Volledige versie bekijken : Bestanden delen



nightraver
2 August 2005, 02:34
Hoi ik wilde even het volgende vragen ik heb hier twee pc's in netwerk staan en hoe ik mappen en bestanden deel dat heb ik ondertussen ook gevonden.
Maar wat ik nog niet zo goed doorheb is het volgende op mijn goeie pc staan bv bestanden op die ik wil delen met de andere pc de bedoeling hiervan is dat mijn vriendin dan ook gelijk met mij op de pc kan om somige documenten op orde te houden, maar nu wil ik dus weten hoe ik bv een excel doc kan delen zodat ook zij het kan bewerken vanop de andere pc maar dat het dan ook meteen op de goede pc (dus de eindlocatie van het bestand) wordt aangepast zodat je dus niet met twee personen de zelfde bewerking uitvoert of de ene dingen gaat verwijderen die de andere al heeft aangepast enzo.
Ik heb het hier nogal lastig uitgelegd he.
Ik hoop dat jullie mijn rare uitleg snappen en hopelijk hier ook een oplossing voor hebben dan.

Grtz Nightraver.

nightraver
2 August 2005, 23:28
Blijkbaar kan niemand hier helpen :(

PeterN
3 August 2005, 09:02
In zoverre dat ik de uitleg versta. Je moet op slechts 1 pc een map delen met daarin alle bestanden. Dus dat de bestanden maar op 1 plaats staan.
Ga je de documenten bewerken vanaf een pc, dan doe je het betreffende document open in de gedeelde map. Wil je nu met de andere pc dit zelfde document bewerken, open je dus dat zelfde document in die gedeelde map en ga je melding krijgen dat het document al ingebruik is op dit ogenblik.

Goldie
6 August 2005, 15:56
Blijkbaar kan niemand hier helpen :(

Hoi Nightraver,

Hier bestaat wel degelijk een oplossing voor en deze is genaamd MS sharepoint, nadeel: je hebt wel een win 2003 server licentie nodig indien je alles legaal wil doen ;-)

nightraver
6 August 2005, 20:20
Probleem is opgelost hoor ik heb het gedaan via een werkmap zit standaard in windows en bestanden die vanop beide pc's moeten kunnen worden bewerkt zijn naar gedeelde docs en naar de werkmap getrokken en worden dus gewoon beide elke keer geupdate bij een simpele klik op "nu bijwerken" en moet ik enkel maar zorgen voor degelijk backup oplossing zodat het geregeld naar mijn tweede schijf wordt gekopieert zodat daar steeds de recentste versie opstaat dat bij een eventuele crash die er rapper is dan je soms denkt toch alle data veilig is.
Mag dus een slotje op van mij hier .

Grtz Nightraver