Volledige versie bekijken : PC update en adsl upgrade



maro
3 August 2005, 19:18
Mijn PC is nu ongeveer 2 jaar oud.
Processor : IntelR Celeron cpu 2.40 GHz
kloksnelheid 240GHz , 512 MB.

Ik wil deze laten opgrade met bv. processor Intel Pentium 4 , of AMD 64 3000.

Ik heb 2 harde schijven ; een van 60 G en 160 G.

Ik wil Pc vooral gaan gebruiken om oude videofilms op DVD te zetten.

Is upgrade mogelijk..of beter nieuwe PC.

Tevens heb ik adsl always van Versatel (512Kbs download snelheid:zegt men) en wil overschakelen naar ADSL Always More (1Mgbs download snelheid) .Heeft hier iemand ervaring mee, en is de snelheid merkelijk hoger.

alvast bedankt voor jullie reactie.
Maro

Ché
3 August 2005, 21:02
een andere CPU steken wil zeggen dat je ook een ander moederbord nodig hebt. want een intel of AMD processor passen niet op een celeron socket. als je zelf een beetje handig bent , kan je dat zelf doen. alle andere hardware kan je nl recupereren. mschn zal je ook ander geheugen moeten steken. want soms supporteert een moederbord geen ouder geheugen meer. en was je grafische kaart een los onderdeel of een onboard? aan de hand van al deze zaken kan de kost van je upgrade dus nogal varieren.

guyke25
3 August 2005, 22:55
Welk type moederbord heb je dan kan je via de specs zien wat de snelste cpu is die u moederbord aankan.

Aan de hand daarvan kun je beslissen wat er nodig is om te verzwaren,maar als je zwaar grafisch gaat werken is het wel aan te raden, als het nu nog niet zo moest zijn, om een apparte grafische kaart en niet on-board

maro
21 October 2005, 21:16
hier mag slotje op