Volledige versie bekijken : merkpc kopen of samenstellen?



Duck
5 August 2005, 22:57
Hey,

Mijn vriend zoekt de beste oplossing voor bij zijn thuis. Hij wil heel gemakkelijk aan de slag kunnen, moet weinig plaats in beslag nemen en het budget is =< €700 inclusief basissoftware
Is het dan aan te raden om een pc van één merk te nemen of zelf samen te stellen?

Laat me jullie advies weten.

Groetjes

GuardedXyph3R
5 August 2005, 23:04
Ikzelf vind het leuker om zelf je configuratie te bepalen en samen (te laten) stellen. Maar aangezien je hier met een vrij beperkt budget zit, denk ik dat je vriend best eens goed rondzoekt voor de geschikte pc. Het hangt er natuurlijk ook wel van af of je vriend een up-to-date pc wil of niet. Zoja, denk ik dat €700 wel iets té goedkoop is:)
Ik raad aan eens in advertentieblaadjes te kijken, er zijn vrij veel goedkope aanbiedingen met een niet onaardige configuratie.

Groeten

dapi
5 August 2005, 23:04
ik ben voorstander om zelf een pc samen te stellen
is goedkoper en je weet exact wat erin zit


greetings
Dapi

Duck
5 August 2005, 23:07
Tis enkel maar voor internet, msn wat downloaden nu en dan en mss eens een klein spelleke dus zoveel kan da toch nie kosten he?

Groeten

GuardedXyph3R
5 August 2005, 23:12
Idd, dan heb je niet direct een monsterpc nodig. Hangt er natuurlijk wel vanaf welk soort spelletjes; het spreekt voor zich dat Battlefield 2 niet vlot zal draaien.
Afgaande op jouw argumenten, zou ik toch kiezen om zelf een pc samen te stellen. Je kiest zelf je configuratie en kan zelf met je budget experimenteren. Laat het wel door een ervaren iemand gebeuren he;) Met €700 moet je volgens mij wel toekomen hoor

J.W.
5 August 2005, 23:12
Tis enkel maar voor internet, msn wat downloaden nu en dan en mss eens een klein spelleke dus zoveel kan da toch nie kosten he?

Groeten

Dat is het nu, maar binnen enkele maanden???????????????

Duck
5 August 2005, 23:14
dus €700 is toch krap ik dacht van niet ben zelf een laptopper en dacht pc is stukken goedkoper voor tzelfde maar dus toch niet zoveel goedkoper.
Hij heeft een playstation en soort dus tis eig enkel voor internet.

J.W.
5 August 2005, 23:33
Hey,

Mijn vriend zoekt de beste oplossing voor bij zijn thuis. Hij wil heel gemakkelijk aan de slag kunnen, moet weinig plaats in beslag nemen en het budget is =< €700 inclusief basissoftware
Is het dan aan te raden om een pc van één merk te nemen of zelf samen te stellen?

Laat me jullie advies weten.

Groetjes

Wat is volgens u basissoftware? (Uitgezonderd OS)

Duck
5 August 2005, 23:34
Gewoon windows en mss office ofzo kweenie wa is basis? denk da gewoon een os genoeg is.

GuardedXyph3R
5 August 2005, 23:38
met €700 zal je wel toekomen, maar hou er dan wel rekening mee dat zijn pc niet echt up-to-date is en snel verouderd zal raken. En het aanbod aan goed speelbare games zal ook niet supergroot zijn;) Maar als het enkel is voor internet e.d. zaken, dan is dit wel een goede aankoop

J.W.
5 August 2005, 23:53
Gewoon windows en mss office ofzo kweenie wa is basis? denk da gewoon een os genoeg is.

