Volledige versie bekijken : Emails backuppen outlook



IlPadrino
5 August 2005, 13:44
Hallo,

ik heb een vraagje: ik moet iemand helpen om zijn pc te vernieuwen.Hij heeft een nieuwe cpu en moederbord gekocht en ik moet een back-up maken van zijn mails in outlook.Hij wil dus zijn mails op zijn nieuwe pc. Hoe begin ik hieraan?

Groeten en alvast bedankt

woepi
5 August 2005, 14:06
Back-up van alle adressen



Start Outlook Express.
Selecteer uit het menu Extra de optie Adresboek…
Kies in het venster dat verschijnt voor Bestand > Exporteren > Adresboek (WAB)…
Klik op Mijn Documenten, en vervolgens op uw back-upmap, Back-up Outlook Express.



Geef het adressenbestand een naam, bijvoorbeeld Mijn Adressen, en klik op Opslaan.
U heeft nu een kopie van al uw mail en van al uw adressen in de map Back-up Outlook Express. Natuurlijk kunt u deze map kopiëren naar een diskette of CD.

Backups maken van e-mail


Maak een map aan in Mijn Documenten en noem deze bijvoorbeeld Back-up Outlook Express. Dit is de map die we zullen gebruiken om alle e-mail en alle adressen in op te slaan.

Backup van alle e-mail



Start Outlook Express.
Ga in het menu naar Extra > Opties.
Klik op het tabblad Onderhoud.
Klik op de knop Archiefmap.
In een nieuw venster ziet u het volledige pad naar uw mailbestanden. Klik daar op met de rechter muisknop en kies Alles selecteren. Klik nogmaals met de rechter muisknop op het pad en kies Kopiëren.
Sluit nu de geopende vensters. (door op Annuleren te klikken)
Open de Windows-verkenner, klik met de rechter muisknop in de adresbalk en kies Plakken. Druk op Enter. In de Verkenner ziet u nu alle bestanden waarin Outlook Express uw e-mail bewaart. Kopieer alle gevonden bestanden naar de map Back-up Outlook Express.

Ché
5 August 2005, 19:58
om je adresboek te saven kan je ook als volgt tewerk gaan:

open outlok express.
ga naar bestand/ exporteren :adresboek
kies voor tekstbestand (met door komma's gesscheiden waarden)
kies exporteren
via bladeren geef je een plaats waar je wil opslaan (bvb op een diskette of een usbstick) en een naam aan het bestand.

vergeet niet alle opties aan te vinken. en klik op voltooien.

om het adresboek terug te zetten op de nieuwe pc
bestand / importeren / ander adresboek
tekstbestand (met door komma's gesscheiden waarden)

het pad naar je bestand opgeven en voltooien