Volledige versie bekijken : beeld is slecht van handycam



goodpitcher
9 August 2005, 17:59
hey
ik heb een sony handycam en ik heb voor de vakantie wat gefilmt en nu wil ik dit op dvd zetten
wat zie ik nu via het scherm van de handycam is het beeld goed en op de pc is het met blokjes en niet om aan te zien hij is aangesloten met een usb poort de driver ervan vind ik niet meer(iets te goed opgeruimd denk ik) het geluid is wel goed
ik probeer het te monteren met pinnacle studio plus 9.4
heeeeeeeeellllllllllllllllllllllllllppppppppppp

thx
goodpitcher
(crash)

Fakke_Berto
11 August 2005, 17:12
Hallo,
Kan je zien hoeveel frames hij dropt?
Ik denk dat de transmissiesnelheid veel te laag is.
Zit er geen firewire op die computer?

Groetjes, Fakke Berto.

goodpitcher
11 August 2005, 20:23
geen firewire en hoe moet je naar die frames kijken
groetjes

Fakke_Berto
12 August 2005, 14:44
Hallo wederom,


Om DV te capturen moet hij ten eerst in DV-type 2 staan, dat vraag hij, dacht ik.
In het capturevenster heb je onder het venster waar je gecapturede beelden in komen een paar getallen staan. Het ene is "Opgenomen" en het andere "Verloren beelden". Normaal mag je geen enkel beeld verliezen (droppen) bij DV. Een paar kan nog door de vingers gezien worden. Als dat niet zo is moet je niet verder zoeken, dan is je systeem niet snel genoeg of je verbinding te traag.
Die USB verbinding, is dat USB 2.0 of 1.1? USB 2.0 zal wel snel genoeg zijn maar bij USB 1.1 heb je een probleem. De datatransmissie van USB 1.1 is veel te traag.
Ik hoop dat er nog iemand anders komt helpen om die driver opnieuw te installeren. Ikzelf ben nog geen driver kwijtgespeeld, dus daar weet ik niets van.
Als je denkt dat het aan de software ligt kan je ook het gratis handige klein progje WinDV proberen. Geen installatie vereist, nog geen 100 kb groot. Google maar even. vind je het niet, dan stuur ik het je wel even door.
Groeten en laat nog iets weten, Fakke Berto.