Microsoft Office kost toch wel enkele honderden euro's!

bike devil
6 August 2005, 07:00
volgens mij moet dit wel lukken hoor als he de juiste persoon kan vinden


Logitech S100 Stereospeakers
Asus ATI A9550TD AGP Tv 128mb DDR
Aopen QF50C Silver P4/AMD ATX Midi Tower 300W Air-guide 1.1
NEC 16X DVD -/+rw Dual Layer ND3540 Silver
Floppy Drive 1.44 Silver
Maxtor 80Gb 7200rpm
Twinmoss DDR 256MB PC-3200
Twinmoss DDR 256MB PC-3200
Asus K8V Deluxe,Giga-Lan K8T800,SATA,Raid,1394,Wifi slot
AMD Sempron 3100+ Boxed Sckt754
Logitech Cordless Desktop EX 100 Black


als je deze zelf in elkaar kan steken kost die je ongeveer 500 € enkel geen scherm bij en geen software

groeten

Ché
6 August 2005, 17:04
Gewoon windows en mss office ofzo kweenie wa is basis? denk da gewoon een os genoeg is.

als je een legale office wil en je studeert nog kan je goedkoop aan een student license geraken. het enige verschil met de pro versie is dat er geen access op staat. informeer je hierover maar eens in een software winkel.

J.W.
6 August 2005, 17:16
als je een legale office wil en je studeert nog kan je goedkoop aan een student license geraken. het enige verschil met de pro versie is dat er geen access op staat. informeer je hierover maar eens in een software winkel.

Prijs: +/- 160 euro (Word, Excel, Outlook, Powerpoint)
Papieren laten invullen in de school, opsturen naar MS en enkele weken later ontvangt u de schoolversie van Office.

compuchrisje
6 August 2005, 17:48
@JW, inderdaad, ms office is een deel maandloon in aankoop, maar dan is er office.org nog he, die is gratis.
@Duck, je vriend moet maar es rondkijken, carrefour en andere ketens geven soms kant- en klaar systemen die binnen het budget van je vriend liggen. Hopelijk krijgt hij er geen verslaving bij, wat dan zal zijn aankoop tegenvallen na enkele maanden.

GuntherS
6 August 2005, 19:01
...maar dan is er office.org nog he, die is gratis...
Even aanpassen: www.openoffice.org :)

J.W.
6 August 2005, 19:49
Even aanpassen: www.openoffice.org (http://www.openoffice.org/) :)

Dadelijk in het Nederlands: http://nl.openoffice.org/

nightraver
6 August 2005, 20:29
Een maat van mij heeft onlangs ook een pc samengesteld voor zijn zuster met niet de beste van de beste hardware erin maar zeker en vast genoeg voor wat hier beschreven staat en ook met sata schijven is dus ook al redelijk nieuw he en zit ook draadloos toetsenbord en muis bij van al 100€ en een flatscreen van een ik dacht 200€ en de totaal prijs komt op 800€ dacht ik, dus en in het toetsenbord en scherm kan je normaal nog snoeien he hoeft niet draadloos te zijn en moet ook geen flatscreen zijn he vind ik toch met dit budget, van het geld je daarvan bespaart kan je dan de OS bij kopen (oem versie toch).
Goede raad is om eens te gaan surfen naar tweakers site's daar kan je goede configuraties vinden voor weinig geld.

Grtz Nightraver

2B's
7 August 2005, 10:13
Ik denk dat het laten samen stellen van je PC nog steeds de beste oplossing is. Er zijn bedrijven genoeg die in staat zijn om je PC naar wens de configureren en als ze echt bekwaam zijn dan vragen ze je eerst uit over wat je precies met het toestel wil doen. Als je spelletjes wil spelen bv dan moet je grafische kaart zeker in orde zijn, het geheugen van de PC speelt dan zeker geen onbelangrijke rol... hoe groot moet je harde schijf zijn? Uiteraard moet het klokje van je PC ook snel genoeg werken. Klik eens op de samenstelling van mijn PC. Ik heb die in november 2004 aangekocht voor 809,33 euro! Klik even bij de sponsors van Ivanhoe, daar heb ik voor een belachelijk lage prijs een beeldscherm voor mijn zoontje gekocht (17") voor 137 euro... Toch even de moeite om bij een zelf bouwer langs te gaan vind ik.