Volledige versie bekijken : GrabIt 1.5.3 Help!



SaikoO
9 August 2005, 17:27
Kan iemand me uitleggen hoe ik Grabit gebruik want zit namelijk een beetje vast
Ik heb net de install van het programma gedaan maar ik kan m'n weg eigenlijk niet goed vinden iun het programma zelf
Tips???
Dank

Whiteman
9 August 2005, 17:30
hopelijk help deze handleiding wat wegwijs voor u http://www.duken.nl/content/view/60/29/

SaikoO
9 August 2005, 17:36
K ik heb dus al wat stappen overgeslaan van de handleiding want ik heb mijn nieuwsserver niet ingesteld kan ik deze nog veranderen en waar kan ik die ip adressen vinden van die servers???

Whiteman
9 August 2005, 17:48
http://myweb.zapto.org/handleiding/Grabit%20Tutorial.htm heb een betere handleiding gevonden hopelijk helpt u die beter

SaikoO
9 August 2005, 18:01
ben nog een beetje aan het zoeken alvast bedankt om nog eens te reageren ben nu aan het zoeken achter mijn newsserver. Ze zeggen in het boekje maar ja dat vormt dus al terug een probleem... Hoe kan ik mijn newsserver rap en simpel vinden?

SaikoO
9 August 2005, 19:03
ik heb nu als newsserver ingesteld newsbin.telenet.be op aanraden van een vriend maar hij schijnt niet te connecten.Alhoewel ik wel adsl heb maar dat geeft niet zei hem.... Andere ideen mss?

Whiteman
9 August 2005, 19:07
kijk hier eens in rondt http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=8596

Kokki
9 August 2005, 19:34
Welke provider heb je? Je nieuwsserver is afhankelijk van je provider. Sommige providers hebben er zelfs geen.

DrKucho
11 August 2005, 10:50
waar dient grabbit voor dan?

DrKucho
11 August 2005, 10:50
of grabit :p

ghost
11 August 2005, 11:02
ik heb nu als newsserver ingesteld newsbin.telenet.be op aanraden van een vriend maar hij schijnt niet te connecten.Alhoewel ik wel adsl heb maar dat geeft niet zei hem.... Andere ideen mss?
Als je adsl hebt kunt je wel niet newsbin.telenet.be als servernaam nemen he.
Welke provider heb je scarlet of skynet enz....????

TheSla4er
11 August 2005, 11:02
grabit dient voor nieuwsgroepen op te halen he net zoals -bnews alleen dat grabit sneller is en veel meer groepen heeft

grtz

Kokki
11 August 2005, 16:37
grabit dient voor nieuwsgroepen op te halen he net zoals -bnews alleen dat grabit sneller is en veel meer groepen heeft

grtz

Meer groepen heeft ie niet. De groepen die je hebt zijn afhankelijk van je nieuwsserver. Iedere nieuwsserver heeft een hoop groepen, er zijn bv. groepen die op de Telenetserver staan en die niet op de Skynetserver staan en omgekeerd.
Grabit gebruikt Yenc-codering terwijl Bnews Bn-codering gebruikt. M.a.w een post die BN-gecodereerd is haal je best af met B-news omdat je dan niet zelf moet decoderen en omgekeerd. Voor beide bestaan er dus ook stand-alone decoders voor het geval dat je een post hebt gedownload die niet door het programma gedecodeerd kan worden.

SaikoO
12 August 2005, 12:45
Voor allerlei bestanden te dlen op grote snelheden. Bedankt allemaal voor jullie help het is allemaal volledig gelukt and special thx to whiteman .Eerste films zijn al binnengerold :p Grtz

SaikoO
12 August 2005, 12:46
Adsl moet je als provider pakken news.skynet.be heb ik ook gedaan werkt perfect