Volledige versie bekijken : pata



lux181170
6 August 2005, 12:50
Hallo,


ik zit met een prob heb hier de pc van een vriend die niet meer werkte.
die vroeg mij of ik dat ff kon fixen gewoon windows instaleren en gedaan er zaten 2 hd in de ene is defect de andere is nog goed die is maxtor diamondmax 10 250gb PATA133 ik heb dat nog nooit gezien wem ata en sata wat is het verschil en kan ik deze gebruiken om windows op te instaleren.

thnx, Lux

Ché
6 August 2005, 17:21
hier recent een HD vervangen. zit nu een Maxtor diamondMax 10 160GB PATA 8MB in. twee partities op gemaakt en windows op de C: geïnstaleerd. Weet ook niet wat dat PATA is maar je kan hem perfect gebruiken hoor.

g_man
6 August 2005, 17:29
PATA betekend parallel ATA, de standaard IDE drives waar we allemaal mee bekend zijn. SATA betekend serial ATA. Dezelfde ATA protocols als in PATA, behalve op een seriele interface in plaats van een parallelle. ;)

nightraver
6 August 2005, 20:40
Ik heb mij laten vertellen in de pc winkel waar ik ondertussen vaste klant ben geworden dat er veel klachten komen op de diamond max 10 sata vanaf 200 gig.
Deze schijven zouden dus zeer onstabiel draaien, zelf geen ervaring mee he is dus van horen zeggen, maar hij heeft nog nooit gelogen tegen mij in de winkel dus ja ik hou het liever toch nog maar bij diamond max 9

Grtz Nightraver