Volledige versie bekijken : Probleem > Mappen delen



Alicantina
8 August 2005, 14:39
Hallo,
Op mijn netwerk blijkt alles te werken, behalve:
de mappen: Program Files, Windows, en mijn eigen accound-name kan ik niet benaderen vanop een andere PC. Al de rest wel. Ook niet met Norton Firewall uitgeschakeld. De firewall van SP2 is uiteraard standaard uitgeschakeld, en alle instellingen zij op die manier geconfigureerd dat ik altijd zou moeten toegang krijgen in alle mappen.
Het heeft altijd gewerkt tussen Xp proff en Win 98se. Sinds ik overal overgeschakeld ben op XP proff mét SP2 zegt het systeem dat ik geen rechten heb op toegang tot de mappen Windows, Program Files en mezelf (Administrator). Al de rest wel... Begrijpe wie begrijpe kan...ik niet meer !
Iemand al hetzelfde voorgehad en de oplossing gevonden ?
Ik hoop het van harte, dan kan ik eindelijk mij Mail en favouriten inporteren.....
_________________
** There are no facts, Only interpretations **

slicky
8 August 2005, 14:50
kopieer anders de bestanden zoals je favorieten naar een map die je wel kan delen;)

anders weet ik het ook niet hoor:close

Ché
8 August 2005, 17:41
is een ingebouwde veiligheid. wanneer iemand vanop een andere pc jou (administrator)account zou kunnen gebruiken, kan die persoon in feite alles doen met je pc wat hij/zij wil. idem met de windows en programfiles mappen. om dat te verhinderen zijn die niet te delen over netwerk. lokaal kan je ze wel delen met andere gebruikers op jou pc. (bvb je vrouw of kinderen)

Alicantina
10 August 2005, 02:08
Bedankt voor de reactie