Volledige versie bekijken : Nieuwe CPU koeler



NickB
16 August 2005, 18:04
Helluw

Graag had ik een nieuwe cpu koeler gekocht om binnekort "zachtjes" te gaan overclocken... (hier kom ik later nog wel eens op terug zover ben ik nog niet)
Ik had de Aero 7 Lite (CP5-8J71F) op het oog, maar deze heb je in 2 verschillende maten en je hebt ook nog een ander model dat erop lijkt...
Nu weet ik niet welke het beste is, en welke maat ik moet nemen voor op m'n moederbord (zie computerinfo bovenaan)

Mijn CPU is nu steeds rond de 43graden volgens het prog. sillenttek en zelfs maar 38 graden volgens m'n bios, heel acceptabel dus :d

Of is er mss nog een heel ander soort dat beter is dan dit?
Nu liefts geen overdreven dure koeler...

Aja ook mss interresant, nu heb ik 2.0 ghz ik zou graag naar 2.4 gaan

g_man
16 August 2005, 18:14
Voor mij zijn de beste de thermalright koelers. Hier (http://cgi.benl.ebay.be/Radiateur-cpu-THERMALRIGHT-SLK-900-A_W0QQitemZ6793612456QQcategoryZ21886QQssPageNameZ WDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem) staat zo eentje te koop. Daarop een deftige 92mm fan en dan zal je temp wel zakken.

Waar ik niet kan volgen... Heb je een Sempron 2400xp? Deze draait dan aan 1667Mhz, hoe kom je dan aan die 2Ghz??
En dan met lucht gaan OC'en naar 2.4Ghz ?? Dan zal je een verdomd goede stepping, koeling en geheugen moeten hebben. ;)

NickB
17 August 2005, 16:27
nee een AMD Athlon XP
Ik ben er nog lang niet met overclocken hoor, maar heb eens naar 2.1ghz gegaan
en toen veranderde van temp bijna niets dus....

Hoe dan ook dit is iets volledig nieuw voor mij, en ben er nog lang niet ...
je moet ook geen bang hebben dat ik m'n pc de lucht inblaas, daarvoor is ie me te dierbaar :d:d

Ook zit er op m'n moederbord een speciale overclock functie..
iemand die daar iets meer van weet/kent (type bovenaan)