Volledige versie bekijken : sd ram



kwakkwak
12 August 2005, 18:51
Ik heb jammerlijk genoeg nog een p3. En als geheugen heeft het blijkbaar sd ram. Is het mogelijk er ddr ram in te steken? Anders waar geraakt men nog aan sd ram want blijkt redelijk duur te zijn. Wie kan mij helpen. Zou graag een 1gig geugen hebben, want heb nu maar 312 mb.

greetz

Ché
12 August 2005, 19:00
vooreerst moet je weten welk moederbord je hebt. gebruik hiervoor een diagnostisch programma genre everest of het oudere aida32 (deze laatste staat hier trouwens nog bij de downloads/ tools) als je dan weet welk mobo je hebt kun je via google of anders rechtstreeks op de site van de fabrikant opzoeken welk soort geheugen allemaal ondersteund wordt. kun je voor jezelf dan opmaken of je bijsteekt of anders vernieuwd. (bijsteken van zwaarder geheugen kan in sommige gevallen, het geheugen zal dan werken aan de snelheid van de traagste module) wat ik evenwel niet weet is of ddr en sdr compatibel zijn met elkaar. wat ik zeker niet zou doen is een module kopen op goed geluk en er zelf insteken. informeer bij de leverancier. de meeste doen dit gratis en testen het geheugen dan ook op zijn goede werking.

vanic
12 August 2005, 19:14
SDR en DDR geheugen kun je niet uitwisselen met elkaar ik dacht dat sdr 168 pins is en ddr geheugen is 184 pins... dus de dimm zal niet passen. ook zitten in sdr geheugen 2 in kepingen en in ddr geheugen maar 1 .