Volledige versie bekijken : probleem na draadloos internet



rikke
2 August 2005, 17:26
Hallo iedereen,

Na mijn installatie van een draadloos netwerk, werkt mijn nieuwsgroepenlezer Forté Agent niet meer. Kan de groepen wel binnenhalen maar geen post van die groepen.
Ik heb Bompanews ook geinstalleerd maar daar net hetzelfde, wel de groepen maar geen post.
De draadloze router ""ADSL Wireless basisstation Phillips CPWBSI54
Ik heb deze gekocht bij Belgacom verleden week.
Wie weet raad????

groetjes Rikke

PeterN
3 August 2005, 09:08
Ik zie niet direct het verband tss draadloze router en geen bestanden meer binnen halen op bnews en de groepen wel....
Enigste wat ik kan verzinnen is een beveiliging in de router. Staat in de instelling van de router een firewall aan? Zet deze eens uit en kijk eens als het dan wel gaat? Ook bepaalde poorten die eventueel in uw router dicht zouden staan....

rikke
3 August 2005, 20:26
Hallo Peter,

Alles werkt normaal, internetten, e-mailen behalve post binnenhalen van nieuwsgroepen.
Ik dacht misschien ligt Forté Agent eruit, ik installeer Bompanews om te proberen = hetzelfde, ik heb Newsbin geinstalleerd =ook hetzelfde.
Lig dat misschien een of ander instelling van de router???
Firewall van router al aan en afgezet blijft hetzelfde??

Rikke

Ché
3 August 2005, 21:07
gebruiken die nieuwsgroepen soms geen bepaalde poort? als die niet openstaat, zal je dus geen verbinding krijgen. kijk eens na welke poort je nodig hebt voor connectie en kijk dan in je router of die open staat.

tuinboerke
3 August 2005, 21:13
weet je het of niet veel nieuwsgroepen zijn verwijdert door te veel dounlouds geblokeert door vele zo als telenet enz verder als er nog enkele op staan zijn het die niet veel muziek en software op zetten groetjes tuinboerke

rikke
4 August 2005, 21:21
Hallo,

Neen deze nieuwsgroepenlezer werkt perfect, alleen moet ik de juiste poort ergens kunnen ingeven. Mss maar best naar Belgacom informeren hoe, ik weet niet waar je dat moet invullen.

groetjes Rikke'