Volledige versie bekijken : extra ram wil niet



skinny
14 August 2005, 00:14
Ik heb een ASUS P4PE mobo, waarbij de fabrikant specifieert dat het 2Gb aan ram aankan. Nu heb ik reeds in twwe van de drie slots 512 Mb ram.
Vandaag in het derde slot nog eens 512 Mb ram bijgeplaatst maar nu wil de computer niet meer opstarten, neem ik één van de drie weg dan start hij wel op en eveneens met de nieuw aangekochte geheugenlat.
Wie kan mij helpen om de machine te laten draaien op 1.5Gb ram??

J.W.
14 August 2005, 00:20
Ik heb een ASUS P4PE mobo, waarbij de fabrikant specifieert dat het 2Gb aan ram aankan. Nu heb ik reeds in twwe van de drie slots 512 Mb ram.
Vandaag in het derde slot nog eens 512 Mb ram bijgeplaatst maar nu wil de computer niet meer opstarten, neem ik één van de drie weg dan start hij wel op en eveneens met de nieuw aangekochte geheugenlat.
Wie kan mij helpen om de machine te laten draaien op 1.5Gb ram??

Zijn uw latjes allemaal dezelfde? Men kan geen verschillende soorten latjes bij elkaar gebruiken. Eerst kijken welke voor uw moederbord geschikt zijn en dan zorgen dat ze allemaal bij elkaar passen.

g_man
14 August 2005, 00:32
Idd, niet alle merken van moederborden en RAM zijn compatibel. Kijk eens op de site van de fabrikant van het mobo het compatibel is met het geheugen en eventueel omgekeerd.

skinny
14 August 2005, 00:35
maar het nieuwe latje werkt wel als het alleen gebruikt wordt of in combinatie met één van de eerder aanwezige latjes. Dus denk ik dat het daaraan niet kan liggen.

WhiteWolf
14 August 2005, 00:58
eens uittesten met welke en in welke gleuf ze werken maar het is zeker aan te raden om hetzelfde merk van ram geheugen te gebruiken,ik spreek uit ervaring heb ik ook nog voor gehad steek ook zelf pc's in elkaar dus