Volledige versie bekijken : Syncroniseren van E-mails tussen verschillende PC's



Hansken
8 August 2005, 17:24
Hoe kan ik de emails die ik ontvang en verstuur synchroniseren op zowel mijn laptop als mijn Desktop PC?

Ik wil dus op elk moment over alle emails beschikken op zowel mijn laptop als mijn Desktop.

Ik denk dat ik een mailserver of zo moet opzetten, maar ik zou niet weten hoe ik daaraan moet beginnen.

Wie weet raad?

spruit
20 August 2005, 09:16
Hoe kan ik de emails die ik ontvang en verstuur synchroniseren op zowel mijn laptop als mijn Desktop PC?

Ik wil dus op elk moment over alle emails beschikken op zowel mijn laptop als mijn Desktop.

Ik denk dat ik een mailserver of zo moet opzetten, maar ik zou niet weten hoe ik daaraan moet beginnen.

Wie weet raad?

dit vind ik een heel goeie vraag, maar kweet niet of dat mogelijk is. Voor ontvangen mails mag dat geen probleem vormen. Je maakt gewoon dezelfde account aan op laptop of pc, en vinkt dan aan kopie laten op server.
Voor verstuurde is dit natuurlijk andere koek.

Ik stel voor dat je een gmailaccount neemt, en die dan laat binnenkomen als pop3 op zowel laptop en desktop.
Heb je altijd een internetverbinding, dan kan je altijd je gmail nog eens online checken om al je verstuurde mails te checken.
KOrt samengevat, je hebt internet en gmail, dan heb je altijd al je mails bij de hand ;)