Volledige versie bekijken : reactie compuchrijes :opstartdiskete maken



Pilote
14 May 2005, 09:15
Reactie op Pilote: opstartdiskette maken.
Pilote-je, een paar opmerkingen:
1. om een opstartdiskette te maken moet deze eerst geformatteerd zijn
2. er is ook een nederlandse versie van deze pagina, door in het kleine vakje onder dat artikel je taal naar 'Dutch' te zetten
3. het bestand is 4,2 Mb groot, dus past het niet op één diskette
4. vermits het een exe-bestand is kan je dat dus niet in stukjes delen of zippen want...
5. om via de opstartdiskette op een lege schijf win xp te installeren heb je eerst zip nodig he
Sorry voor de last, 't is maar da je 't weet.:cool:




kijk eens hier
:confused: :confused:

http://www.digiweetjes.com/Besturing/WinXP/WindowsXP02.html
http://www.schoonepc.nl/instal/startdisk.html


groetjes pilote :)

compuchrisje
14 May 2005, 19:26
Oké 'k heb je pmmeke aangekregen en ook beantwoord hé. Nederige verontschuldigingen in 't openbaar dus. Maar 'k ging enkel uit van de info die je in die tip doorgaf, dus érgens had ik een stukske gelijk. Ik zat dus al braaf met die geformatteerde diskette in da schuifke om alvast die xp-opstartdiskette te downloaden en toen zag ik de omvang van dat bestandje, en... zonder die bijkomende info was ik dus even ver.
Eén jupke is toch genoeg zeker he ? ;)

Ché
14 May 2005, 19:56
op bootdisk.com kun je zelfs opstartdiskettes vinden voor xp. (hebt 6stuks in totaal nodig) ze doen net hetzelfde als wanneer je boot met de cd (dus met usb en cdrom ondersteuning). is handig als je cdrom het net even niet doet.

Ché

Pilote
14 May 2005, 20:03
Oké 'k heb je pmmeke aangekregen en ook beantwoord hé. Nederige verontschuldigingen in 't openbaar dus. Maar 'k ging enkel uit van de info die je in die tip doorgaf, dus érgens had ik een stukske gelijk. Ik zat dus al braaf met die geformatteerde diskette in da schuifke om alvast die xp-opstartdiskette te downloaden en toen zag ik de omvang van dat bestandje, en... zonder die bijkomende info was ik dus even ver.
Eén jupke is toch genoeg zeker he ? ;)

Laat ons zeggen 2 jupkes die zullen voldoende zijn.:D :p