Volledige versie bekijken : opstart project eigen webserver



kwakkwak
9 August 2005, 21:31
Hoi iedereen,

Ik zou graag een eigen webserver bouwen op een oude pentium mmx met 166mhz en ongeveer 32 mb geheugen en een harede schijf van ongeveer 2 a 3 gigabyte. Ze zeggen dit dit met dit geheugen al mogelijk moet zijn. Nu is mijn vraag met wqelk besturingssysteeml het best. Wel moet ik vermelden dat het een webwinkel eventueel zou moeten kunnen dragen. Wie kan mij helpen?

greetz

DrKucho
9 August 2005, 21:56
bedoel je echt een webserver of een middelmatige website?

DrKucho
9 August 2005, 21:59
want webserver is namelijk heel verwarrend je moet html en php uit je kop leren je kunt het eventueel met frontpage kunnen doen maar voor de grote servers moet je bij de internet-winkel zijn daar helpen ze je goed als je daar vlakbij woont tenminste

kwakkwak
10 August 2005, 01:05
want webserver is namelijk heel verwarrend je moet html en php uit je kop leren je kunt het eventueel met frontpage kunnen doen maar voor de grote servers moet je bij de internet-winkel zijn daar helpen ze je goed als je daar vlakbij woont tenminste

nee, ik denk ik het niet goed uitgelegd heb.

Ik heb ergens gelezen dat men een oude pc kan gebruiken als een soort server en daar je eigen site draaien. Ik wil niet meer naar een internetwinkel gaan dat is het juist.

greetz