Volledige versie bekijken : pc doet niks meer



shakira67
7 August 2005, 11:21
pc van vriendin doet helemaal niks meer, druk ik de powerknop in geeft ie geen verbinding met beeldscherm, je hoort hem ook nie draaien..wil ik de pc terug uitschakelen doet ie dat ook nimmer..kan enkel door stekker uit te trekken...haar zoontje had hem de avond ervoor gewoon uitgeschakelt..kheb de kabels na gezien, alles zit op zen plaats...wie heeft dit nog voorgehad of wie weet raad

DJMoLe
7 August 2005, 11:33
Voeding stuk, schakelaar stuk. van die dingen dat kan voorkomen.
Is het een oud bakske? (3jaar is echt oud ) welk systeem, besturingssysteem ed??
iets meer info aub.

Maar eerste gedacht gaat naar stukke voeding.

Wilco
7 August 2005, 11:35
ik dacht het ook...
heeft iemand de schakelaar van de voeding verzet (als die er is)?

joxer
7 August 2005, 11:38
hallo shakira67

geeft hij biepjes als je hem opstart?
kan anders zijn dat de ventilator van de cpu niet meer werkt
waardoor hij direct te warm krijgt

groetjes joxer

shakira67
7 August 2005, 11:47
die pc is nog geen jaar oud, gegevens ervan heb ik nie bij de hand, zal ik bij haar moeten gaan kijken...hij maakt niks geen geluid..powerknop aan, lichtje gaat branden verder totaal niks...

g_man
7 August 2005, 12:09
lichtje gaat branden verder totaal niks...

Welk lichtje is dat??
Open je case eens, en kijk of het lampje op je moederbord groen brand! Zo ja heb je daar stroom. En zoals hierboven al vermeld, krijg je geen bieps te horen?

shakira67
23 August 2005, 23:20
hier ben ik weer, vriendin heeft pc binnegedaan in een pc shop..moederbord is volledig vervangen..pc werkt terug..maar internet niet..heb alle instellingen overlopen..alles staat juist..modem gereset...maar we blijven de melding krijgen beperkte of geen lan verbinding..waar kan hier de fout zitten

alvast bedankt :)

compuchrisje
24 August 2005, 00:46
@DJMole: 3 jaar oud? hoe oud ben jij dan nu? mijn vorige pc staat hier nog achter me en werkt nog na 8 jaar! Even bezinnen voordat je gaat weggooien, gewoon omdat het niet meer het nieuwste is.

grabber
24 August 2005, 01:15
hier ben ik weer, vriendin heeft pc binnegedaan in een pc shop..moederbord is volledig vervangen..pc werkt terug..maar internet niet..heb alle instellingen overlopen..alles staat juist..modem gereset...maar we blijven de melding krijgen beperkte of geen lan verbinding..waar kan hier de fout zitten

alvast bedankt :)

Wanneer je apparaatbeheer(rechter muisklik deze computer, eigenschappen) opent, zie je dan gele vraagtekens?

shakira67
24 August 2005, 12:55
nee bij aparaatbeheer ook niks geen melding

g_man
24 August 2005, 12:58
Moederbord is vervangen ! Heb je een Aparte netwerkkaart of gebruik je de LAN-poort van je moederbord? Waarschijnlijk staat deze nieet op 'enabled' in je BIOS.
Kijk dit eens na.

shakira67
24 August 2005, 13:23
goh, kun je beetje uitleggen hoe ik dat moet doen..alvast bedankt

g_man
24 August 2005, 17:38
tijdens het opstrarten naar de BIOS gaan, door op F1 of DEL of F2,...(staat onderaan links vermeld welke key je moet drukken) te drukken.
Daar moet je zoeken naar onboard LAN of zoiets en deze op enabled zetten (staat nu wsl op disabled).

Als je je PC gegevens invuld onder 'mijn PC' zal je altijd vlugger geholpen kunnen worden.
Als je je gegevens niet kent, download dan "Everest Home" eens, dat programma laat je alle computergegevens zien.

Als je dan eens zegt welk moederbord je hebt, staan we al weer een beetje verder. Anders zal je het zelf moeten zoeken in de BIOS.

Als je het gevonden hebt, en eventueel veranderd, moet je ook Saven als je de BIOS verlaat. Dan terug opstarten en dan zal je LAN-poort gedetecteerd worden en de nodige drivers geïnstalleerd worden.

shakira67
25 August 2005, 17:00
thx g man..had alles genoteerd, ben naar vriendin gereden..dacht probeer eerst nog es ne reset van de modem...ik start pc en er was ineens wel verbinding..bedankt voor je uitleg, kan altijd nog es van pas komen..vind dit geweldige site..veel nuttige tips en trucks

merci hé :)