hij vraagt achter cd. Dan heb ik een copy gepakt met Nero van de virtuele schijf in alcohol en dan lukt het nog niet? Want dan vraagt hij nog achter cd. Weet iemand raad?
Dan moet je eens bij de eerste cd kijken, of daar geen speciaal mapje staat..c r a c k of iets in die aard..en dan die .exe file in de map plaatsen waar je game geinstaleerd is, als het goed is vraagt hij dan om of je het bestaande bestand wilt vervangen, dan ja klikken en dan moet het normaal lukken (a)

kwakkwak
1 August 2005, 20:06
En wat gebeurt er als je via Alcohol gewoon het spel start. Dus niet installeren, maar doen alsof je virtuele schijf je echte is. Met alcohol kan je ook de verkenner gebruiken. Rechtsklikken op de schijf en verkennen kiezen. Of is het een spel dat je eerst moet installeren voor je het kan spelen?

idd het is een spel dat je eerst moet installeren.

kwakkwak
1 August 2005, 20:07
Dan moet je eens bij de eerste cd kijken, of daar geen speciaal mapje staat..c r a c k of iets in die aard..en dan die .exe file in de map plaatsen waar je game geinstaleerd is, als het goed is vraagt hij dan om of je het bestaande bestand wilt vervangen, dan ja klikken en dan moet het normaal lukken (a)

Als ik het unrar dan heb ik direct een bin file en een cue file. Ik zie nergens anders een cr staan

Wouter
1 August 2005, 22:33
je moet kijken op je image zelf, dus je file mounten met alcohol (zogezegd in je virtuele CD-drive steken) en in je verkenner rechtsklikken op je virtuele CD en dan 'verkennen'. dan die welbepaalde map/ bestandje zoeken

kwakkwak
2 August 2005, 19:04
je moet kijken op je image zelf, dus je file mounten met alcohol (zogezegd in je virtuele CD-drive steken) en in je verkenner rechtsklikken op je virtuele CD en dan 'verkennen'. dan die welbepaalde map/ bestandje zoeken

ja wouter, heb het mapje gevonden, wat moet ik nu verder doen want als ik het bestandje wil plakken op de andere zegt hij dat je niks op de cd mag veranderen alleen lezen

Kokki
2 August 2005, 20:03
en kan je niet installeren, en dan van dat mapje kopieren?

Wouter
3 August 2005, 12:27
als ik het bestandje wil plakken op de andere zegt hij dat je niks op de cd mag veranderen alleen lezen

wat logisch is, een cd is alleen lezen. en kan je dus niet wijzigen. (ook een virtuele cd)

Hans
3 August 2005, 23:48
ja wouter, heb het mapje gevonden, wat moet ik nu verder doen want als ik het bestandje wil plakken op de andere zegt hij dat je niks op de cd mag veranderen alleen lezen

Je moet het .exe of iets anders bestandje kopieren naar je programma-map. "c: program files\.....\ ...." (...= naam van maker en spel normaal gezien) Dan zal ie vragen om over te schrijven. Als ie dat niet vraagt is het omdat er iets niet klopt!!

Rhino
4 August 2005, 00:01
is echt niet moeilijk hoor. mount via deamon tools of alcohol. instaleren en dan de crack kopieren die normaal op de image staat en plakken op de plaats waar je het hebt geinstalleerd. normaal zou dat bestand er al moeten staan. zal wss bij program files staan. en dan is het speelbaar

DrKucho
10 August 2005, 12:06
ik gebruik deamon tools altijd voor twilight of onyx